Tuning | 09.07.21

MINI Electric Pacesetter jedzie na Brooklyn jako oficjalny samochód bezpieczeństwa

Koncept MINI został zatwierdzony jako oficjalny samochód bezpieczeństwa sezonu 2021 FIA Formuły E.

Wyścig szóstego etapu mistrzostw FIA Formuły E w Nowym Jorku będzie debiutem MINI Electric Pacesetter w USA, po jego oficjalnym debiucie na torze w Rzymie na początku tego roku.

 

Koncepcja MINI Electric Pacesetter, zbudowana na nowym MINI Cooper SE i zrodzona z kreatywnych umysłów MINI Design, BMW Motorsport, FIA i Formuły E, jest pomostem między historycznym dziedzictwem sportów motorowych MINI a jego przyszłościowym przedsięwzięciem w elektryfikację. MINI Electric Pacesetter będzie łatwo rozpoznawalny na torze dzięki matowo-srebrnemu wykończeniu i błyszczącym okleinie z dwukolorowym gradientem Highspeed Orange i Curbside Red, zachowując jednocześnie kultowe elementy MINI, takie jak okrągłe reflektory.


 
Chociaż nie znajduje się wśród pojazdów startujących w tym weekendowym wyścigu, MINI Electric Pacesetter może pochwalić się potężnym układem napędowym 135 kW, który może przyspieszyć pojazd od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Odpowiednio do swoich potrzeb jako samochód bezpieczeństwa, MINI Electric Pacesetter może również rozpędzić się do 80-120 km/h w 4,3 sekundy. Pojazd jest również o 130 kg lżejszy od standardowego MINI Cooper SE, dzięki czemu Pacesetter może zwinnie poruszać się po torze, gdy wymagana jest interwencja w dniu wyścigu.



BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK
Tuning | 04.07.23

BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK

900 koni mechanicznych w niezrównanym pickupie opartym na Mercedesie-AMG G 63, który posiada doskonałe właściwości terenowe dzięki trzem osiom portalowym 6X6.

Koenigsegg Regera ustanawia nowy rekord świata w homologowanych samochodach seryjnych
Wiadomości | 16.06.23

Koenigsegg Regera ustanawia nowy rekord świata w homologowanych samochodach seryjnych

Koenigsegg Regera została wymyślona i skonstruowana dziesięć lat temu i nadal jest nie do pobicia, ale w jaki sposób Regera może być dziś szybsza niż 4 lata temu?

Rimac Nevera kończy program testów zderzeniowych
Elektryczne | 23.02.22

Rimac Nevera kończy program testów zderzeniowych

Intensywny program testów zderzeniowych dla globalnej homologacji dobiegł końca po czterech latach, tysiącach cyfrowych symulacji i zniszczeniu dziewięciu kompletnych pojazdów. Wideo.