Super Cars | 18.10.24

Ferrari F80, nowy rozdział w historii legendarnych supersamochodów

Model F80 zostanie wyprodukowany w limitowanej serii 799 egzemplarzy. Dołączy on do panteonu takich ikon jak GTO, F40 i LaFerrari, prezentując najlepsze osiągnięcia marki z Maranello.

Od 1984 roku Ferrari okresowo wypuszczało nowe supersamochody, które reprezentowały szczyt najnowocześniejszej technologii i innowacji swojej epoki i które miały zostać uwiecznione w kulturze popularnej. Przeznaczone dla najbardziej wymagających klientów marki, samochody te natychmiast stały się legendami w swoim życiu, pozostawiając niezatarty ślad nie tylko w historii Ferrari, ale także w historii samego samochodu.

 

Najnowszy dodatek do tej rodziny, F80, ma za zadanie ucieleśnić szczyt inżynierii dla pojazdu z silnikiem spalinowym i wykorzystuje wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w tym najnowszą generację technologii hybrydowej dla układu napędowego, aby osiągnąć niezrównany poziom mocy i momentu obrotowego. Każdy aspekt architektury został pomyślany tak, aby zmaksymalizować wydajność, od podwozia z włókna węglowego i ekstremalnych rozwiązań aerodynamicznych znacznie wykraczających poza wszystko, co wcześniej widziano w samochodzie dopuszczonym do ruchu drogowego, po nowe aktywne zawieszenie zoptymalizowane tak, aby kierowca mógł wycisnąć z samochodu każdą uncję wydajności na torze.

 

W przeciwieństwie do wszystkiego innego w obecnym świecie supersamochodów, F80 łączy wszystkie te atrybuty z bezkompromisowym poziomem użyteczności na drodze, gdzie można nim jeździć z łatwością. Ta zdolność ukształtowała każdy wybór dokonany pod względem technologii i architektury, aby osiągnąć cel, który na pierwszy rzut oka wydaje się niemożliwy, stworzenia supersamochodu zorientowanego na tor, który jest tak samo łatwy w prowadzeniu, jak model seryjny.

 

Wszystko to oznacza, że ​​kierowca spędzi w samochodzie jeszcze więcej czasu i będzie mógł naprawdę poznać i rozkoszować się jego osiągami oraz ekscytującymi wrażeniami z jazdy, jakie oferuje. Architektura F80 jest tak ekstremalna, że ​​wybrany układ skutkuje węższą kabiną z układem skoncentrowanym na kierowcy, który mimo to nadal oferuje doskonałą przestrzeń i komfort dla pasażera. Ten wybór miał kluczowe korzyści pod względem minimalizacji oporu i masy.

 

Jak zawsze w przypadku supersamochodów Ferrari poprzedzających F80, układ napędowy opiera się na najlepszym wyrazie technologii w sportach motorowych. GTO i F40 były napędzane turbodoładowanym silnikiem V8, ponieważ samochody Formuły 1 używały silników z turbodoładowaniem w latach 80. Obecnie zarówno w Formule 1, jak i w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC), układy napędowe składają się z turbodoładowanych silników V6 ICE połączonych z hybrydowym układem 800 V. Było więc naturalne, że ta architektura — ta sama architektura, którą zastosowano w modelu 499P, który odniósł dwa kolejne zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans — zostanie przeniesiona do nowego F80.

 

Tutaj jednak układ napędowy jest dodatkowo uzupełniony o wprowadzenie, po raz pierwszy w Ferrari, technologii turbodoładowania elektrycznego (e-turbo), która z silnikiem elektrycznym zainstalowanym między turbiną a sprężarką każdej turbosprężarki pozwala na niezwykłą moc wyjściową i natychmiastową reakcję od niskich obrotów.



Cztery nowe modele sygnalizują renesans marki INFINITI
Wiadomości | 27.10.23

Cztery nowe modele sygnalizują renesans marki INFINITI

INFINITI ogłosiło plany wprowadzenia czterech nowych modeli w ramach kompleksowego odświeżenia oferty, sygnalizując renesans marki. Japan Mobility Show 2023.

Charge Cars zadebiutuje w Los Angeles z zupełnie nowym modelem EV Charge ’67
Elektryczne | 01.10.22

Charge Cars zadebiutuje w Los Angeles z zupełnie nowym modelem EV Charge ’67

Charge ’67 jest produkowany z zupełnie nowych części, ma klasyczny wygląd, karoserię z włókna węglowego, 536 koni mechanicznych i nie tylko.

Przedstawiamy Astona Martina DB12, pierwszego na świecie Super Tourera
Super Cars | 25.05.23

Przedstawiamy Astona Martina DB12, pierwszego na świecie Super Tourera

DB12 zwiastuje nową erę dla Astona Martina jako pierwszy samochód sportowy nowej generacji, który wyznacza standardy wydajności, ultraluksusu i stylu.