Hyundai Motor Company oficjalnie zaprezentował dziś swoją nową linię pojazdów wielozadaniowych STARIA, ustanawiając model dla przyszłych pojazdów użytkowych.
Debiut STARIA wspiera transformację Hyundai Motor jako dostawcę inteligentnych rozwiązań mobilnych i ucieleśnia metodologię projektowania firmy „od wewnątrz”, która kładzie nacisk na przestronność i użyteczność wnętrza. STARIA jest odpowiedzią firmy Hyundai na zmieniające się potrzeby konsumentów, oferując im celowe, innowacyjne funkcje i redefiniując wrażenia z podróży samochodem zgodnie z wizją firmy „Postęp dla ludzkości”.
Innowacyjne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej STARIA jest możliwe dzięki rozstawowi osi minivana o długości 3273 mm, długości całkowitej 5253 mm i szerokości 1,997 mm. Jego całkowita wysokość 1,990 mm jest zoptymalizowana pod kątem wygodnego wsiadania i wysiadania pasażerów z pojazdu i jest wystarczająco wysoka, aby przeciętne dziecko w wieku szkolnym mogło stać prosto i swobodnie się poruszać.
Dostępność przestrzeni ładunkowej różni się w zależności od konfiguracji miejsc siedzących. Dwu- i trzyosobowa, zoptymalizowana do użytku biznesowego, oferuje maksymalną przestrzeń ładunkową prawie 5000 litrów. Zwiększono również wymiary przestrzeni ładunkowej, aby pomieścić jednocześnie trzy europalety.
STARIA oferuje opcje układu napędowego z 2,2-litrowym silnikiem VGT z silnikiem wysokoprężnym oraz 3,5-litrowym silnikiem MPI Smartstream G6DIII z silnikiem benzynowym.
Silnik wysokoprężny został niedawno ulepszony i współpracuje z sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, zapewniając szacunkową moc 177 KM i moment obrotowy 44 kgf-m. Jego wysokowydajna, chłodzona powietrzem turbosprężarka ma ulepszone działanie sprężarki i turbiny, co zapewnia lepsze osiągi momentu obrotowego przy niskich prędkościach.
Hyundai Motor zoptymalizował każdą opcję układu napędowego pod kątem niskiego poziomu hałasu, wibracji i szorstkości (NVH), lepszego wyczucia zmiany biegów w celu uzyskania wysokiego momentu obrotowego i lepszego przyspieszenia. Zoptymalizował również sterownik bezpośredniego zaworu w celu zwiększenia wydajności hydraulicznej, pompę oleju pod kątem oszczędności paliwa oraz wielopłytkowy przemiennik momentu obrotowego dla kontroli i oszczędności paliwa