Tuning | 24.09.21

MANHART RQ 900 czyli podrasowane Audi RS Q8

Jak zwykle nowe oznaczenie pojazdu jest już wyraźnym wyznacznikiem nowych osiągów: czterolitrowy ośmiocylindrowy silnik RS Q8 generuje teraz nie mniej niż 918 KM.


MANHART RQ 900 czyli podrasowane Audi RS Q8

Audi, które mogą nosić etykietę RS, są z pewnością obiecujące i sprawiają, że serca spragnionych osiągów zapaleńców benzynowych biją szybciej! Oczywiście nie inaczej jest w przypadku krzepkiego RS Q8. Nawet w standardowym stanie, biturbo V8 z przodu potężnego SUV-a wytwarza potężne 600 KM i 800 Nm, umożliwiając prawie 2,4-tonowemu kolosowi przyspieszenie do 100 km / hw zaledwie 3,8 sekundy; w razie potrzeby maksymalna prędkość wynosi 305 km / h. Imponujące liczby, ale dla firmy Manhart to niewiele więcej niż dobra podstawa dla jeszcze potężniejszego potwora o wysokich osiągach: mamy na myśli RQ 900!

 

Jak zwykle nowe oznaczenie pojazdu jest już wyraźnym wyznacznikiem nowych osiągów: czterolitrowy ośmiocylindrowy silnik RS Q8 generuje teraz nie mniej niż 918 KM i gromadzi ogromną górę momentu obrotowego, osiągając 1180 Nm. Aby to osiągnąć, wymagało to oczywiście czegoś więcej niż „tylko” remapowania ECU: wdrożono również różne optymalizacje sprzętowe. Na przykład silnik RQ 900 jest wyposażony w intercooler MANHART, wlot węgla MANHART firmy Eventuri, a także zestaw wydajności turbo MANHART, chociaż ten ostatni nie ma homologacji TÜV i dlatego jest przeznaczony wyłącznie na eksport. To samo dotyczy sportowych rur spustowych MANHART z 200-ogniwowymi katalizatorami. Są one połączone z układem wydechowym ze stali nierdzewnej MANHART z funkcją sterowania zaworami, który ma cztery rury wydechowe, każda o średnicy 100 milimetrów, z możliwością wyboru powłoki ceramicznej lub powłoki węglowej.

 

RQ 900 oferuje również optymalizację zawieszenia, która obejmuje obniżenie o 30 do 40 milimetrów poprzez modyfikację fabrycznego zawieszenia pneumatycznego. Osiąga się to za pomocą regulacji oprogramowania lub za pomocą nowych prętów sprzęgających. Podczas gdy zaprezentowany tutaj samochód ma niezmieniony karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy OEM, na życzenie wprowadzono również indywidualne ulepszenia hamulców.

 

Wizualnie RQ 900 jest prezentowany w typowej stylistyce MANHART, z czarnym lakierem, w tym ozdobnym zestawem ze złotymi listwami ozdobnymi i napisami. Kolejną prawdziwą atrakcją jest kompletny zestaw szerokokadłubowy z włókna węglowego: oprócz poszerzeń nadkoli zawiera przedni spoiler, przednią ramę z dodatkami i pojedynczą osłonę chłodnicy, boczne osłony, mocowania spojlera dachowego, tylny spojler i bardziej rozproszone. To sprawia, że ??nasza interpretacja RS Q8 jest jeszcze bardziej ekskluzywna i agresywna niż model standardowy. Oczywiście obowiązkowy jest również nowy komplet kół: pod błotnikami zamontowano felgi MANHART Classic Line z bocznym matowym wykończeniem i złotą listwą ozdobną z boku felgi. Hojne wymiary to 10,5 × 24 i 12,5 × 24 cale, opony mają wymiary 295/30 ZR24 i 355/25 ZR24.



SEAT przedstawia nowy sposób interakcji z premierowym SEAT-em Leonem
Wiadomości | 29.04.20

SEAT przedstawia nowy sposób interakcji z premierowym SEAT-em Leonem

Dzięki technologii VR można wybrać się na wirtualną przejażdżkę po Barcelonie. Wideo 360 stopni pozwala przenieść się do wnętrza samochodu i sprawdzić najważniejsze nowości, deskę rozdzielczą z zaawansowanym cyfrowym kokpitem, system multimedialny i bardziej ergonomiczną przestrzeń dla podróżujących.

Cztery rodzaje napędów do wyboru w nowej Skodzie Octavii
Wiadomości | 15.07.20

Cztery rodzaje napędów do wyboru w nowej Skodzie Octavii

Nowa ŠKODA OCTAVIA dostępna będzie na rynku polskim z aż czterema różnymi rodzajami napędów.

CUPRA Formentor VZ5 z silnikiem o mocy 390 KM
Tuning | 22.02.21

CUPRA Formentor VZ5 z silnikiem o mocy 390 KM

W ramach obchodów 3. rocznicy powstania hiszpańska marka przedstawia limitowaną wersję swojego autorskiego CUV-a.