Wiadomości | 04.05.20

McLaren Speedtail z Hybrydowym Hyper-GT

Tajemnice Speedtaila. Elektryczny napęd rodem z toru wyścigowego i innowacyjna technologia akumulatorów w hybrydowym McLarenie Hyper-GT. Dzięki niej samochód przyspiesza od 0 do 300 km/h w niewiarygodnym czasie 13 sekund, a jego maksymalna prędkość to aż 403 km/h.

McLaren Speedtail z najbardziej pojemnym akumulatorem wśród samochodów drogowych. Jego hybrydowe Hyper-GT wykorzystuje elektryczną technologię z motorsportu, uzupełniając nią osiągi turbodoładowanego silnika V8 a innowacyjny system chłodzenia pozwala na dłuższą i cięższą pracę napędu elektrycznego.

Po ogłoszeniu informacji, że Speedtail – najszybszy McLaren w historii – z sukcesem zakończył w USA testy osiągając ponad 30 razy maksymalną prędkość 403 km/h, inżynierom McLarena zadawano najczęściej następujące pytanie: „Jak to się dzieje, że Speedtail jeździ aż tak szybko?”.

Odpowiedzią jest kombinacja kilku cech, w tym idealna aerodynamika i niska masa samochodu, które pozwalają temu hybrydowemu Hyper-GT na zaskakujące osiągi. Podstawą elektrycznego napędu rodem z toru wyścigowego jest pionierska technologia baterii, która stała się wyznacznikiem wydajności w segmencie hybryd. Dzięki niej samochód przyspiesza od 0 do 300 km/h w niewiarygodnym czasie 13 sekund, a jego maksymalna prędkość to aż 403 km/h.

Napęd M840TQ składa się z 4.0-litrowego silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego, które wspólnie wytwarzają moc 1070 KM i maksymalny moment obrotowy 1150 Nm! Silnik V8 jest wyposażony w technologię, która wyewoluowała z pierwszego hybrydowego modelu McLarena, legendarnego McLarena P1™. Nowy, ultralekki system wlotu powietrza, ulepszone chłodzenie głowic cylindrów oraz przekonstruowana konstrukcja tłoków dają benzynowej części napędu Speedtaila 757 KM oraz 808 Nm.

Silnik elektryczny, który wykorzystuje technologie rodem z Formuły E, wytwarza moc ponad 230 kW. Speedtail jest wyposażony w instalację zdolną do zapewnienia najwyższych osiągów – w tym chłodzenia i wykorzystania odzyskanej energii – spośród wszystkich samochodów z silnikiem elektrycznym produkowanych seryjnie. Moc dostarczana przez silnik wynosi 8,3 kW/kg, czyli dwa razy więcej, niż wynosi średnia dla samochodów sportowych.

Inżynierowie pracujący w McLaren Applied – działu McLaren Group odpowiedzialnego za wirtualne rozwijanie produktów, telemetrię, elektryfikację oraz sterowanie – współpracowali z zespołem ds. elektrycznego napędu Speedtaila (Speedtail Electric Drive Technology team) by wdrożyć innowacyjną, pochodzącą z motorsportu konstrukcję przetwornika oraz konwertera prądu stałego, do elektrycznego napędu. Dzięki tym rozwiązaniom hybrydowy Hyper-GT może realizować swoje niesamowite osiągi.

Bardzo pojemny system magazynowania energii to cecha wyróżniająca Speedtaila. Cylindryczna cela o pojemności 1647 kWh została zbudowana w najnowszej dostępnej dziś technologii – jest tak mała, że zapewnia najlepszy stosunek mocy do wagi na rynku. Myśl techniczna McLarena poszła tak do przodu, że, w porównaniu z akumulatorem modelu P1™, stosunek ten jest czterokrotnie wyższy i wynosi 5,2 kW/kg, czyli 270 kW.

To unikalna konstrukcja i wysoki poziom integracji akumulatora z układem napędowym pozwalają Speedtailowi na osiągnięcie maksymalnej prędkości aż 403 km/h. Te liczby są możliwe dzięki temu, że akumulatory są kontrolowane przez dielektryczny układ chłodzenia: na stałe zanurzone w lekkim, nieprzewodzącym prądu oleju, który szybko odprowadza od nich ciepło. Ten system, po raz pierwszy zastosowany w seryjnie produkowanym samochodzie, jest bardzo wydajny i pozwala akumulatorom pracować dłużej i ciężej.



Ponad 400 km/h w Bugatti Veyron
Wiadomości | 28.04.20

Ponad 400 km/h w Bugatti Veyron

Dokładnie 15 lat temu Bugatti Veyron 16.4 był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który przełamał barierę 400 km / h. Rekord, który do dziś się utrzymuje. Nigdy wcześniej tego nie osiągnięto. Francuski producent luksusowych samochodów sportowych osiągnął jeden z wyznaczonych sobie celów rozwojowych, co zdaniem opinii publicznej było nieosiągalne.

Nowy Opel Manta GSe ElektroMOD
Elektryczne | 20.04.21

Nowy Opel Manta GSe ElektroMOD

Pod kultową czarną maską Opla czterocylindrowy silnik benzynowy ustępuje miejsca mocnemu silnikowi elektrycznemu.

CASA SEAT otwarcie innowacyjnego centrum kultury w Barcelonie
Wiadomości | 06.06.20

CASA SEAT otwarcie innowacyjnego centrum kultury w Barcelonie

W czwartek 4 czerwca w samo południe w Barcelonie Seat otworzył innowacyjne centrum kultury CASA SEAT. Pierwsi goście będą mogli odwiedzić siedzibę, gdy tylko pozwoli na to sytuacja epidemiczna. A na chwilę obecną zapraszamy do odwiedzenia domu Seata za pomocą platformy Youtube.