Ten limitowany model otrzymał główną nagrodę jako Most Beautiful Supercar 2022 przez jury ekspertów podczas 37. Paris Festival Automobile International.
Ta prestiżowa doroczna nagroda jest przyznawana w hołdzie sportowemu samochodowi wybranemu przez panel wpływowych osobistości ze świata motoryzacji za jego design i estetyczne piękno.
To samo jury przyznało głównemu projektantowi Ferrari, Flavio Manzoniemu, główną nagrodę za wzornictwo w uznaniu jego oryginalnej, kreatywnej i wpływowej pracy w sektorze motoryzacyjnym.
Projekt Ferrari Daytona SP3, limitowanej edycji, która dołącza do serii „Icona”, to harmonijne połączenie kontrastów, wysublimowanych rzeźbiarskich, zmysłowych powierzchni na przemian z ostrzem liniami, które ujawniły rosnące znaczenie aerodynamiki w projekcie kierowców wyścigowych z lat 60. i 70., takich jak 330 P4, 350 Can-Am i 512 S. Śmiały wybór nadwozia „Targa” ze zdejmowanym twardym dachem był również inspirowany światem sportowych prototypów: w konsekwencji Ferrari Daytona SP3 zapewnia nie tylko ekscytującą przyjemność z jazdy, ale także użytkowe osiągi.
Flavio Manzoni, Chief Design Officer Ferrari: „Te dwie ważne nagrody są niepodważalnym dowodem na poziom jakości i doskonałości osiągnięty przez Ferrari Styling Centre, którym mam przywilej kierować, oraz o wyrafinowanych formalnych badaniach przeprowadzonych na Ferrari Daytona SP3”.
Seria Ferrari „Icona” została wypuszczona w 2018 roku wraz z Ferrari Monza SP1 i SP2, inspirowanymi wyścigowymi barchettami z lat 50., które pomogły marce zdobyć jej legendarny status w sportach motorowych z szeregiem prestiżowych zwycięstw. Seria „Icona” celebruje historię Ferrari, reinterpretując ponadczasową stylistykę najbardziej kultowych samochodów marki, uzyskując radykalnie nowoczesny efekt przy użyciu najbardziej innowacyjnych materiałów i technologii dostępnych obecnie.
Pomysł czerpania inspiracji z określonego czasu w historii, który leży u podstaw koncepcji Icona, idzie znacznie dalej niż tylko ponowne wykorzystanie elementów stylistycznych z przeszłości. Celem jest raczej wydestylowanie samej esencji epoki i wykorzystanie jej jako trampoliny do tworzenia nowych koncepcji, które same w sobie są na tyle wyjątkowe, aby stać się ikonami dla przyszłych pokoleń. Wszystkie samochody „Icona” oferują ekskluzywne rozwiązania niespotykane w pozostałej części gamy i są skierowane wyłącznie do najlepszych klientów i kolekcjonerów Ferrari, dumnych ambasadorów marki Rozbrykany Koń.