Wiadomości | 24.09.24

Najszybszy i najmocniejszy seryjny Mustang w historii

Zupełnie nowy Mustang GTD na nowo zdefiniował znaczenie Mustanga dla osiągów. Nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż pod maską, gdzie doładowany 5,2-litrowy silnik V8 wytwarza moc 815 KM.


Najszybszy i najmocniejszy seryjny Mustang w historii

Certyfikowana moc i moment obrotowy, a także najnowocześniejsza aktywna aerodynamika Mustanga GTD, karbonowo-ceramiczne hamulce i wewnętrzne zawieszenie tylne z półaktywnymi amortyzatorami to kluczowe elementy, ponieważ Mustang GTD przygotowuje się do spełnienia obietnicy oficjalnego okrążenia toru Nürburgring w czasie poniżej siedmiu minut.

 

„Od pierwszego dnia skupialiśmy się na tym, aby Mustang GTD był pierwszym supersamochodem o światowej klasie osiągów i duszy Mustanga” — powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustang GTD. „Sercem GTD jest doładowany silnik V8 o pojemności 5,2 litra, który zapewnia więcej koni mechanicznych na litr niż Porsche 911 GT3 RS”.

 

Doładowany silnik V8 o pojemności 5,2 litra jest lepszy od poprzednich silników Mustanga, korzystając z pierwszego w historii Mustanga układu olejowego z suchą miską olejową, który pomaga utrzymać silnik w stanie nasmarowanym podczas pokonywania zakrętów.

 

Ten układ olejowy z suchą miską olejową umożliwia również nieznacznie podwyższoną maksymalną prędkość obrotową silnika do 7650 obr./min, o 100 obr./min w porównaniu z poprzednią maksymalną prędkością silnika V8 o pojemności 5,2 litra. Zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, standardowy tytanowy układ wydechowy i mniejsze koło pasowe sprężarki pomagają osiągnąć moc znamionową silnika.

 

Poza mocą potrzebną do osiągnięcia maksymalnej prędkości 325 km/h, Mustang GTD jest również wyposażony w układ redukcji oporu, który może zmieniać kąt tylnego skrzydła i aktywować klapy pod przednią częścią samochodu, aby znaleźć dokładnie odpowiednią równowagę między przepływem powietrza dla prędkości a dociskiem dla przyczepności, w zależności od warunków jazdy.



Renault Rafale E-Tech podrasowane przez Alpine Cars
Wiadomości | 16.05.24

Renault Rafale E-Tech podrasowane przez Alpine Cars

Rafale E-Tech 4x4 300 KM wprowadza nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in E-Tech o mocy 300 KM, dostępny w dwóch poziomach wyposażenia, Esprit Alpine i Atelier Alpine.

Pierwsza w historii aukcja samochodów kolekcjonerskich, która przekroczyła 200 milionów dolarów
Wiadomości | 20.01.23

Pierwsza w historii aukcja samochodów kolekcjonerskich, która przekroczyła 200 milionów dolarów

Na szczycie listy bestsellerów znalazło się Ferrari F40 z 1992 roku. Jedno spośród 213 wyprodukowanych w USA zostało sprzedane za 3,135 mln USD.

Rusza produkcja europejskiego samochodu roku 2023 jednocześnie pierwszego w historii marki modelu z napędem elektrycznym
Wiadomości | 07.02.23

Rusza produkcja europejskiego samochodu roku 2023 jednocześnie pierwszego w historii marki modelu z napędem elektrycznym

Krótko po przyznaniu nowemu Jeepowi Avenger tytułu Europejskiego Samochodu Roku, w zakładzie Stellantis w Tychach rozpoczęto regularną produkcję tego modelu.