Wirtualny asystent MBUX oparty na sztucznej inteligencji przenosi relację kierowca-samochód w nowy wymiar dzięki naturalnej, ludzkiej interakcji.
Rozszerzenie Ciebie i płynne dopasowanie do Twoich potrzeb: to droga do hiperspersonalizowanej i intuicyjnej obsługi klienta – w samochodzie i poza nim. Na targach CES 2024 Mercedes-Benz zaprezentuje kolejny ważny krok w stronę swojej wizji. Największy na świecie pokaz elektroniki użytkowej stanowi idealne tło dla zmieniającego reguły gry Wirtualnego Asystenta MBUX. Przenosi asystenta głosowego „Hej Mercedes” w zupełnie nowy wymiar wizualny dzięki grafice silnika gier o wysokiej rozdzielczości od Unity. Ta zaawansowana funkcja oparta na sztucznej inteligencji łączy inteligentne systemy MBUX w jedną całość i prezentuje klientowi nową, wyrazistą twarz dzięki naturalnej interakcji. Działający na opracowanym przez firmę Mercedes-Benz systemie operacyjnym MB.OS, Wirtualny Asystent MBUX jest zapowiedzią kilku cyfrowych innowacji, które zostaną zaprezentowane w styczniu.
„Mercedes-Benz na nowo odkrywa cyfrowe doświadczenia pasażerów, wykorzystując sztuczną inteligencję, aby zapewnić ludzką interakcję z inteligentnym wirtualnym asystentem MBUX. Obejmuje on empatyczne cechy, które synchronizują się z Twoim stylem jazdy i nastrojem. W połączeniu z naszą wewnętrzną architekturą MB.OS, takie podejście zdefiniuje przyszłość cyfrowego luksusu.” Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz
Concept CLA Class będzie miał swoją północnoamerykańską premierę na targach CES 2024. Oparty na MMA (Mercedes Modular Architecture) i MB.OS oferuje wgląd w przyszłą rodzinę czterech pojazdów zbliżoną do produkcyjnej. Odwiedzający będą mieli przedsmak elektrycznej przyszłości ikony dzięki północnoamerykańskiej premierze zakamuflowanego prototypu elektrycznej Klasy G.
Vodafone Rally de Portugal WRC3. Polska załoga SKODA FABIA Rally2 evo Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak świętuje zwycięstwo.
Według publikacji stowarzyszenia branżowego CIVD, tylko w 2021 roku w Europie zarejestrowano prawie 260 tysięcy tych pojazdów.
Prototyp napędzany przez hybrydową jednostkę napędową z napędem na wszystkie koła ma zadebiutować w Mistrzostwach Świata FIA w 2022 roku.