Super Cars | 03.10.22

Nowe Maserati GranTurismo

Jedna z ikon marki powraca. Maserati przedstawia nowe GranTurismo, wyznaczając nowy rozdział w historii, która rozpoczęła się 75 lat temu wraz z Maserati A6 1500.

GranTurismo coupé łączy wysokie osiągi typowe dla samochodu sportowego z komfortem odpowiednim na długie dystanse, zarówno w wersji z mocnym silnikiem spalinowym, jak i z najbardziej innowacyjnymi w 100% elektrycznymi rozwiązaniami. Stanowi punkt odniesienia, ucieleśniający koncepcję „Inni po prostu podróżują”. Ten model zabiera House of the Trident w przyszłość: jest to pierwszy samochód w historii marki, w którym zastosowano w 100% elektryczny układ napędowy.

 

Z estetycznego punktu widzenia projekt GranTurismo reprezentuje idealną równowagę między pięknem a funkcjonalnością, bez ostentacji. Z niezaprzeczalnie wyjątkowymi i natychmiast rozpoznawalnymi liniami: czysty kształt odpowiedni do pokrycia najlepszej w swojej klasie mechaniki, podkreślający czystość form i wyrafinowane wskazówki projektowe.
Zachowano klasyczne proporcje samochodów marki, z długą maską i centralnym nadwoziem przeciętymi czterema błotnikami. I odwrotnie, linia dachu opada dynamicznie, podkreślając krzywiznę słupka z kultowym logo Trident.

 

Opracowany w Maserati Innovation Lab i wyprodukowany w centrum produkcyjnym Mirafiori w Turynie, GranTurismo jest w 100% wyprodukowany we Włoszech i uosabia „włoskie, luksusowe osiągi”, koncepcję typową dla wszystkich modeli Maserati.

 

Nowe coupé jest wyposażone w rewolucyjny silnik V6 Nettuno, dostępny w dwóch wersjach: Modena z silnikiem 3,0-litrowym V6 Nettuno Twin Turbo o mocy 490 KM; wyczynowa wersja Trofeo bazuje na tym samym silniku, ulepszonym do maksymalnej mocy 550 KM.
Alternatywnie GranTurismo Folgore przyjmuje w 100% elektryczny układ napędowy na bazie akumulatora. System Folgore oparty jest na technologii 800-woltowej i został opracowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wywodzących się z Formuły E. Oferuje doskonałe osiągi, możliwe dzięki trzem potężnym silnikom z magnesami trwałymi o mocy 300 kW.

 

Akumulator ma pojemność nominalną 92,5 kWh i pojemność rozładowania 560 kW, aby w sposób ciągły przenosić na koła około 760 KM. Specyficzna konfiguracja i innowacyjny układ akumulatora skutkują ograniczeniem wysokości pojazdu do 1353 mm, bez uszczerbku dla jego sportowego charakteru. Kształt zestawu akumulatorów, znany jako „T-bone”, stanowi część podejścia Maserati „zero kompromisów” i pozwala uniknąć umieszczania modułów akumulatorów pod siedzeniami, głównie przesuwając je wokół centralnego tunelu, a tym samym znacznie obniżając punkt H samochodu.

 

Pod względem architektury technicznej nowy model jest wynikiem innowacyjnego projektu, który w szerokim zakresie wykorzystuje lekkie materiały, takie jak aluminium i magnez, wraz z wysokowydajną stalą. Takie wielomateriałowe podejście wymagało stworzenia nowych procesów produkcyjnych, co zaowocowało najlepszymi w swojej klasie wagami.
To podejście jest połączone z nową architekturą elektryczną/elektroniczną Atlantis High, opartą na komunikatach canFD wysyłanych z prędkością do 2 ms. System jest również wyposażony w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa cybernetycznego 5 poziomu i funkcje flash-over-the-air. Punktem centralnym jest główny kontroler Vehicle Domain Control Module (VDCM), w 100% projekt Maserati składający się z oprogramowania, które zapewnia kontrolę 360° nad wszystkimi najważniejszymi systemami samochodowymi, zapewniając najlepsze wrażenia z jazdy w każdych warunkach.

 

We wnętrzu nowoczesna kabina Maserati GranTurismo jest wyposażona w innowacyjne systemy, w tym system multimedialny Maserati Intelligent Assistant (MIA), najnowszy system informacyjno-rozrywkowy, komfortowy wyświetlacz, który łączy główne funkcje w zintegrowany interfejs z ekranem dotykowym, zegar cyfrowy i Wyświetlacz przezierny (dostępny jako opcja).

 

W momencie premiery GranTurismo jest również dostępne w edycji premierowej PrimaSerie 75th Anniversary, limitowanej serii zawierającej ekskluzywną zawartość i poświęconej niedawnej 75. rocznicy.

Sportowy charakter, luksus i komfort: skupiając się na wymaganiach klientów od najwcześniejszych etapów rozwoju, nowe GranTurismo umożliwia Maserati rozwiązanie niemożliwego równania połączenia sportowych osiągów z komfortem odpowiednim na długie dystanse, zarówno z potężnymi silnikami spalinowymi, jak i najbardziej innowacyjne w 100% elektryczne rozwiązania. Stanowi punkt odniesienia w segmencie.



Nowa limitowana edycja Ferrari Daytona SP3
Super Cars | 22.11.21

Nowa limitowana edycja Ferrari Daytona SP3

Cała esencja Ferrari została zebrana podczas Ferrari Show na torze Mugello, na ekskluzywnym wydarzeniu gdzie odbyła się premiera modelu Daytona SP3.

Ponad cztery miliony kilometrów testowych nowego Porsche Cayenne
Wiadomości | 08.02.23

Ponad cztery miliony kilometrów testowych nowego Porsche Cayenne

Porsche skrupulatnie przygotowuje nowego Cayenne do premiery. Do tego czasu prototypy i pojazdy przedprodukcyjne są poddawane wymagającym testom wytrzymałościowym.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition
Super Cars | 02.06.20

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche prezentuje 911 Targa 4S Heritage Design Edition ? nowoczesne 911 z elementami wzornictwa z lat 50. i wczesnych lat 60., a jednocześnie pierwszy z czterech obiektów kolekcjonerskich w ramach strategii Heritage Design.