BMW M3 jako Touring, przez długi czas było to tylko marzenie wielu miłośników motoryzacji i fanów M. Ale teraz monachijska firma w końcu zlitowała się i spełniła je w szóstej generacji modelu.
Oczywiście my w MANHART Performance jak najszybciej przyjrzeliśmy się bliżej nowemu kombi, aby zbadać dalsze możliwości ulepszeń i opracować program optymalizacji technicznej i optycznej. Rezultat nosi nazwę MANHART MH3 650 Touring i świętował swoją wielką światową premierę w maju 2023 roku na targach Tuning World Bodensee we Friedrichshafen.
Sześciocylindrowy rzędowy silnik S58B30T0 z podwójnym turbodoładowaniem w Touringu zapewnia standardowo moc 510 KM i moment obrotowy 650 Nm, który zawsze jest dostarczany na drogi przez napęd na wszystkie koła. Jak już udowodniono w przypadku limuzyny M3, naszemu zespołowi umiejętnie udaje się tutaj zmobilizować kilka koni mechanicznych więcej: po zainstalowaniu dodatkowej jednostki sterującej MHtronik karta danych pokazuje imponujące 650 KM – jak już wyjaśnia nowa nazwa samochodu. Maksymalny moment obrotowy wzrasta do potężnych 800 Nm. Aby jeszcze bardziej zwięźle wyrazić ten wzrost mocy akustycznie, M3 otrzymał również tylny tłumik firmy Remus z czterema 100-milimetrowymi rurami wydechowymi MANHART i sportowymi rurami spustowymi HJS.
MH3 650 różni się również od fabrycznego M3 Touring tym, że ma znacznie bardziej przykucniętą, a przez to bardziej sportową sylwetkę i bardziej indywidualną stylistykę. Opuszczanie nadwozia odbywa się dzięki zainstalowanym regulowanym sprężynom obniżającym H&R. Wreszcie, nowe kombinacje kół i opon są również bardzo spójne pod błotnikami. Są to felgi aluminiowe MANHART firmy Yido Performance w rozmiarze 10,5 × 20 cali ET15 i 11,5 × 21 cali ET17 z oponami 285/30ZR20 i 305/25ZR21. Sportowe, nowoczesne i zdecydowanie wklęsłe koła mają zazwyczaj czarne wykończenie, z podwójnymi szprychami z jasnoniebieskim akcentem.
W ten sposób zwracamy uwagę na przyciągający wzrok kolor okleiny karoserii, która z kolei kontrastuje z dachem pokrytym karbonową okleiną. Cała gama karbonowych części dodatkowych stanowi dalsze ciemne akcenty: przód nosi maskę i spoiler z M4 CSL, nerki osłony chłodnicy MANHART i kątowe mocowania MANHART, a także boczne winglety M Performance na fartuchu. W widoku z boku, oprócz nakładek lusterek opcjonalnego fabrycznego pakietu zewnętrznego M Carbon, mocowania MANHART na przednich błotnikach i listwy progowe MANHART stanowią dalsze akcenty z włókna węglowego.
Wreszcie, wnętrze uszlachetnia rozgwieżdżone niebo z niezliczonych drobnych diod LED pod dachem, które zachęca do marzeń – chociaż w M3 Touring nie musisz już tego robić…
SEAT Leon czwartej generacji to pierwszy model hiszpańskiego producenta dostępny w Polsce w czterech wersjach napędu: benzynowej (TSI), diesel (TDI) oraz miękkiej hybrydzie (eTSI) i hybrydzie typu plug-in (eHybrid). SEAT przygotował w sumie 12 wariantów, z silnikami o mocy od 90 do 204 KM. Szeroka gama dostępnych systemów napędowych stanowi odpowiedź na coraz większe zróżnicowanie potrzeb użytkowników. Każdy z nich sprawia, że najnowszy SEAT Leona łączy w sobie wydajność, wysokie osiągi i niskoemisyjność. Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy ? Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą nowego menu adaptacyjnego zawieszenia (DCC).
Na targach CES 2022 marka Chrysler zaprezentowała dzisiaj Airflow Concept, inspirujący dynamicznym designem, który będzie napędzać przyszłość marki.
Dziś cztery pierścienie prezentują nową generację Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine.