Suzuki wprowadza na rynek odświeżoną wersję popularnego miejskiego modelu o sportowym charakterze. Na pokładzie samochodu pojawiło się nowe wyposażenie i systemy bezpieczeństwa, a pod maską pracuje nowoczesny i oszczędny silnik wspomagany układem mild hybrid.
Swift jest od lat ceniony przez kierowców na całym świecie, którzy poszukują stylowego i przyjemnego w prowadzeniu hatchbacka. Aktualne wydanie Swifta zadebiutowało w 2017 roku. Miejski samochód z Japonii od razu został doceniony przez jurorów prestiżowego plebiscytu World Urban Car 2018 – znalazł się w trójce finalistów, a do końca 2019 r. sprzedano na całym świecie (ponad 119 rynków) 745 tys. egzemplarzy tego modelu. Suzuki Swift Hybrid po face-liftingu nadal zachowuje ponadczasowy charakter połączony z nowoczesnym wyglądem i zaawansowaną technologią.
Swift Facelift – Najważniejsze zmiany Kultowy wygląd
W odświeżonym modelu zamontowano nową, sportową, trójwymiarową osłonę chodnicy o kropkowanej strukturze z poziomym, chromowanym akcentem. Oprócz tego pojawił się nowy wzór polerowanych felg aluminiowych, a także nowe, dwukolorowe kombinacje kolorów nadwozia i stylowe elementy dekoracyjne we wnętrzu.
Oszczędny układ napędowy
Swift Hybrid jest napędzany nowym silnikiem benzynowym 1.2 DualJet (K12D) połączonym z układem mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o większej pojemności. Taki zestaw pozwala efektywnie zmniejszyć zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznej dla Swifta responsywności.
Inteligentne systemy bezpieczeństwa
Już w podstawowej wersji wyposażenia znajdziemy nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo, a od wersji Premium Plus dochodzi kilka nowości, takich jak: funkcja rozpoznawania znaków drogowych, monitor martwego pola i funkcja zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu, a także szereg dobrze znanych z innych modeli Suzuki inteligentnych funkcji bezpieczeństwa.
Kultowy wygląd Nadwozie
Swift po face-liftingu przyciąga wzrok sportową i odważną stylizacją przedniego pasa, zaakcentowanym rozstawem kół i przeszklonym nadwoziem, a także detalami takimi jak opływowa linia dachu i pionowo ustawione lampy LED. Ta wyróżniająca się stylistyka została dodatkowo odświeżona w nowym modelu dzięki nowej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy o kropkowanej strukturze z poziomym, chromowanym akcentem i nowym wzorze polerowanych felg aluminiowych. Wszystkie te cechy zapewniają Swiftowi wyjątkową prezencję.
Kolory nadwozia
Swift Hybrid jest teraz dostępny z szeroką paletą nowych, dwukolorowych wariantów kolorystycznych. Wśród nich znajdziemy flagowy lakier Burning Red Pearl Metallic połączony z czarnym dachem, dynamiczny Speedy Blue Metallic z czarnym dachem, a także dwa zupełnie nowe lakiery: Orange Pearl Metallic z czarnym dachem i Rush Yellow Metallic ze srebrnym dachem.
Wnętrze
Sportowy i wyrafinowany wygląd wnętrza w odświeżonym modelu podkreślają takie cechy, jak zegary umieszczone w tubach, rozbudowany kokpit i sportowa kierownica w kształcie litery D, która daje poczucie pewności prowadzenia. W kabinie pojawiły się nowe elementy dekoracyjne w kolorze srebrnym, które dodatkowo podkreślają energetyczny i nowoczesny charakter przestrzeni pasażerskiej.
Oszczędny układ napędowy Nowy silnik 1.2 DualJet (K12D) z układem 12V SHVS
Pod maską odświeżonego Swifta pracuje nowy silnik benzynowy 1.2 DualJet o oznaczeniu K12D. Jednostkę wyposażono w układ podwójnego wtrysku, który zapewnia dynamiczną reakcję na gaz, a do tego mały apetyt na paliwo. Równowagę pomiędzy osiągami a oszczędnością udało się uzyskać dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanego układu zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka.
Suzuki Swift po face-liftingu jest bardzo oszczędny. To zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas postoju silnika jest automatycznie wyłączany i natychmiastowo uruchamiany po wciśnięciu sprzęgła.
Inteligentne systemy bezpieczeństwa
Oprócz wielu dotychczas dostępnych inteligentnych systemów podwyższających bezpieczeństwo, takich jak Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym), ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i asystent świateł drogowych, model po liftingu jest teraz wyposażony w system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), monitor martwego pola (Blind Spot Monitor) i zapobiegania zjeżdżaniu z pasa (Lane Departure Prevention).
System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition)
System rozpoznawania znaków drogowych używa kamery jednoobiektywowej do monitorowania drogi. Wykrywając znaki informujące o ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedzania, wyświetla jego ikonę na ekranie, przypominając kierowcy jaki znak właśnie minął.
Monitor martwego pola (Blind Spot Monitor)
Dwa boczne czujniki radarowe zamontowane z tyłu wykrywają pojazdy znajdujące się w tylnym martwym polu lub zbliżające się do nich i ostrzegają kierowcę za pomocą ostrzegawczej ikony LED w odpowiednich lusterkach bocznych, wspomagając zmianę pasa ruchu.
Ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert)
Podczas cofania przy prędkości do 8 km/h, samochód korzysta z dwóch czujników radaru zamontowanych z tyłu, aby ostrzec kierowcę o zbliżaniu się pojazdów. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system informuje kierowcę poprzez wyświetlacz informacyjny i ostrzeżenie dźwiękowe. Ta niezwykle pomocna funkcja zapewnia bezpieczeństwo np. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc parkingowych, gdzie widoczność w tył i na boku jest ograniczona po jednej lub po obu stronach pojazdu.
Alarm przekroczenia linii pasa ruchu (Lane Departure Prevention)
Przy prędkościach pomiędzy 60 a 160 km/h, jednoobiektywowa kamera śledzi drogę przed samochodem i rozpoznaje linie oznakowania jezdni. Kiedy wykrywa, że samochód może przejechać linię w sposób niezamierzony, system automatycznie pomaga kierowcy wrócić na odpowiednią ścieżkę, aktywując elektrycznie wspomagany układ kierowniczy.