Super Cars | 04.02.22

Ferrari Daytona SP3 najpiękniejszy supersamochód

Ten limitowany model otrzymał główną nagrodę jako Most Beautiful Supercar 2022 przez jury ekspertów podczas 37. Paris Festival Automobile International.

Ta prestiżowa doroczna nagroda jest przyznawana w hołdzie sportowemu samochodowi wybranemu przez panel wpływowych osobistości ze świata motoryzacji za jego design i estetyczne piękno.

 

To samo jury przyznało głównemu projektantowi Ferrari, Flavio Manzoniemu, główną nagrodę za wzornictwo w uznaniu jego oryginalnej, kreatywnej i wpływowej pracy w sektorze motoryzacyjnym.

 

Projekt Ferrari Daytona SP3, limitowanej edycji, która dołącza do serii „Icona”, to harmonijne połączenie kontrastów, wysublimowanych rzeźbiarskich, zmysłowych powierzchni na przemian z ostrzem liniami, które ujawniły rosnące znaczenie aerodynamiki w projekcie kierowców wyścigowych z lat 60. i 70., takich jak 330 P4, 350 Can-Am i 512 S. Śmiały wybór nadwozia „Targa” ze zdejmowanym twardym dachem był również inspirowany światem sportowych prototypów: w konsekwencji Ferrari Daytona SP3 zapewnia nie tylko ekscytującą przyjemność z jazdy, ale także użytkowe osiągi.

 

Flavio Manzoni, Chief Design Officer Ferrari: „Te dwie ważne nagrody są niepodważalnym dowodem na poziom jakości i doskonałości osiągnięty przez Ferrari Styling Centre, którym mam przywilej kierować, oraz o wyrafinowanych formalnych badaniach przeprowadzonych na Ferrari Daytona SP3”.

 

Seria Ferrari „Icona” została wypuszczona w 2018 roku wraz z Ferrari Monza SP1 i SP2, inspirowanymi wyścigowymi barchettami z lat 50., które pomogły marce zdobyć jej legendarny status w sportach motorowych z szeregiem prestiżowych zwycięstw. Seria „Icona” celebruje historię Ferrari, reinterpretując ponadczasową stylistykę najbardziej kultowych samochodów marki, uzyskując radykalnie nowoczesny efekt przy użyciu najbardziej innowacyjnych materiałów i technologii dostępnych obecnie.

 

Pomysł czerpania inspiracji z określonego czasu w historii, który leży u podstaw koncepcji Icona, idzie znacznie dalej niż tylko ponowne wykorzystanie elementów stylistycznych z przeszłości. Celem jest raczej wydestylowanie samej esencji epoki i wykorzystanie jej jako trampoliny do tworzenia nowych koncepcji, które same w sobie są na tyle wyjątkowe, aby stać się ikonami dla przyszłych pokoleń. Wszystkie samochody „Icona” oferują ekskluzywne rozwiązania niespotykane w pozostałej części gamy i są skierowane wyłącznie do najlepszych klientów i kolekcjonerów Ferrari, dumnych ambasadorów marki Rozbrykany Koń.



Geneva Motor Show 2021 prawdopodobnie nie odbędzie się
Wiadomości | 29.06.20

Geneva Motor Show 2021 prawdopodobnie nie odbędzie się

Komitet i Rada Fundacji Salon International de l'Automobile podjęły dziś decyzję o przyszłości Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (GIMS), największego wydarzenia publicznego w Szwajcarii.

Limitowana edycja Bugatti Baby czyli coś dla kolekcjonerów
Wiadomości | 24.07.20

Limitowana edycja Bugatti Baby czyli coś dla kolekcjonerów

Limitowana edycja Bugatti 500 sztuk trafia teraz do produkcji seryjnej i ma większe tempo, niż można by się spodziewać.

Najstarsza marka motoryzacyjna na świecie zmienia logo
Wiadomości | 25.02.21

Najstarsza marka motoryzacyjna na świecie zmienia logo

25 lutego 2021 roku PEUGEOT zaprezentował swoje nowe logo: herb ozdobiony wspaniałą głową lwa.