Światowa premiera nowego topowego modelu Porsche 911 podczas IAA Mobility 2025 w Monachium
Porsche prezentuje topowy wariant linii 911: innowacyjny układ napędowy biturbo z techniką T-Hybrid czyni nowe 911 Turbo S najmocniejszym seryjnym 911 w dotychczasowej historii modelu.
Nowe Porsche 911 Turbo S musi sprostać najwyższym oczekiwaniom – w świecie samochodów sportowych jego poprzednicy uchodzili za punkt odniesienia, jeśli chodzi o połączenie doskonałych osiągów, komfortu na długich trasach, ekskluzywności i codziennej użyteczności. Najnowsze 911 Turbo S po raz kolejny imponująco podnosi poprzeczkę we wszystkich tych obszarach. Dostępne jako coupé i Cabriolet, oferuje znacznie lepsze osiągi, bardziej muskularną sylwetkę, inteligentniejszą aerodynamikę, zoptymalizowane podwozie i jeszcze bardziej ekskluzywne wyposażenie.
Nowo opracowany, wysokowydajny układ napędowy osiąga moc systemową 711 KM. Dzięki temu nowe 911 Turbo S jest najmocniejszym seryjnie produkowanym 911 w dotychczasowej historii. Systemowy moment obrotowy wynosi 800 Nm i jest generowany w ekstremalnie rozległym zakresie od 2300 do 6000 obr./min. Także pełna moc charakteryzuje się szeroką dostępnością, między 6500 a 7000 obr./min. Innowacyjna, wyjątkowo lekka technika T-Hybrid o napięciu 400 V pozwoliła zwiększyć moc względem poprzednika o 61 KM. Układ napędowy T-Hybrid po raz pierwszy zadebiutował w 2024 roku w 911 Carrera GTS. Na potrzeby nowego 911 Turbo S został znacząco udoskonalony: podczas gdy GTS korzysta z pojedynczej elektrycznej turbosprężarki eTurbo, w nowym Turbo S zastosowano aż dwie takie turbosprężarki. Turbina i sprężarka zostały specjalnie zaprojektowane, aby spełnić wymagania stawiane wobec topowego wariantu. Duet eTurbo przyczynia się nie tylko do znaczącego przyrostu osiągów, ale i poprawia responsywność zespołu napędowego. Szczególnie kompaktowy i lekki akumulator wysokonapięciowy o pojemności 1,9 kWh jest taki sam jak ten stosowany w 911 Carrera GTS. Siłę napędową do napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) przekazuje 8-biegowa przekładnia PDK ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym. Sprint do 100 km/h zajmuje nowemu 911 Turbo S z nadwoziem coupé 2,5 s, o 0,2 s krócej niż poprzednikowi. Osiągnięcie 200 km/h trwa 8,4 s, co oznacza poprawę o 0,5 s. Prędkość maksymalna nowego 911 Turbo S wynosi 322 km/h.
Ostatni Aventador w wersji Ultimae Roadster sygnalizuje zakończenie produkcji silnika spalinowego Lamborghini V12. Stworzony w hołdzie wyjątkowemu Miura Roadster.
Bagażniki dachowe to bardzo przydatny dodatek do samochodu. Jak wybrać taki bagażnik, ile może wynieść ciężar ładunku i jak się spakować, aby nie zapłacić mandatu?
Premiera pierwszego pickupa Kia z segmentu C zaplanowana jest na rok 2025, a jego wprowadzenie będzie etapowe na kluczowych rynkach, w tym w Korei, Australii, Afryce i na Bliskim Wschodzie.