Od 1991 roku jest to prawdopodobnie najbardziej znane miejsce dla każdego, kto kiedykolwiek jeździł w Formule 1.
Niewiele torów skrywa tak mało tajemnic jak Barcelona: zwykłe miejsce zimowych testów i tor, który pojawił się w kalendarzu, choć z kilkoma zmianami układu.
Jednak praktyka jest ważna, aby precyzyjnie dostroić ustawienia samochodów, aby reagowały na tegoroczne opony, pojazdy i przeprofilowane zakręty na 10 i 11 turach. Robert Kubica przejął samochód Kimiego Räikkönena na poranną sesję, wykonując dobrą robotę, dopóki spin nie przyniósł mu przedwczesnego końca, podczas gdy Finn wrócił do kokpitu obok Antonio Giovinazziego na popołudnie. Ten dzień przyniósł dobry powrót okrążeń i pokaz, jak gdyby było to potrzebne po trzech rundach wyścigów, że walka w środku pola znów będzie zacięta.
W tak konkurencyjnym scenariuszu wydobycie każdej uncji osiągów z samochodu będzie miało kluczowe znaczenie, kiedy nasi inżynierowie przeanalizują dane wygenerowane przez kierowców.
Kimi Räikkönen
„Udało mi się przejechać dużą liczbę okrążeń po południu, co zawsze jest pozytywne. Znam ten tor naprawdę dobrze i właściwie jest tylko jeden nowy zakręt do nauczenia. Samochód nie był taki zły, więc możemy być optymistami przed resztą weekendu. Mamy dziś pracę do wykonania, ale wszyscy też i jutro zobaczymy, gdzie skończymy w kwalifikacjach ”.
Antonio Giovinazzi
„Podsumowując, był to pozytywny dzień, w którym byliśmy naprawdę blisko pierwszej dziesiątki. Musimy znaleźć coś więcej, patrząc na dane dzisiejszego wieczoru, ale wiemy, że o kwalifikacjach zadecyduje najmniejszy margines. Układ torów poprawił się, podoba mi się nowy zakręt dziesiąty: myślę, że jest znacznie lepszy niż poprzednia konfiguracja. Pozostaje trudnym zakrętem, który może mieć wpływ na pojedyncze okrążenie ”.
Robert Kubica
„Fajnie było wrócić do samochodu na oficjalnej sesji i przepraszam, że skończyłem sesję w ten sposób. To był bardzo mały błąd, ale zapłaciliśmy wysoką cenę: źle oceniłem poziom przyczepności podczas mojego pierwszego przejazdu na miękkich oponach, skręciłem w połowie zakrętu i utknąłem w żwirowej pułapce. Wciąż dobrze było wrócić do tego samochodu, zwłaszcza przed przyszłotygodniowym testem: nie mogę się doczekać, aby wypróbować nowe 18-calowe opony i pomóc zespołowi w wykonaniu tego ważnego kroku. To będzie ciekawa sesja! ”