Enyaq RS Race reprezentuje inne podejście do e-motorsportu, po niedawno zaprezentowanym Vision GT i w pełni elektrycznej Skodzie Fabia RE-X.
Dzięki nowemu studium koncepcyjnemu Enyaq RS Race Skoda Auto bada nowe możliwości w zakresie zrównoważonego rozwoju w sportach motorowych, jednocześnie jeszcze bardziej zwiększając emocjonalny urok marki. Przenosząc DNA sportów motorowych Skody na wyższy poziom, Enyaq RS Race charakteryzuje się agresywnym designem podkreślonym przez masywne tylne skrzydło. Koncepcja ta oferuje wgląd w to, jak technologia sportów motorowych może pomóc przyspieszyć przejście w kierunku dynamicznej i zrównoważonej przyszłości motoryzacji. Stanowi także idealną platformę do opracowywania i rygorystycznych testów najnowocześniejszych technologii elektrycznych dla przyszłych pojazdów produkcyjnych zasilanych akumulatorowo.
Enyaq RS Race bazuje na Skodzie Enyaq Coupé RS. Wyposażona w napęd na wszystkie koła, nowa Skoda Enyaq RS Race demonstruje szeroki zakres możliwości, jakie oferuje modułowa matryca napędu elektrycznego Grupy Volkswagen pod względem wydajności. Dzięki agresywnemu designowi Enyaq RS Race również przyciąga wzrok, podkreślając jego silne powiązanie z wyścigami i sportami motorowymi. Szeroka podstawa zapewnia jeszcze bardziej stabilne prowadzenie, a wydatny tylny błotnik zapewnia niezbędny docisk. Celem studiów jest zdobycie praktycznej wiedzy poprzez konkretne modyfikacje techniczne i konstrukcyjne pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach. Podejścia te można potencjalnie wdrożyć w przyszłych modelach produkcyjnych.
Prezentacja pierwszego w pełni elektrycznego supertrucka GMC w międzynarodowej serii wyścigów samochodów elektrycznych.
Pieszczotliwie nazywana „wyścigiem do chmur”, ta wspinaczka na wzgórze obejmuje trasę o długości prawie 20 km ze 156 zakrętami, rozpoczynającą się na wysokości 2865 metrów.
Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (FIA WEC) i Le Mans 24. Godziny.