Tuning | 14.06.23

MANHART MH3 650 Touring

BMW M3 jako Touring, przez długi czas było to tylko marzenie wielu miłośników motoryzacji i fanów M. Ale teraz monachijska firma w końcu zlitowała się i spełniła je w szóstej generacji modelu.


MANHART MH3 650 Touring

Oczywiście my w MANHART Performance jak najszybciej przyjrzeliśmy się bliżej nowemu kombi, aby zbadać dalsze możliwości ulepszeń i opracować program optymalizacji technicznej i optycznej. Rezultat nosi nazwę MANHART MH3 650 Touring i świętował swoją wielką światową premierę w maju 2023 roku na targach Tuning World Bodensee we Friedrichshafen.

 

Sześciocylindrowy rzędowy silnik S58B30T0 z podwójnym turbodoładowaniem w Touringu zapewnia standardowo moc 510 KM i moment obrotowy 650 Nm, który zawsze jest dostarczany na drogi przez napęd na wszystkie koła. Jak już udowodniono w przypadku limuzyny M3, naszemu zespołowi umiejętnie udaje się tutaj zmobilizować kilka koni mechanicznych więcej: po zainstalowaniu dodatkowej jednostki sterującej MHtronik karta danych pokazuje imponujące 650 KM – jak już wyjaśnia nowa nazwa samochodu. Maksymalny moment obrotowy wzrasta do potężnych 800 Nm. Aby jeszcze bardziej zwięźle wyrazić ten wzrost mocy akustycznie, M3 otrzymał również tylny tłumik firmy Remus z czterema 100-milimetrowymi rurami wydechowymi MANHART i sportowymi rurami spustowymi HJS.

 

MH3 650 różni się również od fabrycznego M3 Touring tym, że ma znacznie bardziej przykucniętą, a przez to bardziej sportową sylwetkę i bardziej indywidualną stylistykę. Opuszczanie nadwozia odbywa się dzięki zainstalowanym regulowanym sprężynom obniżającym H&R. Wreszcie, nowe kombinacje kół i opon są również bardzo spójne pod błotnikami. Są to felgi aluminiowe MANHART firmy Yido Performance w rozmiarze 10,5 × 20 cali ET15 i 11,5 × 21 cali ET17 z oponami 285/30ZR20 i 305/25ZR21. Sportowe, nowoczesne i zdecydowanie wklęsłe koła mają zazwyczaj czarne wykończenie, z podwójnymi szprychami z jasnoniebieskim akcentem.

 

W ten sposób zwracamy uwagę na przyciągający wzrok kolor okleiny karoserii, która z kolei kontrastuje z dachem pokrytym karbonową okleiną. Cała gama karbonowych części dodatkowych stanowi dalsze ciemne akcenty: przód nosi maskę i spoiler z M4 CSL, nerki osłony chłodnicy MANHART i kątowe mocowania MANHART, a także boczne winglety M Performance na fartuchu. W widoku z boku, oprócz nakładek lusterek opcjonalnego fabrycznego pakietu zewnętrznego M Carbon, mocowania MANHART na przednich błotnikach i listwy progowe MANHART stanowią dalsze akcenty z włókna węglowego.

 

Wreszcie, wnętrze uszlachetnia rozgwieżdżone niebo z niezliczonych drobnych diod LED pod dachem, które zachęca do marzeń – chociaż w M3 Touring nie musisz już tego robić…



Jeep Gladiator 6x6
Tuning | 21.04.21

Jeep Gladiator 6x6

Najbardziej ekstremalny i wszechstronny Jeep Gladiator z napędem na żądanie na 6 kół od firmy Next Level z Kalifornii.

Pierwszy warsztat CUPRA w Europie
Tuning | 15.09.20

Pierwszy warsztat CUPRA w Europie

CUPRA kontynuuje swoją międzynarodową ekspansję, tworząc drugi po Meksyku garaż CUPRA na świecie. Staje się pierwszą marką motoryzacyjną, która uczestniczy w Extreme E, jako główny partner ABT.

Prototyp Bugatti Bolide wkracza w kolejną fazę testów rozwojowych
MotorSport | 20.04.23

Prototyp Bugatti Bolide wkracza w kolejną fazę testów rozwojowych

Wizja lekkiego, hipersportowego samochodu przeznaczonego wyłącznie do jazdy po torze, który zostanie wyprodukowany w ilości 40 sztuk, po 4 miliony euro netto za sztukę.