Eksperci Europejskiego Programu Oceny Nowych Samochodów przyznali BMW iX najwyższą możliwą ocenę pięciu gwiazdek za doskonałą ochroną pasażerów.
Dzięki czysto elektrycznemu napędowi i bogatej gamie funkcji cyfrowych BMW iX wyznacza nową erę w indywidualnej mobilności. Ponadto działa na najwyższym poziomie bezpieczeństwa. Tak twierdzą eksperci Europejskiego Programu Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP) – instytutu ochrony konsumentów specjalizującego się w bezpieczeństwie motoryzacyjnym – którzy przyznali BMW iX najwyższą możliwą ocenę pięciu gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa Euro NCAP. W trakcie programu testowego, który został zintensyfikowany w 2020 roku, nowa flagowa technologia BMW Group imponowała zarówno doskonałą ochroną pasażerów, jak i zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, które są szczególnie skuteczne w zapobieganiu wypadkom.
BMW iX uzyskało pięć gwiazdek we wszystkich kategoriach testów zderzeniowych Euro NCAP. W ocenie ochrony dorosłych pasażerów, testerzy podkreślili m.in. skuteczność nowej interaktywnej poduszki powietrznej między fotelami kierowcy i pasażera z przodu, która zapewnia dodatkową ochronę przed obrażeniami w przypadku zderzenia bocznego. Bezpieczeństwo dzieci z tyłu BMW iX uzyskało również najwyższą możliwą ocenę zarówno w przypadku zderzeń czołowych, jak i bocznych.
Tymczasem zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa BMW iX zapewnia najwyższy poziom ochrony pasażerów. Oprócz precyzyjnie skoordynowanych systemów bezpieczeństwa obejmuje to wysoce sprężyste konstrukcje wsporcze i precyzyjnie zaprojektowane strefy odkształceń, które pochłaniają uderzenie kolizji i utrzymują ją z dala od kabiny pasażerskiej. Konstrukcja nadwozia BMW iX łączy koncepcję aluminiowej ramy przestrzennej z karbonową klatką przedziału pasażerskiego. W części dachowej, bocznej i tylnej BMW iX zastosowano szczególnie odporne na skręcanie elementy wykonane z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).
BMW iX ma między innymi system ostrzegania przed kolizją czołową z interwencją hamulców, który może wykrywać pieszych i rowerzystów, a także pojazdy. Ponadto automatyczny system hamowania awaryjnego reaguje teraz również w sytuacjach skręcania, pomagając zminimalizować ryzyko dla pieszych podczas skręcania oraz ryzyko kolizji z nadjeżdżającymi pojazdami podczas skręcania w lewo.
Jeśli dojdzie do kolizji, ryzyko obrażeń niechronionych użytkowników dróg jest zmniejszone dzięki starannie zaprojektowanym elementom nadwozia i elastycznym strukturom z przodu pojazdu. BMW iX posiada również aktywną maskę, która jest podnoszona za pomocą pirotechnicznego mechanizmu spustowego, gdy tylko dane zebrane przez czujniki wykażą odpowiednią kolizję. Tworzy to strefę deformacji, która zapobiega bezpośredniemu zderzeniu pieszego lub rowerzysty z twardymi elementami w komorze silnika.
Inne standardowe funkcje BMW iX obejmują asystenta uwagi, ostrzeganie o zjechaniu z pasa ruchu i rozpoznawanie ograniczeń prędkości, z których wszystkie uzyskały pozytywne wyniki w teście zderzeniowym Euro NCAP. Opcjonalnie oferowany jest pakiet Driving Assistant Professional, który obejmuje również wspomaganie kierowania i prowadzenie na pasie ruchu. W oddzielnej ocenie, BMW Driving Assistant Professional w iX3 otrzymał ostatnio najwyższą ocenę „bardzo dobry” w Euro NCAP.