Wiadomości | 11.01.23

Jedno z ostatnich aut z wolnossącym silnikiem V8 na rynku

Dzięki muskularnej i agresywnej sylwetce nowy Lexus RC F na 2023 rok został stworzony, by wyróżniać się z tłumu i podkreślić elegancję coupe klasy premium.


Jedno z ostatnich aut z wolnossącym silnikiem V8 na rynku

Lexus RC F to jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów z nadwoziem coupe na rynku oraz jedno z ostatnich aut z tradycyjną, pięknie brzmiącą jednostką napędową, klasycznym napędem i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Zamontowany z przodu potężny, 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM przekazuje moc na tylne koła przy pomocy automatycznej, 8-stopniowej przekładni z trybem sekwencyjnym. Egzemplarze z roku modelowego 2023 przeszły szereg modyfikacji, które poprawiły właściwości jezdne oraz wrażenia zza kierownicy, a także zwiększyły komfort codziennego użytkowania auta.

 

Najbardziej zauważalne zmiany są we wnętrzu. Nowy Lexus RC F ma przeprojektowaną deskę rozdzielczą. 10,3-calowy ekran dotykowy przesunięto aż 150 mm bliżej kierowcy, co znacząco ułatwia obsługę systemu multimediów. Zmieniły się boczne nawiewy, które teraz są okrągłe. Przeprojektowano przycisk uruchamiania auta, zastosowano nowe materiały oraz przeszycia deski rozdzielczej. 17-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem i wzmacniaczem ma teraz głośniki o poprawionych właściwościach.

 

Lexus RC F z roku modelowego 2023 ma ulepszone zawieszenie przednie i tylne. Z przodu zmodyfikowano charakterystykę pracy amortyzatorów i sprężyn, a w wersjach Elegance i Carbon zmieniono charakterystykę tulei i średnicy stabilizatora. Z tyłu inna jest charakterystyka pracy amortyzatorów, tulei i średnicy stabilizatora, a w wersji Track Edition zmodyfikowano także parametry sprężyn. Do tych zmian dostosowano też sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS), a także układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu Lexus RC F prowadzi się pewnie, przewidywalnie i komfortowo.

 

Silnik V8 Lexusa RC F teraz jeszcze lepiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy w wersji Track Edition, a auto może rozpędzić się do 270 km/h. Tarczowe hamulce Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu mają pomarańczowe zaciski z logo F. Tarczowe hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 380 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami są standardem w wersji Track Edition.



Polestar Precept na Goodwood Festival of Speed
Elektryczne | 02.06.21

Polestar Precept na Goodwood Festival of Speed

Precept został pokazany w marcu 2020 roku, aby pokazać przyszłość ambicji Polestar w zakresie projektowania, technologii i zrównoważonego rozwoju.

Sedan oraz shooting brake. Już jutro dwie wersje Arteona podczas premiery online
Wiadomości | 23.06.20

Sedan oraz shooting brake. Już jutro dwie wersje Arteona podczas premiery online

Wprowadzony w 2017 roku Volkswagen Arteon to czterodrzwiowe coupe o sportowym, eleganckim wyglądzie. Dziś jego styl wcale się nie zestarzał i nadal jest aktualny. W katalogu brakowało jednak bardziej praktycznej wersji pojazdu. Jest to wariant Shooting Brake, oferujący większy bagażnik przy zachowaniu bardzo atrakcyjnego wyglądu.

Acura Integra, niesamowite trzy modyfikacje
Tuning | 27.10.22

Acura Integra, niesamowite trzy modyfikacje

Acura nawiązała współpracę z trzema znanymi nazwiskami w społeczności tunerów i powiedziała im, aby zbudowali swoją idealną wersję.