Światowy bestseller ustanawia kolejny nowy rekord: wiosną 2020 roku Volkswagen Tiguan przekroczył barierę produkcyjną wynoszącą sześć milionów sztuk. Tylko w 2019 r. Wyprodukowano 910 926 sztuk SUV-a. To sprawia, że Tiguan jest najlepiej sprzedającym się samochodem marki i grupy Volkswagen. Wszechstronny pojazd można kupić w 80% wszystkich krajów na ziemi. Jest to najbardziej udany SUV na rynku w Europie. Tiguan jest jednym z trzech najpopularniejszych sportowych pojazdów użytkowych na świecie. Volkswagen produkuje najlepiej sprzedający się model w czterech strefach czasowych na trzech kontynentach.
Światowa premiera pierwszej generacji SUV-a odbyła się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) we Frankfurcie w 2007 roku. Później tego samego roku na rynek weszła pierwsza Tiguan. Od tego czasu przybysz cieszył się gwałtownym wzrostem. W 2008 roku Volkswagen wyprodukował ponad 150 000 sztuk Tiguan, które były dostępne z napędem na wszystkie koła lub z napędem na przednie koła. W Niemczech od samego początku zdobył tytuł najbardziej utytułowanego SUV-a. Od samego początku nowy model był również poszukiwany na całym świecie. Dzięki temu utalentowanemu dynamo maszyny napędowej Volkswagen wyraźnie spełnia wymagania klientów dotyczące nowoczesnego, kompaktowego SUV-a. Znacząco zaktualizowana wersja bestsellera została zaprezentowana w 2011 roku. Był to ogromny sukces: roczny wolumen Tiguan po raz pierwszy przekroczył barierę 500 000 sztuk.
Druga generacja Tiguan pojawiła się na rynku w kwietniu 2016 r. SUV został teraz skonstruowany przy użyciu Modular Transverse Toolkit (MQB) po raz pierwszy. Ta platforma techniczna zmieniła wszystko. Zwiększone proporcje dynamiczne zapewniły szablon autentycznego i energicznego projektu SUV-a. Wnętrze było znacznie obszerniejsze dzięki dodatkowemu rozstawowi osi, a nowe systemy wspomagania poprawiły bezpieczeństwo czynne pojazdu.
Linia produktów została ponownie odnowiona w 2017 r. Wraz z debiutem drugiego modelu Tiguan - wersji XL z rozstawem osi przedłużonym o 110 mm, do siedmiu siedzeń i indywidualnym designem. Nowa wersja karoserii pojazdu dała linii produktów kolejny znaczący wzrost - 55% wszystkich modeli Tiguan opuszczających linię produkcyjną ma teraz duży rozstaw osi. W Ameryce Volkswagen sprzedaje Tiguan drugiej generacji wyłącznie w swojej długiej wersji. Na rynkach europejskich iw wielu innych krajach model o długim rozstawie osi został wprowadzony jako Tiguan Allspace. Wersja XL sprzedawana jako Tiguan L w Chinach jest bestsellerem. W październiku 2019 roku Volkswagen dodał hybrydowy napęd plug-in do gamy silników dostępnych dla chińskiego Tiguan L.
Tiguan jest obecnie produkowany w czterech zakładach Volkswagena w czterech strefach czasowych, zapewniając w ten sposób niemal całodobową produkcję wszechstronnego SUV-a. Wersja z normalnym rozstawem osi (NWB) jest produkowana w głównej fabryce Volkswagena w Wolfsburgu w Niemczech na rynki w Europie, Afryce, Azji i Oceanii. Fabryka w Kałudze, położona 170 kilometrów na południowy zachód od Moskwy, produkuje pojazdy NWB na rynek rosyjski i sąsiednie kraje Azji Środkowej. W Szanghaju Volkswagen produkuje Tiguan L z dużym rozstawem osi (LWB) na rynek chiński. W meksykańskim mieście Puebla Tiguan w wersji LWB są produkowane dla Ameryki Północnej i Południowej oraz dla krajów w Europie, Afryce, Azji i Oceanii.
W ciągu dwóch pokoleń Tiguan stał się jednym z najbardziej udanych sportowych pojazdów użytkowych na świecie. W tym okresie stał się jednym z filarów produkcji marki i grupy Volkswagen. Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia kolejnego rozdziału historii sukcesu Tiguan z dużą aktualizacją techniczną i wizualną w 2020 roku. Jedną z głównych atrakcji będzie nowy dodatkowy wariant z hybrydowym napędem typu plug-in (PHEV) dla Europy. Odliczanie już się rozpoczęło ...
Nowa fabryka Mercedes‑Benz Vans w Jaworze będzie pierwszą fabryką marki napędzaną wyłącznie energią elektryczną wyznaczając nowe standardy.
To pierwszy samochód Audi wyposażony w RS Torque Splitter, który w pełni zmienny sposób rozdziela moment napędowy między tylne koła.
Silnik biturbo Cayenne Turbo GT o mocy 640 KM jest obecnie najmocniejszą ośmiocylindrową jednostką Porsche.