Hyundai IONIQ 5 N, pierwszy samochód elektryczny submarki N
Pierwszy sportowy, całkowicie elektryczny model marki N miał swoją światową premierę na Festiwalu Prędkości w Goodwood w West Sussex w Anglii.
IONIQ 5 N reprezentuje zelektryfikowaną przyszłość marki N i nowy sposób dla entuzjastów sportowych samochodów na zelektryzowanie ich pasji do jazdy po drogach i torach wyścigowych.
Nowy model wpisuje się w długoletnią strategię Hyundai polegającą na oferowaniu mobilności wysokiej jakości, w której zorientowane na kierowcę modele N są ważną częścią. Marka N powróciła do WRC w 2014 roku, a późniejsze sukcesy w mistrzostwach świata nadały Hyundaiowi zwycięskie DNA, co znalazło odzwierciedlenie w sportowych modelach N. Ten błyskawiczny rozwój łączy się z elektryfikacją, ponieważ wielokrotnie nagradzany IONIQ 5 oparty na E-GMP zapewnia doskonałą podstawę do stworzenia pierwszego sportowego pojazdu elektrycznego N.
IONIQ 5 N ustanawia dywizję N jako potęgę technologiczną w Hyundai Motor. Nowy model posiada wiele zaawansowanych technologii, które mają być udostępniane wszystkim pojazdom elektrycznym Hyundai w strategicznym celu, jakim jest zwiększenie ogólnej konkurencyjności marki Hyundai. IONIQ 5 N stanowi pierwszy krok do tej strategicznej zmiany, która przyniesie kolejne elektryczne modele N.
Ten potężny pojazd elektryczny korzysta z kilku ulepszeń technicznych. Jego silniki elektryczne rozpędzają się do 21 000 obr./min, zapewniając moc 478 kW/650 KM w trybie N Grin Boost. To zasługa dwustopniowego falownika o zwiększonej efektywności energetycznej, który zapewnia większą moc wyjściową z nowego akumulatora o pojemności 84 kWh.
Kilka wyjątkowych funkcji pomaga w osiąganiu lepszych wyników na torze. N Grin Boost poprawia przyspieszenie poprzez przyrost mocy na 10 sekund, a N Launch Control zapewnia trzy różne poziomy przyczepności dla najszybszego możliwego startu, umożliwiając kierowcom uruchomienie pojazdu jak profesjonalnego samochodu wyścigowego. Track SOC (stan naładowania w trybie torowym) automatycznie oblicza zużycie energii na okrążenie
Prawdziwy przełom w 55-letniej historii AMG. Dwubiegowy silnik elektryczny wspiera 2,0-litrowy najmocniejszy czterocylindrowy silnik turbo, seryjnie produkowany na świecie.