Wiadomości | 11.01.23

Jedno z ostatnich aut z wolnossącym silnikiem V8 na rynku

Dzięki muskularnej i agresywnej sylwetce nowy Lexus RC F na 2023 rok został stworzony, by wyróżniać się z tłumu i podkreślić elegancję coupe klasy premium.


Jedno z ostatnich aut z wolnossącym silnikiem V8 na rynku

Lexus RC F to jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów z nadwoziem coupe na rynku oraz jedno z ostatnich aut z tradycyjną, pięknie brzmiącą jednostką napędową, klasycznym napędem i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Zamontowany z przodu potężny, 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM przekazuje moc na tylne koła przy pomocy automatycznej, 8-stopniowej przekładni z trybem sekwencyjnym. Egzemplarze z roku modelowego 2023 przeszły szereg modyfikacji, które poprawiły właściwości jezdne oraz wrażenia zza kierownicy, a także zwiększyły komfort codziennego użytkowania auta.

 

Najbardziej zauważalne zmiany są we wnętrzu. Nowy Lexus RC F ma przeprojektowaną deskę rozdzielczą. 10,3-calowy ekran dotykowy przesunięto aż 150 mm bliżej kierowcy, co znacząco ułatwia obsługę systemu multimediów. Zmieniły się boczne nawiewy, które teraz są okrągłe. Przeprojektowano przycisk uruchamiania auta, zastosowano nowe materiały oraz przeszycia deski rozdzielczej. 17-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem i wzmacniaczem ma teraz głośniki o poprawionych właściwościach.

 

Lexus RC F z roku modelowego 2023 ma ulepszone zawieszenie przednie i tylne. Z przodu zmodyfikowano charakterystykę pracy amortyzatorów i sprężyn, a w wersjach Elegance i Carbon zmieniono charakterystykę tulei i średnicy stabilizatora. Z tyłu inna jest charakterystyka pracy amortyzatorów, tulei i średnicy stabilizatora, a w wersji Track Edition zmodyfikowano także parametry sprężyn. Do tych zmian dostosowano też sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS), a także układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu Lexus RC F prowadzi się pewnie, przewidywalnie i komfortowo.

 

Silnik V8 Lexusa RC F teraz jeszcze lepiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy w wersji Track Edition, a auto może rozpędzić się do 270 km/h. Tarczowe hamulce Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu mają pomarańczowe zaciski z logo F. Tarczowe hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 380 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami są standardem w wersji Track Edition.



Edycja McLarena 720S Le Mans świętuje 25-lecie legendarnego zwycięstwa w najsłynniejszym 24-godzinnym wyścigu na świecie
Super Cars | 17.06.20

Edycja McLarena 720S Le Mans świętuje 25-lecie legendarnego zwycięstwa w najsłynniejszym 24-godzinnym wyścigu na świecie

Specjalna wersja modelu 720S Le Mans z okazji 25-lecia legendarnego zwycięstwa McLarena w najsłynniejszym 24-godzinnym wyścigu na świecie

Całkowicie nowy luksusowy SUV Lincoln Nautilus
Premiery | 19.04.23

Całkowicie nowy luksusowy SUV Lincoln Nautilus

Najnowszy model marki zadebiutował z udoskonaloną stylistyką, dostępnym hybrydowym układem napędowym i nowymi funkcjami łączności, w tym technologią bezdotykowego wspomagania kierowcy.

Test przedprodukcyjnej wersji Audi RS e-tron GT
Elektryczne | 05.11.20

Test przedprodukcyjnej wersji Audi RS e-tron GT

Moment szczerości: kierowca Formuły E Lucas di Grassi testuje przedprodukcyjną wersję Audi RS e-tron GT