Nowy ASX, Active Sports X-over, przejmuje pałeczkę od poprzedniej generacji ASX, która sprzedała się w Europie w liczbie blisko 380 000 pojazdów.
Nowe, stylowe, technologicznie zaawansowane, oszczędne i przyjazne środowisku Mitsubishi ASX oferuje obszerne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą i supernowczesnymi systemami komunikacji i rozrywki cyfrowego świata oraz systemy ADAS wspomagające kierowcę w prowadzeniu pojazdu. To samochód, który czyni życie łatwiejszym i spokojniejszym między innymi dzięki znakomitej 5-letniej gwarancji.
Opracowany specjalnie na rynek europejski, nowy ASX oparty jest na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i zaoferuje szeroką gamą układów napędowych, w tym pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).
Nowy ASX wyróżnia się przednią częścią nadwozia ukształtowaną w charakterystycznym dla Mitsubishi Motors stylu dynamicznej tarczy („Dynamic Shield”), reprezentującym zarówno solidność, jak i dynamikę, a jednocześnie eksponującym słynne logo Mitsubishi złożone z trzech diamentów.
Profil boczny łączy opływową sylwetkę z szerokimi, wysokimi nadkolami, tworząc zwinną, sportową posturę, a wybór 17- lub 18-calowych kół wzmacnia potężny wygląd ASX.
Tył nadwozia również nawiązuje do sportowej wszechstronności projektu. Tylne światła LED są wyraziście wystylizowane, podobnie jak oświetlenie z przodu. Nowo zaprojektowane logo modelu ASX i trójwymiarowy napis Mitsubishi na pokrywie bagażnika dopełniają obrazu tylnej części samochodu.
Od momentu premiery dostępnych będzie sześć kolorów nadwozia, w połączeniu z czarnym dachem w bogatszych wersjach wyposażenia, co pozwoli na uzyskanie efektu dwukolorowego wykończenia.
Dostęp do nowego ASX jest bezkluczykowy, a to dzięki systemowi Keyless Operation, który jest wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach oprócz wersji podstawowej. Gdy kierowca zbliży się na odległość około jednego metra od samochodu, system wykryje kartę Hands Free i automatycznie odblokuje zamki drzwi. Podobnie po wyjściu z samochodu, gdy tylko karta Hands Free znajdzie się poza obszarem o promieniu jednego metra od samochodu i nie będzie już wykrywana, system automatycznie zablokuje zamki drzwi.
Personalizacja obejmuje również cyfrowy zestaw wskaźników. W nowym ASX dostępne są trzy rodzaje zestawów wskaźników - od podstawowego zestawu analogowego z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala, poprzez konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali, aż po w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala, który umożliwia również wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.
ASX jest wyposażony w pełen zestaw standardowych elementów bezpieczeństwa biernego, w tym przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne po każdej stronie, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, zagłówki z ochroną kręgów szyjnych, a także punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFix.
Ochronę pieszych zwiększono dzięki standardowemu systemowi FCM (Forward Collision Mitigation), natomiast pokrywa silnika, przedni zderzak, reflektory i dolny obszar przedniej szyby zostały specjalnie skonstruowane, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo obrażeń u pieszego.
W zależności od trybu jazdy wybranego za pośrednictwem systemu Multi-Sense, system dynamicznej kontroli podwozia (Dynamic Chassis Control) analizuje sytuację na zakręcie i w razie potrzeby może przyhamowywać każde z kół z osobna, aby skorygować tor jazdy w zakręcie.
Nowa generacja ASX oferuje szeroką gamę zaawansowanych i zelektryfikowanych opcji układu napędowego, które odpowiadają zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców miejskich SUV-ów - od zapewnienia niskiej emisji i oszczędności paliwa, po jak najlepsze osiągi.
Podstawowy silnik, to innowacyjna trzycylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną.
Dla klientów wymagających lepszych osiągów przeznaczono 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który połączono w systemem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid) obejmującym napędzany paskiem klinowym alternator połączony z rozrusznikiem, 12 voltowy akumulator, umożliwiający odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania oraz elektryczne wspomaganie momentu obrotowego. Klienci mogą wybrać 6-biegową przekładnię manualną (w wariancie mocy 140 KM) lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (7DCT) (w wariancie mocy 158 KM)
ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, napędzany w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV) łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, przekładnią z kilkoma trybami pracy.
Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie przez marki Aliansu w segmencie B SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących system PHEV i konstrukcję SUV-a.
Wszystkie układy napędowe, zintegrowane w przejrzyście opracowanej gamie dobrze wyposażonych wersji samochodu, będą dostępne w ASX od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2023 roku (oferta może się różnić w zależności od rynku).