Nowe Polo GTI nowoczesny samochód sportowy z tradycją
W kwietniu Volkswagen zaprezentował najnowszy etap ewolucji szóstej generacji Polo. Teraz pojawia się jego najbardziej sportowa wersja: nowe Polo GTI.
Nosiciel legendarnego akronimu przewodzi segmentowi Polo pod względem osiągów, technologii i sportowego charakteru. Mocny silnik TSI i sportowe podwozie, dostosowane specjalnie do Polo GTI, przekształcają najlepiej sprzedający się samochód kompaktowy w dynamiczny, czterodrzwiowy samochód sportowy, który po raz pierwszy w Polo GTI umożliwia również półautomatyczną jazdę. Szereg systemów asystujących najnowszej generacji gwarantuje jeszcze większy komfort i bezpieczeństwo wszystkim pasażerom.
W świecie motoryzacji istnieją trzy litery, które od zbliżających się pięćdziesięciu lat brzmią magicznie: GTI. Od pierwszego GTI w 1976 roku Volkswagen zapewnia, że ten kod jest synonimem wyjątkowej przyjemności z jazdy w segmencie kompaktowym. Polo nosi akronim GTI od 1998 roku – trzeci model, który to zrobił, po Golfie i Scirocco. Najnowsza generacja płynnie kontynuuje znakomitą tradycję GTI i wyznacza nowe standardy dla samochodów kompaktowych. Podstawę techniczną do tego zapewnia modułowy zestaw narzędzi poprzecznych Volkswagena (MQB). We wszystkich liniach modelowych MQB oznacza postęp technologiczny, wysoką sztywność nadwozia, wzorowo niską wagę i bardzo dobre właściwości zderzeniowe.
Sercem GTI jest zawsze jego silnik. Podobnie jak wszyscy jego poprzednicy, nowe Polo GTI ma również napęd na przednie koła. Turbodoładowany, bezpośredni wtryskiwacz benzyny zmienia biegi poprzez siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG), która jest standardem. Wśród najważniejszych cech silnika turbodoładowanego nowego Polo GTI, zamontowanego poprzecznie z przodu samochodu, są takie funkcje, jak układ podwójnego wtrysku z połączonym bezpośrednim wtryskiem paliwa i wtryskiem do kolektora dolotowego, sterownik silnika z czterema procesorami rdzeniowymi oraz elektroniczny system podnoszenia zaworów po stronie wlotowej. Pomimo dużej mocy silnik jest imponująco wydajny przy umiarkowanym zużyciu paliwa.
Jak można oczekiwać od prawdziwego Volkswagena GTI, nowe Polo GTI jest standardowo wyposażone w sportowe podwozie, dostosowane specjalnie do samochodu. Obniża podwozie o 15 milimetrów i gwarantuje typową dla GTI syntezę dynamiki jazdy, bezpieczną neutralność i wysoki komfort jazdy.
Koenigsegg Regera została wymyślona i skonstruowana dziesięć lat temu i nadal jest nie do pobicia, ale w jaki sposób Regera może być dziś szybsza niż 4 lata temu?
Pod koniec roku jubileuszowego BMW M prezentuje arcydzieło inżynierii, które zawiera esencję 50 lat pasji do wyścigów i wyraża swoje historyczne korzenie w legendarnym oznaczeniu modelu.
Cztery nowe modele Lotus Elise w klasycznej kolekcji to hołd dla dziedzictwa pionierskiej historii wyścigów firmy Lotus. Wszystkie modele z serii Classic Heritage Editions posiadają natychmiast rozpoznawalne schematy kolorów Lotus Motorsport. Poszerzono również listę wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego. No i oczywiście, wisienka na torcie dla kolekcjonerów. Produkcja ograniczona do zaledwie 100 sztuk samochodów. Koniecznie zobacz wideo.