Hyundai IONIQ 5 N, pierwszy samochód elektryczny submarki N
Pierwszy sportowy, całkowicie elektryczny model marki N miał swoją światową premierę na Festiwalu Prędkości w Goodwood w West Sussex w Anglii.
IONIQ 5 N reprezentuje zelektryfikowaną przyszłość marki N i nowy sposób dla entuzjastów sportowych samochodów na zelektryzowanie ich pasji do jazdy po drogach i torach wyścigowych.
Nowy model wpisuje się w długoletnią strategię Hyundai polegającą na oferowaniu mobilności wysokiej jakości, w której zorientowane na kierowcę modele N są ważną częścią. Marka N powróciła do WRC w 2014 roku, a późniejsze sukcesy w mistrzostwach świata nadały Hyundaiowi zwycięskie DNA, co znalazło odzwierciedlenie w sportowych modelach N. Ten błyskawiczny rozwój łączy się z elektryfikacją, ponieważ wielokrotnie nagradzany IONIQ 5 oparty na E-GMP zapewnia doskonałą podstawę do stworzenia pierwszego sportowego pojazdu elektrycznego N.
IONIQ 5 N ustanawia dywizję N jako potęgę technologiczną w Hyundai Motor. Nowy model posiada wiele zaawansowanych technologii, które mają być udostępniane wszystkim pojazdom elektrycznym Hyundai w strategicznym celu, jakim jest zwiększenie ogólnej konkurencyjności marki Hyundai. IONIQ 5 N stanowi pierwszy krok do tej strategicznej zmiany, która przyniesie kolejne elektryczne modele N.
Ten potężny pojazd elektryczny korzysta z kilku ulepszeń technicznych. Jego silniki elektryczne rozpędzają się do 21 000 obr./min, zapewniając moc 478 kW/650 KM w trybie N Grin Boost. To zasługa dwustopniowego falownika o zwiększonej efektywności energetycznej, który zapewnia większą moc wyjściową z nowego akumulatora o pojemności 84 kWh.
Kilka wyjątkowych funkcji pomaga w osiąganiu lepszych wyników na torze. N Grin Boost poprawia przyspieszenie poprzez przyrost mocy na 10 sekund, a N Launch Control zapewnia trzy różne poziomy przyczepności dla najszybszego możliwego startu, umożliwiając kierowcom uruchomienie pojazdu jak profesjonalnego samochodu wyścigowego. Track SOC (stan naładowania w trybie torowym) automatycznie oblicza zużycie energii na okrążenie
Zapraszamy na premierę online nowej Alfa Romeo Giulia. Włoski styl Alfy Romeo wyraża prostotę, za którą kryje się złożony proces twórczy projektu. Uzyskanie ergonomicznego i harmonijnego układu linii i przyrządów, brył i przestrzeni otaczających kierowcę, jest złożoną i precyzyjną pracą, ale udoskonalenie otoczenia zaprojektowanego na miarę pasażerów jest jeszcze trudniejszym przedsięwzięciem.
Najmocniejszy Ford F-150 Raptor w historii, wyposażony w nowy 5,2-litrowy doładowany silnik V8, który rozwija moc 700 KM dla jeszcze bardziej ekstremalnej jazdy w terenie.