Ograniczony do 67 sztuk, ręcznie budowanych, wyposażony w specjalnie zaprojektowany silnik twin-turbo EcoBoost o mocy ponad 800 koni mechanicznych oraz wyścigową skrzynię biegów.
Reprezentujący najwyższy i najbardziej ekstremalny model Forda GT na torze, nowy Ford GT Mk IV firmy Ford Performance i Multimatic to radykalnie zaawansowany supersamochód zapewniający maksymalne osiągi dzięki wyjątkowemu nadwoziu, układowi napędowemu i zawieszeniu.
Aby zapewnić nieograniczone osiągi, przewyższające osiągi jakiegokolwiek Forda GT do tej pory, Ford GT Mk IV posiada unikalny silnik twin-turbo EcoBoost, wyścigową skrzynię biegów, aerodynamiczny wygląd zewnętrzny oraz podwozie z dłuższym rozstawem osi dla lepszego prowadzenia na torze.
"Oryginalny GT Mk IV nie trzymał się niczego na uboczu, jeśli chodzi o maksymalne osiągi na torze, a nowy Ford GT Mk IV przynosi je w taki sam sposób" - powiedział Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motorsports. "Dzięki jeszcze wyższemu poziomowi inżynierii sportów motorowych i osiągów, a także całkowicie nowemu nadwoziu z włókna węglowego, które jest funkcjonalne i efektowne, Mk IV jest ostatecznym pożegnaniem supersamochodu trzeciej generacji".
Nowy Ford GT Mk IV jest ukłonem w stronę roku, w którym oryginalny Mk IV wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans, a tylko 67 ręcznie budowanych supersamochodów zostanie wyprodukowanych w zakładzie Multimatic w Markham, Ontario. Proces składania wniosków przez nowych klientów rozpocznie się dla tego supersamochodu za 1,7 miliona dolarów, a wybór klientów zostanie potwierdzony w pierwszym kwartale 2023 roku. Dostawy rozpoczną się późną wiosną 2023 roku.
"Zadaniem Multimatic było stworzenie najbardziej ekstremalnej wersji końcowej Forda GT, a Mk IV jest tego rezultatem" - powiedział Larry Holt, wiceprezes Multimatic Special Vehicle Operations Group. "Unikalny silnik o większej pojemności skokowej, odpowiednia wyścigowa skrzynia biegów, rozciągnięty rozstaw osi i prawdziwie radykalne nadwozie zaowocowały niespotykanym poziomem osiągów. Jesteśmy dumni, że mogliśmy być częścią trzeciej generacji GT od jej powstania do tego niesamowitego łabędziego śpiewu i uważamy to za ważny rozdział w historii Multimatic."