Super Cars | 03.10.22

Nowe Maserati GranTurismo

Jedna z ikon marki powraca. Maserati przedstawia nowe GranTurismo, wyznaczając nowy rozdział w historii, która rozpoczęła się 75 lat temu wraz z Maserati A6 1500.

GranTurismo coupé łączy wysokie osiągi typowe dla samochodu sportowego z komfortem odpowiednim na długie dystanse, zarówno w wersji z mocnym silnikiem spalinowym, jak i z najbardziej innowacyjnymi w 100% elektrycznymi rozwiązaniami. Stanowi punkt odniesienia, ucieleśniający koncepcję „Inni po prostu podróżują”. Ten model zabiera House of the Trident w przyszłość: jest to pierwszy samochód w historii marki, w którym zastosowano w 100% elektryczny układ napędowy.

 

Z estetycznego punktu widzenia projekt GranTurismo reprezentuje idealną równowagę między pięknem a funkcjonalnością, bez ostentacji. Z niezaprzeczalnie wyjątkowymi i natychmiast rozpoznawalnymi liniami: czysty kształt odpowiedni do pokrycia najlepszej w swojej klasie mechaniki, podkreślający czystość form i wyrafinowane wskazówki projektowe.
Zachowano klasyczne proporcje samochodów marki, z długą maską i centralnym nadwoziem przeciętymi czterema błotnikami. I odwrotnie, linia dachu opada dynamicznie, podkreślając krzywiznę słupka z kultowym logo Trident.

 

Opracowany w Maserati Innovation Lab i wyprodukowany w centrum produkcyjnym Mirafiori w Turynie, GranTurismo jest w 100% wyprodukowany we Włoszech i uosabia „włoskie, luksusowe osiągi”, koncepcję typową dla wszystkich modeli Maserati.

 

Nowe coupé jest wyposażone w rewolucyjny silnik V6 Nettuno, dostępny w dwóch wersjach: Modena z silnikiem 3,0-litrowym V6 Nettuno Twin Turbo o mocy 490 KM; wyczynowa wersja Trofeo bazuje na tym samym silniku, ulepszonym do maksymalnej mocy 550 KM.
Alternatywnie GranTurismo Folgore przyjmuje w 100% elektryczny układ napędowy na bazie akumulatora. System Folgore oparty jest na technologii 800-woltowej i został opracowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wywodzących się z Formuły E. Oferuje doskonałe osiągi, możliwe dzięki trzem potężnym silnikom z magnesami trwałymi o mocy 300 kW.

 

Akumulator ma pojemność nominalną 92,5 kWh i pojemność rozładowania 560 kW, aby w sposób ciągły przenosić na koła około 760 KM. Specyficzna konfiguracja i innowacyjny układ akumulatora skutkują ograniczeniem wysokości pojazdu do 1353 mm, bez uszczerbku dla jego sportowego charakteru. Kształt zestawu akumulatorów, znany jako „T-bone”, stanowi część podejścia Maserati „zero kompromisów” i pozwala uniknąć umieszczania modułów akumulatorów pod siedzeniami, głównie przesuwając je wokół centralnego tunelu, a tym samym znacznie obniżając punkt H samochodu.

 

Pod względem architektury technicznej nowy model jest wynikiem innowacyjnego projektu, który w szerokim zakresie wykorzystuje lekkie materiały, takie jak aluminium i magnez, wraz z wysokowydajną stalą. Takie wielomateriałowe podejście wymagało stworzenia nowych procesów produkcyjnych, co zaowocowało najlepszymi w swojej klasie wagami.
To podejście jest połączone z nową architekturą elektryczną/elektroniczną Atlantis High, opartą na komunikatach canFD wysyłanych z prędkością do 2 ms. System jest również wyposażony w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa cybernetycznego 5 poziomu i funkcje flash-over-the-air. Punktem centralnym jest główny kontroler Vehicle Domain Control Module (VDCM), w 100% projekt Maserati składający się z oprogramowania, które zapewnia kontrolę 360° nad wszystkimi najważniejszymi systemami samochodowymi, zapewniając najlepsze wrażenia z jazdy w każdych warunkach.

 

We wnętrzu nowoczesna kabina Maserati GranTurismo jest wyposażona w innowacyjne systemy, w tym system multimedialny Maserati Intelligent Assistant (MIA), najnowszy system informacyjno-rozrywkowy, komfortowy wyświetlacz, który łączy główne funkcje w zintegrowany interfejs z ekranem dotykowym, zegar cyfrowy i Wyświetlacz przezierny (dostępny jako opcja).

 

W momencie premiery GranTurismo jest również dostępne w edycji premierowej PrimaSerie 75th Anniversary, limitowanej serii zawierającej ekskluzywną zawartość i poświęconej niedawnej 75. rocznicy.

Sportowy charakter, luksus i komfort: skupiając się na wymaganiach klientów od najwcześniejszych etapów rozwoju, nowe GranTurismo umożliwia Maserati rozwiązanie niemożliwego równania połączenia sportowych osiągów z komfortem odpowiednim na długie dystanse, zarówno z potężnymi silnikami spalinowymi, jak i najbardziej innowacyjne w 100% elektryczne rozwiązania. Stanowi punkt odniesienia w segmencie.



Drugi model w serii bZ, elektryczny sedan na baterie Toyota bZ3
Elektryczne | 24.10.22

Drugi model w serii bZ, elektryczny sedan na baterie Toyota bZ3

Toyota bZ3 jest wynikiem współpracy i synergii trzech firm w zakresie rozwoju, produkcji samochodów i technologii akumulatorów.

Nowy całkowicie elektryczny SUV Hyundai SEVEN Concept
Concept Cars | 04.11.21

Nowy całkowicie elektryczny SUV Hyundai SEVEN Concept

Hyundai ujawnił dziś zwiastuny eleganckiego i przestronnego nowego modelu koncepcyjnego SEVEN, który zostanie zaprezentowany na targach w Los Angeles

Premiera SsangYong Musso, Geneva2018
Wiadomości | 06.07.23

Premiera SsangYong Musso, Geneva2018

Produkcja i montaż filmu z europejskiej premiery SsangYong Musso oraz prezentacja stoiska marki podczas targów w Genewie w 2018 roku na zlecenie SsangYong Polska.