Elektryczne | 23.11.21

Ładowanie pojazdów elektrycznych tak szybkie, jak tankowanie benzyny?

Naukowcy Forda i Uniwersytetu Purdue pracują wspólnie nad patentem przewodu, który może zapewnić, że ładowanie pojazdów elektrycznych stanie się prostsze i znacznie szybsze.


Ładowanie pojazdów elektrycznych tak szybkie, jak tankowanie benzyny?

Wykorzystanie cieczy jako aktywnego, przechodzącego w stan gazowy czynnika chłodzącego, w radykalny sposób może zmienić technologię ładowania pojazdów i umożliwić skrócenie średniego czasu ładowania pojazdów elektrycznych.


W ramach kooperacji badawczej, naukowcy z obu grup pracują nad projektem nowego, zgłoszonego do patentu przewodu dla stacji ładowania, który mógłby zostać wykorzystany w rozwijanej obecnie technologii ładowania pojazdów. Ułatwiłoby to użytkownikom wymianę pojazdów na znacznie szybsze w ładowaniu modele elektryczne.

„Współczesne ładowarki mają ograniczone możliwości szybkiego ładowania akumulatorów pojazdów elektrycznych ze względu na niebezpieczeństwo przegrzania. Szybsze ładowanie wymaga przepływu prądu większej mocy przez przewód ładujący – mówi Michael Degner, dyrektor techniczny w Ford Research and Advanced Engineering. „Im wyższa moc prądu ładowania, tym większa ilość ciepła musi być odprowadzana, aby przewód zachował sprawność.”

 

Naukowcy z Purdue koncentrują się na stworzeniu alternatywnej metody chłodzenia przewodu ładującego, zdolnego do przesyłania prądu o wyższej mocy. w konstrukcji przewodu jako aktywny czynnik chłodzący stosowana jest ciecz, dla której można jednak zwiększyć efektywność radiacyjną poprzez wykorzystanie procesu zmiany stanu skupienia z ciekłego w gazowy – to kluczowa różnica pomiędzy opracowywanym rozwiązaniem, a obecnie stosowaną na rynku metodą chłodzenia cieczą.

 

Innowacja ta może pewnego dnia doprowadzić do przepływu prądu o znacznie większej mocy, niż zdolne są zapewnić dzisiejsze najsprawniejsze systemy ładowania pojazdów elektrycznych, dzięki czemu możliwe będzie skrócenie czasu potrzebnego na uzupełnienie akumulatora, jeśli równolegle wprowadzane będą udoskonalenia procesów ładowania i innych technologii. z czasem mogłoby to doprowadzić do tego, że ładowanie pojazdów elektrycznych odbywałoby się tak szybko, jak tankowanie na konwencjonalnych stacjach benzynowych.

 

Koncepcja tego rozwiązania jest wynikiem analizowania przeszkód, związanych z osiągnięciem szybszej prędkości ładowania, prowadzonych przez zespół Forda, a także wiedzy naukowców z Purdue. Zespoły systematycznie współpracują, dokonując przeglądu najnowszych wyników i przekazując informacje zwrotne na temat obszarów, na których należy się skupić w miarę rozwoju tego rozwiązania.

 

Współpraca Forda i Purdue jest jednym z setek strategicznych sojuszy, jakie firma zawarła z profesorami wyższych uczelni na całym świecie. Studenci otrzymują możliwość pracy nad najważniejszymi wyzwaniami dla świata, co pomaga rozwijać ich umiejętności, a jednocześnie Ford ma szansę zaprezentować się przyszłym absolwentom, którzy mogą zdecydować się na rozpoczęcie kariery w firmie.

 

Przewód umożliwiający szybkie ładowanie trafi na rynek dopiero po zakończeniu prac badawczo-rozwojowych, jednak przez ostatnie 37 lat Mudawar doskonalił metody efektywnego chłodzenia elektroniki, wykorzystując lepsze właściwości radiacyjne cieczy po doprowadzeniu do punktu parowania.



Audi i Netflix współpracują przy filmie The Grey Man
Wiadomości | 21.07.22

Audi i Netflix współpracują przy filmie The Grey Man

Jako oficjalna marka motoryzacyjna filmu, zaprezentowane zostaną cztery pojazdy Audi, całkowicie elektryczne Audi RS e-tron GT i Audi Q4 Sportback e-tron, a także Audi RS 7 Sportback i Audi R8 Coupe.

Skoda Kushaq nowy SUV marki na rynek indyjski
Wiadomości | 10.01.21

Skoda Kushaq nowy SUV marki na rynek indyjski

Światowa premiera pierwszego modelu produkcyjnego opartego na platformie MQB-A0-IN opracowanej specjalnie na rynek indyjski planowana jest na marzec 2021 r.

Całkowicie nowy RAM 1500 TRX bedzie importowany do Europy
Wiadomości | 19.08.20

Całkowicie nowy RAM 1500 TRX bedzie importowany do Europy

To już oficjalnie potwierdzone. Najszybsza i najpotężniejsza masowo produkowana ciężarówka na świecie będzie dostępna w Europie. Oficjalny importer AEC Europe przygotowuje dystrybucję 2021 RAM 1500 TRX na rynek europejski.