Całkowicie nowa Toyota Aygo X to wyjątkowy crossover w segmencie A, zaprojektowany i wyprodukowany w Europie, aby sprostać wymaganiom miejskiego i podmiejskiego życia w Europie.
Aby całkowicie nowe Aygo X było najlepszą ofertą produktową w tym segmencie, Toyota przeprowadziła szczegółowe badania wymagań dotyczących jazdy w mieście na całym kontynencie, wsłuchując się w pragnienie klientów dotyczące stylowego, kompaktowego i pewnego siebie samochodu. Rezultatem jest najnowszy kompaktowy samochód w gamie Toyoty, zbudowany na odnoszącej sukcesy platformie GA-B Toyota Global New Architecture (TNGA), wprowadzonej po raz pierwszy wraz z nowym Yarisem i Yarisem Cross.
Czy to w mieście, czy na otwartych drogach, naprawdę świetny samochód segmentu A musi wyróżniać się kompaktowością i zwinnością, aby dawać kierowcy pewność siebie. Musi również wywoływać i przekazywać emocje, integrując najlepsze osiągnięcia technologiczne w kompaktowym i ekonomicznym w eksploatacji pakiecie. Całkowicie nowe Aygo X zapewnia to wszystko i jeszcze więcej, aby być wszystkim, czego europejscy klienci oczekują od samochodu z segmentu A.
Począwszy od samochodu koncepcyjnego Aygo X prologue, który został opracowany przez Toyota European Design and Development w Nicei we Francji, projektanci Toyoty chcieli wnieść poczucie odwagi i pikanterii nabywcom samochodów kompaktowych w Europie. Odkąd Aygo po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2005 roku, był nie tylko najbardziej dostępnym samochodem Toyoty w Europie, ale także zachwycał klientów swoim młodzieńczym i zabawnym charakterem. Te cechy przyciągnęły do Toyoty wielu nowych, świadomych stylu, europejskich nabywców.
Odważne, dwutonowe wykonanie Aygo X w połączeniu z nową koncepcją kolorystyczną Spice tworzy unikalny profil graficzny, który przykuwa uwagę, podkreślając gotowość nowego modelu do skoku do akcji.
Nowa klinowa linia dachu zwiększa również dynamikę i sportowy wizerunek. Z przodu zaawansowane technologicznie lampy obejmują górną maskę, tworząc kształt przypominający skrzydło, podczas gdy niżej przy ziemi duży grill, światła przeciwmgielne i osłona podwozia nawiązują do motywu podwójnego trapezu, który jest częścią tożsamości Aygo, dając to postawa „gotowa do pracy, wszędzie”.
Nowa koncepcja kolorystyczna jest inspirowana różnymi przyprawami, aby stworzyć unikalną gamę kolorów dla Aygo X, z których każda oddaje smaki i osobowość samochodu.
Kardamon przywołuje wrażenie stylu i elegancji, zapewniając wyrafinowaną i subtelną estetykę z efektem niskiego nasycenia zieleni.
Chilli to ognisty i ekskluzywny kolor, który przyciąga wzrok przechodniów ciepłym i głębokim odbiciem koloru dzięki dodaniu delikatnego posypania niebieskich metalicznych płatków w czerwonej farbie.
Ginger to wyrafinowany i trwały beż, który swoim odcieniem nawiązuje do ducha przygody i ciepłej złożoności.
Juniper jest młodzieńczy z domieszką męskości i jest błękitem stworzonym specjalnie dla modelu, aby nadać mu lodowatego chłodu, jednocześnie dodając subtelne czerwonawe podteksty.
Adaptując sprawdzoną i odnoszącą sukcesy platformę GA-B dla Aygo X, nowy i wyjątkowy konkurent segmentu A dostarcza unikalny produkt crossover, zawierający zmodyfikowaną i zmniejszoną tylną sekcję podwozia ze zmniejszonymi zwisami przednimi i tylnymi.
Przy długości 3700 mm nowy Aygo X jest o 235 mm dłuższy niż jego poprzednik, chociaż rozstaw osi został zwiększony o zaledwie 90 mm. Przedni zwis jest o 72 mm mniejszy niż Yaris, a maksymalny rozmiar kół został zwiększony do 18”.
Zaprojektowany z myślą o najwęższych ulicach miasta, Aygo X ma również wyjątkowo mały promień zawracania wynoszący zaledwie 4,7 m, jeden z najwęższych w segmencie.
Całkowita szerokość nadwozia została zwiększona o 125 mm do 1740 mm w porównaniu z Aygo. W rezultacie przednie fotele zostały przesunięte o 20 mm dalej, zwiększając przestrzeń ramion o 45 mm. Przestrzeń bagażowa jest również wiodąca w segmencie dzięki długości bagażnika dłuższego o 125 mm i inteligentnej konstrukcji przestrzeni za tylnymi siedzeniami, zwiększając pojemność bagażnika o ponad 60 do 231 litrów w porównaniu z poprzednią generacją.
Co więcej, konstrukcja dachu Pagoda zachowuje kompaktowe wymiary, zapewniając jednocześnie wygodną, przestronną kabinę dla kierowcy i pasażerów. Wysokość pojazdu została zwiększona o 50 mm do 1510 mm.
Za kierownicą układ kierowniczy został dostosowany do jazdy miejskiej i podmiejskiej w Europie, a nowa skrzynia biegów S-CVT zapewnia najlepszą w swojej klasie reakcję początkową, intuicyjną zmianę biegów i liniowość przy jednoczesnym zachowaniu dobrego bilansu mocy i zużycia paliwa.