Elektryczne | 06.02.24

Najbardziej elastyczna platforma natywna dla pojazdów BEV

Stellantis zaprezentowała STLA Large, całkowicie nową, platformę dla pojazdów elektrycznych, która stanowi podstawę szerokiej gamy nadchodzących pojazdów na rynki światowe w segmentach D i E.


Najbardziej elastyczna platforma natywna dla pojazdów BEV

Platformę STLA Large zaprojektowano z myślą o niezrównanej elastyczności technologicznej, która umożliwia większy poziom różnorodności pojazdów oraz najwyższą jakość i zadowolenie klienta z podstawowego zestawu komponentów, a także solidne i opłacalne procesy produkcyjne, które można powielać w wielu zakładach montażowych. Nadchodzące produkty obejmą pełne spektrum typów pojazdów, od samochodów osobowych, przez crossovery, aż po SUV-y.


 
STLA Large to jedna z czterech globalnych platform BEV. Jest to druga platforma, która zostanie zaprezentowana po wprowadzeniu na rynek najlepszego w swojej klasie STLA Medium w lipcu 2023 r. STLA Large zostanie zainstalowana w kilku fabrykach w Europie i Ameryce Północnej i będzie dostępna w wariantach wieloenergetycznych, w tym hybrydowych i spalinowych. Kultowe marki Stellantis dostosują pojazdy STLA Large tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom i pragnieniom swoich klientów, począwszy od zorientowanych na rodzinę, przez wyczynowe, po wysoce wydajne pojazdy terenowe 4x4, a skończywszy na luksusowych.


 
Elastyczność platformy umożliwia inżynierom i projektantom dostosowanie rozstawu osi, całkowitej długości, całkowitej szerokości i wysokości oraz prześwitu. Można zastosować różnorodne moduły zawieszenia i wsporniki układu napędowego, aby spełnić specyficzne wymagania dotyczące osiągów pojazdu, takie jak właściwości jezdne, prowadzenie i komfort. Inżynierowie mogą dostosować kluczowe wymiary, przedni i tylny zwis czy podłoga kabiny pasażerskiej, aby precyzyjnie dostosować możliwości i osiągi pojazdu.


 
Wykorzystując zaawansowane materiały o wysokiej wytrzymałości, platforma została zoptymalizowana pod kątem masy i sztywności, aby zapewnić najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich typach pojazdów. Komponenty platformy są pakowane tak, aby zmaksymalizować użyteczną przestrzeń wewnętrzną i miejsce do przechowywania. Kluczowe elementy zapewniające komfort i osiągi, takie jak układ ogrzewania/chłodzenia kabiny, układ kierowniczy, wspomaganie hamowania i napęd, zaprojektowano tak, aby zminimalizować zużycie energii i zwiększyć zasięg jazdy.


 
Elastyczność obejmuje systemy napędowe platformy unibody. STLA Large została zaprojektowana i skonstruowana jako natywna platforma BEV z opcją architektury elektrycznej 400 V i 800 V. Elektryczne moduły napędowe (EDM) typu „trzy w jednym”, składające się z silnika, falownika i przekładni redukcyjnej, można skonfigurować w układzie z napędem na przednie koła, z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła. W falowniku zastosowano technologię półprzewodników z węglika krzemu, aby zminimalizować straty mocy. Wydajność układu napędowego można zwiększyć w trakcie eksploatacji pojazdu poprzez bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania.


 
W oparciu o konkretne cele pojazdu STLA Large akceptuje ulepszenia układu napędowego, takie jak mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu lub rozłączniki kół, które mogą poprawić osiągi lub zmniejszyć opór mechaniczny w celu poprawy wydajności i zasięgu. Ogólnie rzecz biorąc, platforma STLA Large ma potencjał do przenoszenia ekstremalnej mocy.



Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.

Ford Pro Electric SuperVan jedyny w swoim rodzaju pojazd demonstracyjny
Concept Cars | 23.06.22

Ford Pro Electric SuperVan jedyny w swoim rodzaju pojazd demonstracyjny

Cztery silniki elektryczne, akumulator chłodzony cieczą i system sterowania wytwarzają około 2000 KM w celu przyspieszenia od 0 do 100 km/h poniżej dwóch sekund.

Jeep Wagoneer oraz Jeep Grand Wagoneer
Premiery | 11.03.21

Jeep Wagoneer oraz Jeep Grand Wagoneer

Premiera online. Odradza się amerykańska ikona premium jako nowy standard wyrafinowania, autentyczności i nowoczesnej mobilności.