Genesis zaprezentowało koncepcyjny model X Gran Berlinetta Vision Gran Turismo podczas światowych finałów Gran Turismo World Series w Barcelonie w Hiszpanii.
Samochód koncepcyjny powstał w ramach serii Vision Gran Turismo studia Polyphony Digital i będzie dostępny do ścigania się w grze od stycznia 2024 r.
Język stylistyki Genesis X Gran Berlinetta VGT Concept jest czysty i muskularny, a bryły skupiają się wokół kół. Jego konstrukcja zapewnia odwrócone proporcje kabiny z typowym dla Genesis podejściem antyklinowym, zbudowanym wokół teorii wirtualnego naprężenia parabolicznego, która jest powszechna w gamie modeli Genesis. Konstrukcja pakietu maksymalizuje stosunek między deską rozdzielczą a osią, jednocześnie przesuwając kierowcę i układ napędowy do tyłu, co zapewnia smukły układ silnika umieszczonego centralnie.
Koncepcyjny X Gran Berlinetta VGT ma nowy pas przedni Genesis, który abstrakcyjnie przedstawia grill Crest i łączy go z czterema światłami. To nadaje kształt objętości i łączy przód i tył z identyfikatorem marki Genesis Two Lines w lekkiej, aerodynamicznej konstrukcji. Paraboliczny gest, płynący przez nadwozie, obok delikatnie wygiętego przedniego błotnika, jest dominującym elementem rzeźby, podkreślającym potężne kształty tylnego błotnika.
Kadłub wystaje ku tyłowi, kończąc się eliptyczną wklęsłą objętością, typową dla pojazdów Genesis. Jest otoczony tylnym spojlerem i bocznymi krawędziami tylnymi, co zapewnia aerodynamiczną stabilność przy dużych prędkościach. Kontrast energicznej rzeźby ciała z technicznymi detalami aerodynamicznymi tworzy najwyższy wyraz ducha wielkiej turystyki.
Wnętrze X Gran Berlinetta VGT Concept czerpie z podejścia Genesis do piękna białej przestrzeni, tworząc purystyczne środowisko dla pilota. Najważniejsze funkcje mają priorytet, aby zmaksymalizować koncentrację na torze wyścigowym. Cyfrowy interfejs panoramiczny służy jako centrum informacyjne. Jest połączony z cyfrowym systemem monitorowania surround, który zapewnia niezakłócony widok na pobliskie pojazdy. Polecenia sterowane za pomocą uchwytu umożliwiają precyzyjne i zdecydowane manewrowanie, zapewniając pilotowi przewagę nad konkurencją.
Genesis X Gran Berlinetta VGT Concept napędzany jest umieszczonym centralnie z przodu silnikiem Lambda 11 V6, wspomaganym elektrycznie przez technologię Genesis E-SC. Hybrydowy, wyścigowy układ napędowy zapewnia łącznie 1071 KM i 986 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu ten samochód jest równie mocny, jak piękny. Silnik V6 krzyczy przy 10 000 obr./min, zapewniając maksymalną moc 870 KM i 790 Nm, podczas gdy silnik Yasa E generuje dodatkowe 201 KM i moment obrotowy 196 Nm.
Dziennikarz: Piotr Dąmbrowski