Super Cars | 02.08.23

Nowe Porsche 911 ST

Porsche świętuje 60. rocznicę powstania 911 specjalną edycją stworzoną z myślą o maksymalnej radości z jazdy: w limitowanej serii 1963 egzemplarzy.

Porsche 911 S/T oferuje lekką konstrukcję i purystyczne wrażenia z jazdy. Po raz pierwszy wysokoobrotowy silnik z 911 GT3 RS przenosi swoją moc na drogę za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów i lekkiego sprzęgła.

 

Aby uczcić wyjątkową rocznicę kultowego samochodu sportowego 911, inżynierowie w Weissach zaprojektowali wysoce purystyczny samochód sportowy poświęcony czystej radości z jazdy: 911 S/T. Ekskluzywny model jubileuszowy łączy w sobie mocne strony 911 GT3 z pakietem Touring oraz 911 GT3 RS i zapewnia wyjątkowe połączenie zwinności i dynamiki jazdy. Łączy wolnossący, 4,0-litrowy silnik bokser o mocy 386 kW (525 KM, 911 GT3 RS: zużycie paliwa* w cyklu mieszanym (WLTP) 13,4 l/100 km, emisja CO₂* w cyklu mieszanym (WLTP) 305 g/km) z 911 GT3 RS z manualną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach. Uzupełnieniem jest zdecydowanie lekka konstrukcja i konfiguracja układu jezdnego zoptymalizowana pod kątem zwinności i właściwości jezdnych. 911 S/T waży zaledwie 1380 kilogramów (masa własna DIN, ze wszystkimi płynami), co czyni go najlżejszym modelem generacji 992. Opcjonalny pakiet Heritage Design czerpie inspirację z wyścigowej wersji 911 S z późnych lat 60. i wczesnych 70.

 

Projekt jubileuszowego modelu uwzględniał doświadczenie Porsche w GT i sportach motorowych. Znajduje to odzwierciedlenie w jego szczególnie zwinnym i zwinnym prowadzeniu, które zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy po krętych wiejskich drogach. Zmniejszenie masy wirującej zarówno w silniku, jak i kołach i hamulcach zapewnia szczególnie dynamiczną reakcję. S/T natychmiast reaguje na polecenia kierowcy. Każdy ruch kierownicą, każde naciśnięcie pedału przyspieszenia lub hamulca jest wykonywane natychmiast iz najwyższą precyzją. W przeciwieństwie do 911 GT3 RS, rozwój 911 S/T nie koncentrował się na użytkowaniu na torze, ale raczej na podróżach po drogach publicznych.

 

Nazwa wskazuje, że nowe 911 S/T jest spadkobiercą szczególnie nastawionej na osiągi wersji pierwszej generacji 911. Od 1969 roku Porsche oferowało specjalną wyścigową wersję 911 S. Wewnętrznie pojazdy te nosiły nazwę 911 ST. Modyfikacje podwozia, kół, silnika i nadwozia znacznie poprawiły przyspieszenie, hamowanie, trakcję i przyczepność na zakrętach. Duże spojlery i inne elementy wspomagające aerodynamikę nie były jeszcze stosowane w tych modelach. Nowe 911 S/T przejmuje ducha oryginalnego 911 S (ST) i przenosi go do obecnej generacji modeli Porsche 911. Jubileuszowy model łączy elementy 911 GT3 RS z nadwoziem 911 GT3 z Touring Pakuje i uzupełnia go lekkimi komponentami opracowanymi specjalnie dla 911 S/T. Rezultatem są wyjątkowe wrażenia z jazdy w portfolio 911 GT.



SuperCharge nowa globalną seria sportów motorowych oparta na samochodach drogowych
Wiadomości | 22.10.20

SuperCharge nowa globalną seria sportów motorowych oparta na samochodach drogowych

Zupełnie nowa seria sportów motorowych z hybrydowymi samochodami drogowymi o nazwie SuperCharge ujawniła więcej informacji na temat ich ekscytującego przedsięwzięcia.

Mercedes-Benz 300 SLR 722 Pożegnanie z legendą
Wiadomości | 07.12.21

Mercedes-Benz 300 SLR 722 Pożegnanie z legendą

Film krótkometrażowy The Last Blast śledzi niezrównaną jazdę słynnego Mercedesa-Benz 300 SLR 722 w londyńskim hołdzie Sir Stirlingowi Mossowi.

Legenda amerykańskiej motoryzacji SUV Ford Bronco będzie dostępny w Europie
Wiadomości | 05.07.22

Legenda amerykańskiej motoryzacji SUV Ford Bronco będzie dostępny w Europie

Ford poinformował, że na rynek europejski po raz pierwszy wkroczy legendarny Ford Bronco z napędem 4×4, zdolny do pokonywania ekstremalnych tras terenowych.