Wiadomości | 24.09.24

Najszybszy i najmocniejszy seryjny Mustang w historii

Zupełnie nowy Mustang GTD na nowo zdefiniował znaczenie Mustanga dla osiągów. Nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż pod maską, gdzie doładowany 5,2-litrowy silnik V8 wytwarza moc 815 KM.


Najszybszy i najmocniejszy seryjny Mustang w historii

Certyfikowana moc i moment obrotowy, a także najnowocześniejsza aktywna aerodynamika Mustanga GTD, karbonowo-ceramiczne hamulce i wewnętrzne zawieszenie tylne z półaktywnymi amortyzatorami to kluczowe elementy, ponieważ Mustang GTD przygotowuje się do spełnienia obietnicy oficjalnego okrążenia toru Nürburgring w czasie poniżej siedmiu minut.

 

„Od pierwszego dnia skupialiśmy się na tym, aby Mustang GTD był pierwszym supersamochodem o światowej klasie osiągów i duszy Mustanga” — powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustang GTD. „Sercem GTD jest doładowany silnik V8 o pojemności 5,2 litra, który zapewnia więcej koni mechanicznych na litr niż Porsche 911 GT3 RS”.

 

Doładowany silnik V8 o pojemności 5,2 litra jest lepszy od poprzednich silników Mustanga, korzystając z pierwszego w historii Mustanga układu olejowego z suchą miską olejową, który pomaga utrzymać silnik w stanie nasmarowanym podczas pokonywania zakrętów.

 

Ten układ olejowy z suchą miską olejową umożliwia również nieznacznie podwyższoną maksymalną prędkość obrotową silnika do 7650 obr./min, o 100 obr./min w porównaniu z poprzednią maksymalną prędkością silnika V8 o pojemności 5,2 litra. Zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, standardowy tytanowy układ wydechowy i mniejsze koło pasowe sprężarki pomagają osiągnąć moc znamionową silnika.

 

Poza mocą potrzebną do osiągnięcia maksymalnej prędkości 325 km/h, Mustang GTD jest również wyposażony w układ redukcji oporu, który może zmieniać kąt tylnego skrzydła i aktywować klapy pod przednią częścią samochodu, aby znaleźć dokładnie odpowiednią równowagę między przepływem powietrza dla prędkości a dociskiem dla przyczepności, w zależności od warunków jazdy.



Submarka IONIQ czyli elektryczne pojazdy od Hyundaia
Wiadomości | 10.08.20

Submarka IONIQ czyli elektryczne pojazdy od Hyundaia

Hyundai Motor Company ogłosił dziś wprowadzenie na rynek nowej marki IONIQ dedykowanej pojazdom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym, otwierając nowy rozdział jako lider w erze zelektryfikowanej mobilności.

Za 365 dni zobaczymy nowego sedana Karma Revero GTE
Wiadomości | 20.04.20

Za 365 dni zobaczymy nowego sedana Karma Revero GTE

Karma automotive zapowiada nowego, w pełni elektrycznego sedana REVERO, którego zobaczymy na wiosnę 2021 roku. Od przyszłego miesiąca będziesz mógł zarezerwować zakup przez internet.

Honda zaprezentowała dziś światową premierę Hondy SUV e: prototyp
Elektryczne | 19.04.21

Honda zaprezentowała dziś światową premierę Hondy SUV e: prototyp

Pierwszego elektryczny pojazd marki Honda w Chinach, na targach Auto Shanghai 2021.