Powrót do korzeni. Światowa premiera całkowicie nowej Toyoty Land Cruiser, która koncentruje się na swoich tradycyjnych zaletach jakości, trwałości i niezawodności, aby sprostać najtrudniejszym warunkom.
Nowy model łączy w sobie legendarne DNA Land Cruisera z nowymi technologiami, aby zapewnić wyjątkowe osiągi na drogach i w terenie.
Nowa platforma GA-F typu nadwozie na ramie jest podstawą znacznego zwiększenia sztywności nadwozia i ramy, poprawiając reakcję, jazdę i prowadzenie.
Pierwszy Land Cruiser, w którym zastosowano elektryczne wspomaganie kierownicy i nowy odłączany stabilizator poprzeczny.
2,8-litrowy silnik wysokoprężny zapewniający optymalną równowagę między oszczędnością paliwa a osiągami – wersja zelektryfikowana z 48-woltową technologią miękkiej hybrydy dostępna na początku 2025 r.
Toyota z dumą przedstawia dziś zupełnie nowego Land Cruisera, model, który czerpie bezpośrednio z oryginalnych cech, dzięki którym nazwa Land Cruiser od ponad 70 lat jest synonimem siły i niezawodności. Legendarne DNA Land Cruisera zostało połączone z nowymi technologiami, aby zapewnić wyższy poziom osiągów zarówno w terenie, jak iw codziennym użytkowaniu. Rezultat wzmacnia globalną reputację Land Cruisera jako środka transportu, któremu możesz zaufać, że bezpiecznie dowiezie Cię do celu i sprowadzi z powrotem do domu w najtrudniejszych warunkach. Toyota rozpocznie przedsprzedaż nowego Land Cruisera dla europejskich klientów w październiku, a pierwsze dostawy pojazdów spodziewane są w pierwszej połowie 2024 roku.
Nowy Land Cruiser zachowuje swoją klasyczną, solidną konstrukcję nadwozia na ramie i podąża za większym Land Cruiserem 300 (niedostępnym w Europie Zachodniej), przyjmując platformę GA-F Toyoty, która odgrywa kluczową rolę w znacznej poprawie osiągów terenowych. Nowa rama jest o 50% sztywniejsza, a sztywność nadwozia i ramy jest większa o 30%. Te znaczne wzrosty przyczyniają się do poprawy responsywności, obsługi i komfortu jazdy. Udoskonalono również podstawowe parametry zawieszenia, zwłaszcza w celu zapewnienia zwiększonego przegubu kół – kluczowego czynnika w zakresie możliwości jazdy w terenie.
Jest to pierwszy Land Cruiser, w którym zastosowano układ elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS). Zmniejsza to ilość odbicia, które może wystąpić podczas jazdy po nierównej nawierzchni i zapewnia płynniejsze, bardziej bezpośrednie sterowanie oraz łatwiejsze manewrowanie przy wszystkich prędkościach.
Nowy Land Cruiser zyskuje dodatkowe możliwości terenowe dzięki nowemu odłączanemu przedniemu stabilizatorowi poprzecznemu. Technologia – SDM umożliwia kierowcy zmianę stanu stabilizatora za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Ta elastyczność zapewnia lepsze właściwości jezdne na nierównych drogach oraz większy komfort i łatwiejsze prowadzenie podczas jazdy po drogach.
W Europie Zachodniej nowy Land Cruiser zostanie wprowadzony z 2,8-litrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym, zaprojektowanym z myślą o uzyskaniu równowagi pomiędzy niskim zużyciem paliwa a osiągami. Wytwarza maksymalną moc 204 KM/150 kW i współpracuje z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Direct Shift, dzięki czemu jest w stanie holować ładunki o masie do 3500 kg. Na początku 2025 roku dostępny będzie zelektryfikowany układ napędowy łączący mocny i wydajny silnik wysokoprężny z 48-woltową technologią miękkiej hybrydy.
Land Cruiser First Edition. Całkowicie nowy Land Cruiser zostanie wprowadzony w Europie ze specjalnym modelem First Edition, dostępnym wyłącznie dla klientów do rezerwacji w początkowym okresie przedsprzedaży od października tego roku. Ta limitowana wersja – około 3000 egzemplarzy zostanie wyprodukowanych w Europie – podkreśla dziedzictwo Land Cruisera dzięki specjalnym elementom stylistycznym i rozsądnemu terenowemu charakterowi. Szczegóły obejmują klasyczne okrągłe reflektory i dwa dedykowane dwukolorowe lakiery zewnętrzne: Sand i Smoky Blue.