Wiadomości | 11.01.23

Jedno z ostatnich aut z wolnossącym silnikiem V8 na rynku

Dzięki muskularnej i agresywnej sylwetce nowy Lexus RC F na 2023 rok został stworzony, by wyróżniać się z tłumu i podkreślić elegancję coupe klasy premium.


Jedno z ostatnich aut z wolnossącym silnikiem V8 na rynku

Lexus RC F to jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów z nadwoziem coupe na rynku oraz jedno z ostatnich aut z tradycyjną, pięknie brzmiącą jednostką napędową, klasycznym napędem i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Zamontowany z przodu potężny, 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM przekazuje moc na tylne koła przy pomocy automatycznej, 8-stopniowej przekładni z trybem sekwencyjnym. Egzemplarze z roku modelowego 2023 przeszły szereg modyfikacji, które poprawiły właściwości jezdne oraz wrażenia zza kierownicy, a także zwiększyły komfort codziennego użytkowania auta.

 

Najbardziej zauważalne zmiany są we wnętrzu. Nowy Lexus RC F ma przeprojektowaną deskę rozdzielczą. 10,3-calowy ekran dotykowy przesunięto aż 150 mm bliżej kierowcy, co znacząco ułatwia obsługę systemu multimediów. Zmieniły się boczne nawiewy, które teraz są okrągłe. Przeprojektowano przycisk uruchamiania auta, zastosowano nowe materiały oraz przeszycia deski rozdzielczej. 17-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem i wzmacniaczem ma teraz głośniki o poprawionych właściwościach.

 

Lexus RC F z roku modelowego 2023 ma ulepszone zawieszenie przednie i tylne. Z przodu zmodyfikowano charakterystykę pracy amortyzatorów i sprężyn, a w wersjach Elegance i Carbon zmieniono charakterystykę tulei i średnicy stabilizatora. Z tyłu inna jest charakterystyka pracy amortyzatorów, tulei i średnicy stabilizatora, a w wersji Track Edition zmodyfikowano także parametry sprężyn. Do tych zmian dostosowano też sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS), a także układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu Lexus RC F prowadzi się pewnie, przewidywalnie i komfortowo.

 

Silnik V8 Lexusa RC F teraz jeszcze lepiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy w wersji Track Edition, a auto może rozpędzić się do 270 km/h. Tarczowe hamulce Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu mają pomarańczowe zaciski z logo F. Tarczowe hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 380 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami są standardem w wersji Track Edition.



Koncepcja Team Fordzilla P1. Wideo
Wiadomości | 27.08.20

Koncepcja Team Fordzilla P1. Wideo

Ford pokazał na gamescom 2020 pierwszy pojazd zaprojektowany we współpracy producenta samochodów i graczy. Zapowiedział również, że do końca tego roku zbuduje model w skali rzeczywistej, wspierając poszukiwania przez firmę podobieństw między światem wirtualnym i rzeczywistym.

Kolejna cyfrowa premiera BMW. Tym razem zobaczymy nowe BMW serii 4 Coupé
Premiery | 29.05.20

Kolejna cyfrowa premiera BMW. Tym razem zobaczymy nowe BMW serii 4 Coupé

Nowe BMW serii 4 Coupé zadebiutuje 2 czerwca. Do tego czasu możemy tylko gdybać jak ostatecznie będzie wyglądać nowa czwórka. Czy przedni grill będzie tak duży jak został zaprezentowany na ostatnich targach we Frankfurcie? Ile z pokazanej tam wersji weszło do seryjnej produkcji? Jeszcze kilka dni i wszystko będzie jasne. Dlatego uzbrajamy się w cierpliwość i czekamy do najbliższego wtorku.

David Beckham jako nowy globalny ambasador Maserati
Wiadomości | 12.04.21

David Beckham jako nowy globalny ambasador Maserati

Globalna ikona sportu, filantrop, biznesmen i pionier stylu: David Beckham jest idealnym partnerem do towarzyszenia Maserati w kolejnym etapie jego podróży.