Super Cars | 18.10.24

Ferrari F80, nowy rozdział w historii legendarnych supersamochodów

Model F80 zostanie wyprodukowany w limitowanej serii 799 egzemplarzy. Dołączy on do panteonu takich ikon jak GTO, F40 i LaFerrari, prezentując najlepsze osiągnięcia marki z Maranello.

Od 1984 roku Ferrari okresowo wypuszczało nowe supersamochody, które reprezentowały szczyt najnowocześniejszej technologii i innowacji swojej epoki i które miały zostać uwiecznione w kulturze popularnej. Przeznaczone dla najbardziej wymagających klientów marki, samochody te natychmiast stały się legendami w swoim życiu, pozostawiając niezatarty ślad nie tylko w historii Ferrari, ale także w historii samego samochodu.

 

Najnowszy dodatek do tej rodziny, F80, ma za zadanie ucieleśnić szczyt inżynierii dla pojazdu z silnikiem spalinowym i wykorzystuje wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w tym najnowszą generację technologii hybrydowej dla układu napędowego, aby osiągnąć niezrównany poziom mocy i momentu obrotowego. Każdy aspekt architektury został pomyślany tak, aby zmaksymalizować wydajność, od podwozia z włókna węglowego i ekstremalnych rozwiązań aerodynamicznych znacznie wykraczających poza wszystko, co wcześniej widziano w samochodzie dopuszczonym do ruchu drogowego, po nowe aktywne zawieszenie zoptymalizowane tak, aby kierowca mógł wycisnąć z samochodu każdą uncję wydajności na torze.

 

W przeciwieństwie do wszystkiego innego w obecnym świecie supersamochodów, F80 łączy wszystkie te atrybuty z bezkompromisowym poziomem użyteczności na drodze, gdzie można nim jeździć z łatwością. Ta zdolność ukształtowała każdy wybór dokonany pod względem technologii i architektury, aby osiągnąć cel, który na pierwszy rzut oka wydaje się niemożliwy, stworzenia supersamochodu zorientowanego na tor, który jest tak samo łatwy w prowadzeniu, jak model seryjny.

 

Wszystko to oznacza, że ​​kierowca spędzi w samochodzie jeszcze więcej czasu i będzie mógł naprawdę poznać i rozkoszować się jego osiągami oraz ekscytującymi wrażeniami z jazdy, jakie oferuje. Architektura F80 jest tak ekstremalna, że ​​wybrany układ skutkuje węższą kabiną z układem skoncentrowanym na kierowcy, który mimo to nadal oferuje doskonałą przestrzeń i komfort dla pasażera. Ten wybór miał kluczowe korzyści pod względem minimalizacji oporu i masy.

 

Jak zawsze w przypadku supersamochodów Ferrari poprzedzających F80, układ napędowy opiera się na najlepszym wyrazie technologii w sportach motorowych. GTO i F40 były napędzane turbodoładowanym silnikiem V8, ponieważ samochody Formuły 1 używały silników z turbodoładowaniem w latach 80. Obecnie zarówno w Formule 1, jak i w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC), układy napędowe składają się z turbodoładowanych silników V6 ICE połączonych z hybrydowym układem 800 V. Było więc naturalne, że ta architektura — ta sama architektura, którą zastosowano w modelu 499P, który odniósł dwa kolejne zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans — zostanie przeniesiona do nowego F80.

 

Tutaj jednak układ napędowy jest dodatkowo uzupełniony o wprowadzenie, po raz pierwszy w Ferrari, technologii turbodoładowania elektrycznego (e-turbo), która z silnikiem elektrycznym zainstalowanym między turbiną a sprężarką każdej turbosprężarki pozwala na niezwykłą moc wyjściową i natychmiastową reakcję od niskich obrotów.



Nowa Kia Soul, pojawi się jeszcze tego lata
Premiery | 05.05.22

Nowa Kia Soul, pojawi się jeszcze tego lata

Soul na nowo zdefiniował segment małych samochodów, kiedy po raz pierwszy został wprowadzony na rynek w 2009 roku i od tego czasu stale się rozwija.

Nowy Opel Insignia oficjalne rozpoczęcie regularnej produkcji
Wiadomości | 14.09.20

Nowy Opel Insignia oficjalne rozpoczęcie regularnej produkcji

Oficjalnie rozpoczęła się produkcja nowego flagowego Opla. Pierwsza nowa Insignia - Sports Tourer w kolorze satynowej stali szarej - zjechała z linii produkcyjnej w głównej fabryce.

Poznaj wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL
Wiadomości | 14.07.21

Poznaj wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL

Dzięki genom AMG projekt wnętrza nadchodzącego modelu SL przekształca kultową tradycję pierwszego Roadstera 300 SL w nowoczesną erę.