BMW M3 jako Touring, przez długi czas było to tylko marzenie wielu miłośników motoryzacji i fanów M. Ale teraz monachijska firma w końcu zlitowała się i spełniła je w szóstej generacji modelu.
Oczywiście my w MANHART Performance jak najszybciej przyjrzeliśmy się bliżej nowemu kombi, aby zbadać dalsze możliwości ulepszeń i opracować program optymalizacji technicznej i optycznej. Rezultat nosi nazwę MANHART MH3 650 Touring i świętował swoją wielką światową premierę w maju 2023 roku na targach Tuning World Bodensee we Friedrichshafen.
Sześciocylindrowy rzędowy silnik S58B30T0 z podwójnym turbodoładowaniem w Touringu zapewnia standardowo moc 510 KM i moment obrotowy 650 Nm, który zawsze jest dostarczany na drogi przez napęd na wszystkie koła. Jak już udowodniono w przypadku limuzyny M3, naszemu zespołowi umiejętnie udaje się tutaj zmobilizować kilka koni mechanicznych więcej: po zainstalowaniu dodatkowej jednostki sterującej MHtronik karta danych pokazuje imponujące 650 KM – jak już wyjaśnia nowa nazwa samochodu. Maksymalny moment obrotowy wzrasta do potężnych 800 Nm. Aby jeszcze bardziej zwięźle wyrazić ten wzrost mocy akustycznie, M3 otrzymał również tylny tłumik firmy Remus z czterema 100-milimetrowymi rurami wydechowymi MANHART i sportowymi rurami spustowymi HJS.
MH3 650 różni się również od fabrycznego M3 Touring tym, że ma znacznie bardziej przykucniętą, a przez to bardziej sportową sylwetkę i bardziej indywidualną stylistykę. Opuszczanie nadwozia odbywa się dzięki zainstalowanym regulowanym sprężynom obniżającym H&R. Wreszcie, nowe kombinacje kół i opon są również bardzo spójne pod błotnikami. Są to felgi aluminiowe MANHART firmy Yido Performance w rozmiarze 10,5 × 20 cali ET15 i 11,5 × 21 cali ET17 z oponami 285/30ZR20 i 305/25ZR21. Sportowe, nowoczesne i zdecydowanie wklęsłe koła mają zazwyczaj czarne wykończenie, z podwójnymi szprychami z jasnoniebieskim akcentem.
W ten sposób zwracamy uwagę na przyciągający wzrok kolor okleiny karoserii, która z kolei kontrastuje z dachem pokrytym karbonową okleiną. Cała gama karbonowych części dodatkowych stanowi dalsze ciemne akcenty: przód nosi maskę i spoiler z M4 CSL, nerki osłony chłodnicy MANHART i kątowe mocowania MANHART, a także boczne winglety M Performance na fartuchu. W widoku z boku, oprócz nakładek lusterek opcjonalnego fabrycznego pakietu zewnętrznego M Carbon, mocowania MANHART na przednich błotnikach i listwy progowe MANHART stanowią dalsze akcenty z włókna węglowego.
Wreszcie, wnętrze uszlachetnia rozgwieżdżone niebo z niezliczonych drobnych diod LED pod dachem, które zachęca do marzeń – chociaż w M3 Touring nie musisz już tego robić…
Cztery nowe modele Lotus Elise w klasycznej kolekcji to hołd dla dziedzictwa pionierskiej historii wyścigów firmy Lotus. Wszystkie modele z serii Classic Heritage Editions posiadają natychmiast rozpoznawalne schematy kolorów Lotus Motorsport. Poszerzono również listę wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego. No i oczywiście, wisienka na torcie dla kolekcjonerów. Produkcja ograniczona do zaledwie 100 sztuk samochodów. Koniecznie zobacz wideo.
Oprócz nowego 718 Cayman GT4 RS, po raz pierwszy pojawią się 718 Cayman GT4 RS Clubsport, Taycan GTS, Taycan GTS Sport Turismo i Panamera Platinum Edition.
Ograniczony do zaledwie dziesięciu egzemplarzy, misternie rozwijany i dopracowywany przez francuską luksusową markę, przy użyciu najnowocześniejszego tunelu aerodynamicznego. Wideo.