MotorSport | 24.05.21

Kajetan Kajetanowicz wygrywa kategorię WRC3 w Rajdzie Portugalii

Vodafone Rally de Portugal WRC3. Polska załoga SKODA FABIA Rally2 evo Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak świętuje zwycięstwo.

Zgodnie z oczekiwaniami, Vodafone Rally de Portugal dostarczył wiele akcji nie tylko w klasyfikacji generalnej, ale także w kategorii WRC3. Emil Lindholm / Reeta Hämäläinen w Toksport WRT ŠKODA FABIA Rally2 evo prowadził krótko w WRC3 podczas pierwszego etapu. Jednak Finowie stracili kolejność w wyniku dwóch przebić. Na kolejnych etapach Kajetan Kajetanowicz i pilot Maciej Szczepaniak ścigali tymczasowych liderów WRC3 Yohana Rossela / Alexandre Corię z Francji. I tak postąpiła polska załoga ŠKODA FABIA Rally2 evo, obejmująca w sobotę rano dowództwo nad WRC3. Niestety spin Kajetanowicza spowodował ponownie zmianę pozycji. Pod koniec drugiego etapu tylko 3,0 sekundy dzieliło Francuzów od polskiej załogi na czele tabeli. Różnica do trzeciego miejsca w Rajdowym Rajdowym Mistrzostw Europy FIA 2019, Chrisa Ingrama i pilota Rossa Whittocka, dzielących ŠKODA FABIA Rally2 evo z Team SXM Competition, trwała prawie minutę.

 
Na ostatnim etapie Kajetan Kajetanowicz nie pozostawił wątpliwości, że druga pozycja w WRC3 to dla niego za mało. Zaczął od niedzielnych zwycięstw etapowych WRC3 z kolegą z marki ŠKODA Chrisem Ingramem i ostatecznie wyprzedził Yohana Rossela. Będąc na prowadzeniu, Kajetanowicz i pilot Szczepaniak utrzymali tę pozycję, powtarzając zwycięstwo w WRC3 z zeszłomiesięcznego Rajdu Chorwacji. Tym sukcesem Kajetan Kajetanowicz awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej WRC3. Ingram / Whittock uplasowali się na trzeciej pozycji, zdobywając pierwsze w historii podium WRC3. Emil Lindholm / Reeta Hämäläinen przynajmniej ukończyli wyścig na wysokim poziomie, uzyskując najszybszy czas w WRC3 w rajdzie kończącym Powerstage.



Podrasuj swojego w pełni elektrycznego Polestar 2
Tuning | 25.06.20

Podrasuj swojego w pełni elektrycznego Polestar 2

Opcjonalny pakiet Performance dla Polestar 2 obejmuje czterotłokowy układ hamulcowy Brembo o podwyższonej zdolności hamowania i zoptymalizowanej regeneracji energii dla elektrycznego układu napędowego, regulowane amortyzatory z podwójnym przepływem Öhlins, z 22 dostępnymi ustawieniami dla preferencji kierowcy, 20-calowe lekkie kute felgi aluminiowe, zmniejszające masę nieresorowaną o 3,3 funta. każdy, a także kołpaki zaworów i pasy bezpieczeństwa.

Mercedes-Benz VISION AVTR, inspiracja filmem AVATAR
Wiadomości | 17.04.20

Mercedes-Benz VISION AVTR, inspiracja filmem AVATAR

Premiera na targach elektroniki użytkowej CES 2020 w Las Vegas (USA). Niezwykłe połączenie: holistyczna koncepcja VISION AVTR w niespotykany sposób łączy dyscypliny projektowania wnętrza, nadwozia oraz obsługi pojazdu. Charakterystyczny, otwarty design ?spaja? kabinę z tym, co na zewnątrz, w emocjonalną całość, a za jego inspiracje posłużyły stworzenia z filmu ?AVATAR?. Łukowaty profili organiczny język projektowania sprawiają, że VISION AVTR stanowi wizjonerskie spojrzenie projektantów Mercedesa na wygląd samochodów przyszłości.

CUPRA w Extreme E
MotorSport | 01.04.21

CUPRA w Extreme E

CUPRA bierze udział w najbardziej ekstremalnych etapach wyścigów na świecie w inauguracyjnym sezonie serii Extreme E.