Tuning | 24.09.21

MANHART RQ 900 czyli podrasowane Audi RS Q8

Jak zwykle nowe oznaczenie pojazdu jest już wyraźnym wyznacznikiem nowych osiągów: czterolitrowy ośmiocylindrowy silnik RS Q8 generuje teraz nie mniej niż 918 KM.


MANHART RQ 900 czyli podrasowane Audi RS Q8

Audi, które mogą nosić etykietę RS, są z pewnością obiecujące i sprawiają, że serca spragnionych osiągów zapaleńców benzynowych biją szybciej! Oczywiście nie inaczej jest w przypadku krzepkiego RS Q8. Nawet w standardowym stanie, biturbo V8 z przodu potężnego SUV-a wytwarza potężne 600 KM i 800 Nm, umożliwiając prawie 2,4-tonowemu kolosowi przyspieszenie do 100 km / hw zaledwie 3,8 sekundy; w razie potrzeby maksymalna prędkość wynosi 305 km / h. Imponujące liczby, ale dla firmy Manhart to niewiele więcej niż dobra podstawa dla jeszcze potężniejszego potwora o wysokich osiągach: mamy na myśli RQ 900!

 

Jak zwykle nowe oznaczenie pojazdu jest już wyraźnym wyznacznikiem nowych osiągów: czterolitrowy ośmiocylindrowy silnik RS Q8 generuje teraz nie mniej niż 918 KM i gromadzi ogromną górę momentu obrotowego, osiągając 1180 Nm. Aby to osiągnąć, wymagało to oczywiście czegoś więcej niż „tylko” remapowania ECU: wdrożono również różne optymalizacje sprzętowe. Na przykład silnik RQ 900 jest wyposażony w intercooler MANHART, wlot węgla MANHART firmy Eventuri, a także zestaw wydajności turbo MANHART, chociaż ten ostatni nie ma homologacji TÜV i dlatego jest przeznaczony wyłącznie na eksport. To samo dotyczy sportowych rur spustowych MANHART z 200-ogniwowymi katalizatorami. Są one połączone z układem wydechowym ze stali nierdzewnej MANHART z funkcją sterowania zaworami, który ma cztery rury wydechowe, każda o średnicy 100 milimetrów, z możliwością wyboru powłoki ceramicznej lub powłoki węglowej.

 

RQ 900 oferuje również optymalizację zawieszenia, która obejmuje obniżenie o 30 do 40 milimetrów poprzez modyfikację fabrycznego zawieszenia pneumatycznego. Osiąga się to za pomocą regulacji oprogramowania lub za pomocą nowych prętów sprzęgających. Podczas gdy zaprezentowany tutaj samochód ma niezmieniony karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy OEM, na życzenie wprowadzono również indywidualne ulepszenia hamulców.

 

Wizualnie RQ 900 jest prezentowany w typowej stylistyce MANHART, z czarnym lakierem, w tym ozdobnym zestawem ze złotymi listwami ozdobnymi i napisami. Kolejną prawdziwą atrakcją jest kompletny zestaw szerokokadłubowy z włókna węglowego: oprócz poszerzeń nadkoli zawiera przedni spoiler, przednią ramę z dodatkami i pojedynczą osłonę chłodnicy, boczne osłony, mocowania spojlera dachowego, tylny spojler i bardziej rozproszone. To sprawia, że ??nasza interpretacja RS Q8 jest jeszcze bardziej ekskluzywna i agresywna niż model standardowy. Oczywiście obowiązkowy jest również nowy komplet kół: pod błotnikami zamontowano felgi MANHART Classic Line z bocznym matowym wykończeniem i złotą listwą ozdobną z boku felgi. Hojne wymiary to 10,5 × 24 i 12,5 × 24 cale, opony mają wymiary 295/30 ZR24 i 355/25 ZR24.



Poznaj futurystyczny, czteroosobowy pojazd Lincoln Anniversary
Concept Cars | 13.08.21

Poznaj futurystyczny, czteroosobowy pojazd Lincoln Anniversary

Podczas Monterey Car Week amerykański producent samochodów marka Lincoln pokaże jedyny w swoim rodzaju futurystyczny concept car.

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO
Super Cars | 14.07.23

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO

Ferrari, na które patrzysz, nie jest konceptem. Nie jest to też samochód produkcyjny. Jest to całkowicie jednorazowy model, skoncentrowany na torze i jednocześnie elegancki.

Hyperion XP-1 Hydrogen Hypercar niesamowita przyszłość motoryzacji. Premiera
Super Cars | 15.08.20

Hyperion XP-1 Hydrogen Hypercar niesamowita przyszłość motoryzacji. Premiera

Zasięg ponad 1600 km, 5 min ładowania, bardzo niska waga. Dłuższa żywotność pojazdu. Wytrzymałość na ekstremalne temperatury. Niski koszt recyklingu.