Wiadomości | 02.07.20

Face lifting Suzuki Swift Hybrid

Suzuki wprowadza na rynek odświeżoną wersję popularnego miejskiego modelu o sportowym charakterze. Na pokładzie samochodu pojawiło się nowe wyposażenie i systemy bezpieczeństwa, a pod maską pracuje nowoczesny i oszczędny silnik wspomagany układem mild hybrid.


Face lifting Suzuki Swift Hybrid

Swift jest od lat ceniony przez kierowców na całym świecie, którzy poszukują stylowego i przyjemnego w prowadzeniu hatchbacka. Aktualne wydanie Swifta zadebiutowało w 2017 roku. Miejski samochód z Japonii od razu został doceniony przez jurorów prestiżowego plebiscytu World Urban Car 2018 – znalazł się w trójce finalistów, a do końca 2019 r. sprzedano na całym świecie (ponad 119 rynków) 745 tys. egzemplarzy tego modelu. Suzuki Swift Hybrid po face-liftingu nadal zachowuje ponadczasowy charakter połączony z nowoczesnym wyglądem i zaawansowaną technologią.

 

Swift Facelift – Najważniejsze zmiany Kultowy wygląd

W odświeżonym modelu zamontowano nową, sportową, trójwymiarową osłonę chodnicy o kropkowanej strukturze z poziomym, chromowanym akcentem. Oprócz tego pojawił się nowy wzór polerowanych felg aluminiowych, a także nowe, dwukolorowe kombinacje kolorów nadwozia i stylowe elementy dekoracyjne we wnętrzu.

 

Oszczędny układ napędowy

Swift Hybrid jest napędzany nowym silnikiem benzynowym 1.2 DualJet (K12D) połączonym z układem mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o większej pojemności. Taki zestaw pozwala efektywnie zmniejszyć zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznej dla Swifta responsywności.

 

Inteligentne systemy bezpieczeństwa

Już w podstawowej wersji wyposażenia znajdziemy nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo, a od wersji Premium Plus dochodzi kilka nowości, takich jak: funkcja rozpoznawania znaków drogowych, monitor martwego pola i funkcja zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu, a także szereg dobrze znanych z innych modeli Suzuki inteligentnych funkcji bezpieczeństwa.

 

Kultowy wygląd Nadwozie

Swift po face-liftingu przyciąga wzrok sportową i odważną stylizacją przedniego pasa, zaakcentowanym rozstawem kół i przeszklonym nadwoziem, a także detalami takimi jak opływowa linia dachu i pionowo ustawione lampy LED. Ta wyróżniająca się stylistyka została dodatkowo odświeżona w nowym modelu dzięki nowej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy o kropkowanej strukturze z poziomym, chromowanym akcentem i nowym wzorze polerowanych felg aluminiowych. Wszystkie te cechy zapewniają Swiftowi wyjątkową prezencję.

 

Kolory nadwozia

Swift Hybrid jest teraz dostępny z szeroką paletą nowych, dwukolorowych wariantów kolorystycznych. Wśród nich znajdziemy flagowy lakier Burning Red Pearl Metallic połączony z czarnym dachem, dynamiczny Speedy Blue Metallic z czarnym dachem, a także dwa zupełnie nowe lakiery: Orange Pearl Metallic z czarnym dachem i Rush Yellow Metallic ze srebrnym dachem.

 

Wnętrze

Sportowy i wyrafinowany wygląd wnętrza w odświeżonym modelu podkreślają takie cechy, jak zegary umieszczone w tubach, rozbudowany kokpit i sportowa kierownica w kształcie litery D, która daje poczucie pewności prowadzenia. W kabinie pojawiły się nowe elementy dekoracyjne w kolorze srebrnym, które dodatkowo podkreślają energetyczny i nowoczesny charakter przestrzeni pasażerskiej.

 

Oszczędny układ napędowy Nowy silnik 1.2 DualJet (K12D) z układem 12V SHVS

Pod maską odświeżonego Swifta pracuje nowy silnik benzynowy 1.2 DualJet o oznaczeniu K12D. Jednostkę wyposażono w układ podwójnego wtrysku, który zapewnia dynamiczną reakcję na gaz, a do tego mały apetyt na paliwo. Równowagę pomiędzy osiągami a oszczędnością udało się uzyskać dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanego układu zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka.

 

Suzuki Swift po face-liftingu jest bardzo oszczędny. To zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas postoju silnika jest automatycznie wyłączany i natychmiastowo uruchamiany po wciśnięciu sprzęgła.

 

Inteligentne systemy bezpieczeństwa

Oprócz wielu dotychczas dostępnych inteligentnych systemów podwyższających bezpieczeństwo, takich jak Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym), ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i asystent świateł drogowych, model po liftingu jest teraz wyposażony w system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), monitor martwego pola (Blind Spot Monitor) i zapobiegania zjeżdżaniu z pasa (Lane Departure Prevention).

 

System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition)

System rozpoznawania znaków drogowych używa kamery jednoobiektywowej do monitorowania drogi. Wykrywając znaki informujące o ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedzania, wyświetla jego ikonę na ekranie, przypominając kierowcy jaki znak właśnie minął.

 

Monitor martwego pola (Blind Spot Monitor)

Dwa boczne czujniki radarowe zamontowane z tyłu wykrywają pojazdy znajdujące się w tylnym martwym polu lub zbliżające się do nich i ostrzegają kierowcę za pomocą ostrzegawczej ikony LED w odpowiednich lusterkach bocznych, wspomagając zmianę pasa ruchu.

 

Ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert)

Podczas cofania przy prędkości do 8 km/h, samochód korzysta z dwóch czujników radaru zamontowanych z tyłu, aby ostrzec kierowcę o zbliżaniu się pojazdów. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system informuje kierowcę poprzez wyświetlacz informacyjny i ostrzeżenie dźwiękowe. Ta niezwykle pomocna funkcja zapewnia bezpieczeństwo np. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc parkingowych, gdzie widoczność w tył i na boku jest ograniczona po jednej lub po obu stronach pojazdu.

 

Alarm przekroczenia linii pasa ruchu (Lane Departure Prevention)

Przy prędkościach pomiędzy 60 a 160 km/h, jednoobiektywowa kamera śledzi drogę przed samochodem i rozpoznaje linie oznakowania jezdni. Kiedy wykrywa, że samochód może przejechać linię w sposób niezamierzony, system automatycznie pomaga kierowcy wrócić na odpowiednią ścieżkę, aktywując elektrycznie wspomagany układ kierowniczy.



Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO
Super Cars | 14.07.23

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO

Ferrari, na które patrzysz, nie jest konceptem. Nie jest to też samochód produkcyjny. Jest to całkowicie jednorazowy model, skoncentrowany na torze i jednocześnie elegancki.

Nowy Volkswagen ID.4 światowa premiera w pełni elektrycznego SUV-a
Premiery | 26.09.20

Nowy Volkswagen ID.4 światowa premiera w pełni elektrycznego SUV-a

Nowy Volkswagen ID.4 zaprezentowany w pełnej krasie. Pierwszy elektryczny SUV Volkswagena i drugi po ID.3 model skonstruowany w oparciu o modułową platformę podłogową MEB dla samochodów elektrycznych.

Czy to koniec z tanim ubezpieczeniem OC?
Wiadomości | 05.03.22

Czy to koniec z tanim ubezpieczeniem OC?

Cenowa karuzela w branży motoryzacyjnej dopiero się rozkręca, ponieważ zmiany w mandatach czy cenach samochodów to nie wszystko. Modyfikacje mogą czekać kierowców również w zakresie cen OC.