Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem ma pojemność skokową 4,0 litra i wyjątkową moc właściwą 200 KM/litr. Maksymalna moc wyniesie 800 KM.
Lamborghini 634 – nazwa kodowa następcy Huracána, który dołączy do gamy High Performance Electrified Vehicle (HPEV) – będzie wyposażone w silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, połączony z układem hybrydowym obejmującym trzy silniki elektryczne i ośmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, która niedawno zadebiutowała w Lamborghini Revuelto, zoptymalizowaną pod kątem nowego modelu o maksymalnej mocy ponad 900 KM.
Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem ma pojemność skokową 4,0 litra i wyjątkową moc właściwą 200 KM/litr. Maksymalna moc wyniesie 800 KM w zakresie od 9000 do 9750 obr./min, osiągając maksymalną prędkość obrotową silnika 10 000 obr./min: wartość zwykle zarezerwowana dla silników wyścigowych i czyniąca nowy silnik V8 wyjątkowym w krajobrazie supersamochodów sportowych jeżdżących po drogach. Jest on również wyjątkowy pod względem maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 730 Nm w zakresie od 4000 do 7000 obr./min, z ekscytującą progresją podobną do tej w silniku wyścigowym, dzięki doskonałej integracji jednostki elektrycznej z silnikiem spalinowym.
Tylny układ elektryczny zaprojektowany i opracowany dla nowego silnika V8 jest umieszczony między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem i obejmuje falownik, a także osiową jednostkę elektryczną. Jest w stanie generować wysokie wartości momentu obrotowego i mocy, maksymalnie 300 Nm i 110 kW przy 3500 obr./min, zachowując jednocześnie kompaktowe wymiary i niską wagę.
Wprowadzenie na rynek Lamborghini 634 zaplanowano na 2024 r. i jest to kolejny kamień milowy w programie „Direzione Cor Tauri”, który prowadzi Lamborghini w kierunku stopniowej elektryfikacji gamy modeli, począwszy od premiery Revuelto w 2023 r., a skończywszy na prezentacji Urusa SE w kwietniu 2024 r.
Jutro premiera najbardziej wydajnego pickupa Forda.
Ponad 10 000 dostarczonych samochodów. Rekordowa marża operacyjna i przychody na poziomie 2,66 miliarda euro. Wynik operacyjny po raz pierwszy przekraczający granicę 700 milionów euro.
CUPRA Formentor VZ5, najmocniejszy model hiszpańskiego producenta, doczekał się swojej limitowanej wersji. VZ5 Taiga Grey właśnie wchodzi w fazę produkcyjną.