Wiadomości | 25.01.21

Lotus potwierdza modele Elise, Exige oraz Evora

Nowa seria samochodów sportowych została potwierdzona, a prototypowa produkcja Lotus Type 131 ma się rozpocząć w tym roku w światowej klasy zakładzie produkcyjnym w Hethel w Norfolk.


Lotus potwierdza modele Elise, Exige oraz Evora

Nowa inwestycja produkcyjna jest częścią strategii Lotus Vision80, która przewiduje również przeniesienie dwóch fabryk podzespołów Lotus do jednej wydajnej centralnej operacji w mieście Norwich w celu obsługi większych wolumenów.

 

Aby towarzyszyć inwestycji o wartości ponad 100 milionów funtów w obiekty Hethela, Lotus zatrudni około 250 nowych pracowników. To dodatek do modelu 670, który dołączył do Lotus od września 2017 r., Kiedy to udziałowcy Geely i Etika przejęli firmę.

 

Nowi rekruci są potrzebni na stanowiska inżynieryjne i produkcyjne zarówno dla Lotus Cars, jak i światowej sławy firmy konsultingowej Lotus Engineering, która jeszcze w tym roku otwiera swoje Centrum Zaawansowanych Technologii w Warwick.

 

Aby wyrazić uznanie dla nadchodzącej rodziny samochodów wyczynowych, Lotus opublikował zdjęcie, które wskazuje na nową generację produktów, które będą następstwem Elise, Exige i Evora, które weszły w ostatni rok produkcji w 2021 r. Planowany jest pełny program działań. świętuj obecną gamę trzech samochodów sportowych, zaczynając od starszego, kultowego Lotus Elise.

 

Lotus Elise został zaprezentowany w 1995 roku, rewolucjonizując przemysł małych samochodów sportowych dzięki pionierskiemu zastosowaniu wytłaczanego i klejonego aluminium, zaawansowanych technologicznie kompozytów i lekkiej wiedzy.

 

Korzystając z technologii zapoczątkowanej w Elise, Exige, wprowadzony na rynek w 2000 roku, szybko stał się uosobieniem „samochodu wyścigowego na drogi”. Exige wykazał się rzadką zdolnością zapewniania kierowcy wciągających, ale przystępnych wrażeń na drodze, a jednocześnie potrafił szybko pokonywać najbardziej wymagające tory świata, zapewniając bezpieczeństwo i postęp, jakiego oczekuje się od Lotus.

 

Evora, wprowadzona na rynek w 2008 roku, przywróciła Lotus do lukratywnego sektora supersportowych samochodów jako wielokrotnie nagradzany i wszechstronny samochód drogowy, który był bardziej skoncentrowany na kierowcy niż jego odpowiedniki. W sporcie motorowym Evora również odniosła sukces, wygrywając krajowe mistrzostwa GT na całym świecie i zdobywając podium w Le Mans.

 

Samochody przyszłości Lotus wykorzystują tę naukę i dalej ją rozwijają, aby zapewnić zachowanie tego niezwykle ważnego DNA, przy nadrzędnych kryteriach „dla kierowców”.

 

Phil Popham, dyrektor generalny Lotus Cars, powiedział: „Ten rok będzie niezwykle ważny dla Lotus, ponieważ pojawią się nowe obiekty, nowy samochód sportowy wchodzący do produkcji oraz nowy poziom wydajności i jakości, który może zapewnić tylko nowy projekt samochodu i fabryka. Pomimo ciągłych globalnych wyzwań, Lotus pojawił się w 2020 roku jako silny i na dobrej drodze do realizacji naszego biznesplanu Vision80 ”.

 

Dodał: „Jak pokazuje nasza strategia Vision80, w Lotus chodzi przede wszystkim o patrzenie w przyszłość, a nasza przyszłość jest pełna ciągłych innowacji. W 2021 roku będziemy jednak zastanawiać się nad dziedzictwem naszej obecnej gamy, zaczynając od Elise, samochodu sportowego, który prawdziwie zrewolucjonizował branżę motoryzacyjną, nie tylko dlatego, że jest legendą w swoim życiu, ale także jego wpływ na konstrukcję i technologię samochodu ”.

 

Matt Windle, dyrektor wykonawczy Lotus ds. Inżynierii, powiedział: „Nasz uznany zespół inżynierów, projektantów i techników, którzy pracują nad nowymi samochodami, doskonale zdaje sobie sprawę z dziedzictwa Elise, Exige i Evory. Rzeczywiście, wielu było w pobliżu, kiedy Elise była rozwijana. Członkowie naszego zespołu, zarówno starzy, jak i nowi, są teraz zajęci łączeniem wiedzy z przeszłości z innowacjami dnia dzisiejszego i jutra, aby zapewnić, że przyszłe samochody naprawdę pchną grę do przodu, ale pozostają mocno przywiązani do wartości Lotus.

 

Elise, Exige i Evora przez lata w znacznym stopniu przyczyniły się do rozwoju Lotus, a zanim ostatni z tych modeli opuści linię montażową, sprzedają łącznie około 55 000 sztuk.

 

W ciągu ostatnich 73 lat Lotus stworzył wiele legend motoryzacyjnych, a dzięki hipersamochowi Evija i nowemu samochodowi sportowemu Type 131 nad Hethel zaczyna się nowy świt innowacji i legendy.

 

Kończy się



Kia Rio po faceliftingu
Wiadomości | 26.05.20

Kia Rio po faceliftingu

Kia Motors prezentuje dziś Rio czwartej generacji po faceliftingu. Zmiany obejmują wiele obszarów, aby w konkurencyjnym segmencie B odświeżone Rio prezentowało się atrakcyjniej niż rywale.

Volkswagen zakończył produkcję e-Golfa w Dreźnie i przystosowuje fabrykę do produkcji modelu ID.3
Wiadomości | 31.12.20

Volkswagen zakończył produkcję e-Golfa w Dreźnie i przystosowuje fabrykę do produkcji modelu ID.3

Koniec ery e-Golfa. W ubiegłym tygodniu zakończyła się produkcja e-Golfa, od marca 2017 roku w Dreźnie wyprodukowano 50.401 egzemplarzy tego modelu.

Hyundai następna generacja sportów motorowych
MotorSport | 12.02.21

Hyundai następna generacja sportów motorowych

Jak Hyundai Motorsport łączy osiągi i zrównoważony rozwój z wyścigami elektrycznymi.