BMW M3 jako Touring, przez długi czas było to tylko marzenie wielu miłośników motoryzacji i fanów M. Ale teraz monachijska firma w końcu zlitowała się i spełniła je w szóstej generacji modelu.
Oczywiście my w MANHART Performance jak najszybciej przyjrzeliśmy się bliżej nowemu kombi, aby zbadać dalsze możliwości ulepszeń i opracować program optymalizacji technicznej i optycznej. Rezultat nosi nazwę MANHART MH3 650 Touring i świętował swoją wielką światową premierę w maju 2023 roku na targach Tuning World Bodensee we Friedrichshafen.
Sześciocylindrowy rzędowy silnik S58B30T0 z podwójnym turbodoładowaniem w Touringu zapewnia standardowo moc 510 KM i moment obrotowy 650 Nm, który zawsze jest dostarczany na drogi przez napęd na wszystkie koła. Jak już udowodniono w przypadku limuzyny M3, naszemu zespołowi umiejętnie udaje się tutaj zmobilizować kilka koni mechanicznych więcej: po zainstalowaniu dodatkowej jednostki sterującej MHtronik karta danych pokazuje imponujące 650 KM – jak już wyjaśnia nowa nazwa samochodu. Maksymalny moment obrotowy wzrasta do potężnych 800 Nm. Aby jeszcze bardziej zwięźle wyrazić ten wzrost mocy akustycznie, M3 otrzymał również tylny tłumik firmy Remus z czterema 100-milimetrowymi rurami wydechowymi MANHART i sportowymi rurami spustowymi HJS.
MH3 650 różni się również od fabrycznego M3 Touring tym, że ma znacznie bardziej przykucniętą, a przez to bardziej sportową sylwetkę i bardziej indywidualną stylistykę. Opuszczanie nadwozia odbywa się dzięki zainstalowanym regulowanym sprężynom obniżającym H&R. Wreszcie, nowe kombinacje kół i opon są również bardzo spójne pod błotnikami. Są to felgi aluminiowe MANHART firmy Yido Performance w rozmiarze 10,5 × 20 cali ET15 i 11,5 × 21 cali ET17 z oponami 285/30ZR20 i 305/25ZR21. Sportowe, nowoczesne i zdecydowanie wklęsłe koła mają zazwyczaj czarne wykończenie, z podwójnymi szprychami z jasnoniebieskim akcentem.
W ten sposób zwracamy uwagę na przyciągający wzrok kolor okleiny karoserii, która z kolei kontrastuje z dachem pokrytym karbonową okleiną. Cała gama karbonowych części dodatkowych stanowi dalsze ciemne akcenty: przód nosi maskę i spoiler z M4 CSL, nerki osłony chłodnicy MANHART i kątowe mocowania MANHART, a także boczne winglety M Performance na fartuchu. W widoku z boku, oprócz nakładek lusterek opcjonalnego fabrycznego pakietu zewnętrznego M Carbon, mocowania MANHART na przednich błotnikach i listwy progowe MANHART stanowią dalsze akcenty z włókna węglowego.
Wreszcie, wnętrze uszlachetnia rozgwieżdżone niebo z niezliczonych drobnych diod LED pod dachem, które zachęca do marzeń – chociaż w M3 Touring nie musisz już tego robić…
Globalna ikona sportu, filantrop, biznesmen i pionier stylu: David Beckham jest idealnym partnerem do towarzyszenia Maserati w kolejnym etapie jego podróży.
Wiele detali stylistycznych i nowa koncepcja obsługi: odświeżone modele RS 5 w wariantach Sportback i Coupé, charakteryzuje nowy język stylistyczny RS zaczerpnięty z większych, siostrzanych modeli RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Elementami obsługi steruje się z poziomu 10,1-calowego, centralnego ekranu dotykowego MMI. Silnik V6 biturbo o mocy 331 kW (450 KM) (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 9,7 ? 9,3 (Coupé), 9,9 ? 9,4 (Sportback); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 220-210 (Coupé), 223-214 (Sportback), stały napęd na cztery koła quattro oraz inteligentna technika zawieszenia z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) gwarantują wyjątkowe parametry jazdy.
Kiedy temperatura na zewnątrz sięga 30 stopni Celsjusza, temperatura w samochodzie może osiągnąć nawet 45 stopni w ciągu pół godziny. Może to doprowadzić do udaru cieplnego.