Ukryty przez ponad 50 lat, nieodrestaurowany, rzadki i zabytkowy samochód będzie oferowany na aukcji podczas 36. edycji Original Spring Classic organizowanej przez Dana Mecum.
Ukryty przez ponad 50 lat, nieodrestaurowany i zachowujący zarówno niestandardowe elementy metalowe, jak i lakier z około 1971 roku, legendarny Rapid Transit Cuda - jeden z czterech oryginalnych samochodów pokazowych Plymouth Rapid Transit System Caravan - został dziś zaprezentowany w Mecum Houston 2023. Rzadki i zabytkowy samochód będzie oferowany na aukcji podczas 36. edycji Original Spring Classic organizowanej przez Dana Mecum w dniach 12-20 maja w Indiana State Fairgrounds w Indianapolis.
Słynny Cuda, oznaczony numerem seryjnym 0005, nienaruszonym numerem VIN i przebiegiem poniżej 1000 mil, został zaprojektowany przez Harry'ego Bradleya, człowieka odpowiedzialnego za pierwszą linię samochodzików Hot Wheels w 1967 i 1968 roku. Najwyższa wersja została ukończona przez Chucka Millera, zdobywcę upragnionej nagrody Don Ridler Memorial Award w 1968 roku, i została sfinansowana przez Plymouth i zbudowana specjalnie z myślą o włączeniu do niezapomnianej przyczepy kempingowej Rapid Transit System, która jeździła w latach 1970-71.
Etykieta na błotniku samochodu oznacza 6-cylindrowy silnik V-8 o pojemności 440 KM z automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Liczne i ekstremalne modyfikacje nadwozia, w tym stożek przedni zbudowany z czterech identycznych kątów zespawanych w jedną wkładkę, zostały wykonane ze stali. Inne radykalne elementy obejmują wykonane na zamówienie narożniki i osłonę chłodnicy z reflektorami Cibie, boczną rurę wydechową, walcowaną przednią szybę z dzielonym spojlerem ze zintegrowaną dolną obudową obiektywu, kultową maskę typu Shaker, niestandardowe tylne światła i imitację spadochronu.
Świat niestandardowych samochodów nigdy nie był taki sam po pojawieniu się Chucka Millera, a trasa Rapid Transit System Caravan nadal nie ma sobie równych jako jedna z najbardziej wpływowych podróży promocyjnych w historii motoryzacji. Dodaj fakt, że Harry Bradley z Hot Wheels zaprojektował ten samochód, a historyczne znaczenie tego cuda z 1970 roku z silnikiem 440 stanie się jasne. Nigdzie nie ma takiego drugiego dostępnego.
Cztery lata po premierze, drugi najpopularniejszy model marki, SKODA publikuje oficjalny zwiastun wideo, prezentujący odświeżoną wersję modelu KAROQ.
Charge ’67 jest produkowany z zupełnie nowych części, ma klasyczny wygląd, karoserię z włókna węglowego, 536 koni mechanicznych i nie tylko.
SSC Tuatara to hipersamochód, który zmienia rzeczywistość na wielu frontach projektowych i inżynieryjnych. Projekt Tuatara, o nazwie kodowej Exceed, rozpoczął się w 2009 roku, kiedy założyciel i dyrektor generalny SSC North America Jerod Shelby zaczął szukać następcy modelu SSC Ultimate Aero, który utrzymał rekord Guinnessa za najszybszy produkcyjny samochodów na świecie w latach 2007-2010.