Wiadomości | 14.04.23

Dodge Hemi Challenger R/T SE z 1970 roku, który na ulicach Detroit zyskał przydomek „Czarny Duch”

Ten Challenger jest jednym z zaledwie 23 wyprodukowanych w 1970 roku edycji specjalnej z czterobiegową manualną skrzynią biegów i jednym z zaledwie czterech z dachem ze skóry aligatora.


Dodge Hemi Challenger R/T SE z 1970 roku, który na ulicach Detroit zyskał przydomek „Czarny Duch”

Ekskluzywność to słowo, które może oznaczać wiele czynników: między innymi ograniczoną produkcję, ograniczoną dostępność i unikalne dziedzictwo. THE BLACK GHOST Dodge 1970 Hemi Challenger R/T SE, którego sława jako legendy ulicznej sceny wyścigowej w Detroit była wspominana, a nawet honorowana, spełnia wszystkie te kryteria. A teraz jest udostępniany publicznie po raz pierwszy od czasu, gdy oficer Godfrey Qualls kupił go w 1969 roku.

 

Wpisany do rejestru National Historic Vehicle Association nr 28 i uznany przez Departament Spraw Wewnętrznych Stanów Zjednoczonych, ten niezwykle wyjątkowy samochód typu muscle car Dodge pozostaje w nieodrestaurowanym stanie, zachowując oryginalny układ napędowy, lakier i wykończenie nadwozia oraz wnętrze, a także większość oryginalnych dokumentów . Specjalnie zamówiony i zakupiony jako nowy przez oficera Quallsa, który był zasłużonym w walce spadochroniarzem armii i młodym policjantem z Detroit, został zbudowany pod koniec 1969 roku w pobliskim zakładzie montażowym Hamtramck.

 

Qualls kupił Challengera z zamiarem cieszenia się zarówno wygodą, jak i wydajnością, ale w miesiącach letnich 1970 roku na ulicznej scenie Detroit zaczęły krążyć historie, że w okolicy był paskudny czarny Hemi Challenger, który od czasu do czasu pojawiał się, by wziąć na siebie wszystkich przybyszów, a potem po prostu znikają w nocy. Qualls z pewnością zdawał sobie sprawę, że zatrzymanie za tego rodzaju działalność nie oznaczałoby awansu w karierze, więc był ostrożny i szybki, a samochód pozostał niewiele więcej niż plotką, którą „ktoś” kiedyś widział – stąd tytuł „Czarny Duch”.

 

Qualls zaparkował ten rzadki samochód na dobre w swoim domowym garażu w 1976 roku, po jego rzadkich, ale okazjonalnych nocnych występach na nędznych ulicach Motor City. Przejechał wtedy 45 000 mil i pozostawał ukryty w rodzinnym garażu do 2016 roku, kiedy to po śmierci Quallsa odziedziczył go syn Godfreya, Gregory, i po raz pierwszy wystawił go publiczności.

 

Ten samochód jest uważany za jeden z najlepiej wyposażonych Dodge Challengerów, począwszy od rocznego pakietu R / T SE (edycja specjalna). Zbudowano tylko 23 egzemplarze Hemi R/T SE, a ten samochód otrzymał zarówno pakiet wyposażenia premium, jak i najlepszy układ napędowy, którym był podwójny 4-cylindrowy silnik 426 Hemi i pakiet A34 Super Track, co oznacza 4-biegową skrzynię biegów Hemi i Mechanizm różnicowy Sure Grip Dana 60 4.10. Ponieważ nigdy nie był przebudowywany, standardowe elementy konserwacyjne, wymienny układ wydechowy i chłodnica zgodny z oryginalnym wyposażeniem oraz schemat układu hamulcowego są uważane za jedyne godne uwagi zmiany w stosunku do oryginalnej instalacji układu napędowego.

 

Jak zauważono, nadwozie jest również oryginalne, a samochód jest uważany za jeden z takich z potrójnie czarnym dekorem, fabrycznie pomalowanym białym paskiem na ogonie i fabrycznie montowanym licowym dachem V1G Gator. Jako SE otrzymał wysokiej jakości chromowane elementy zewnętrzne, plakietkę SE i małą formalną tylną szybę. Nadwozie ma oryginalną blachę i trochę patyny, w tym osobiste zmiany wprowadzone przez oficera Quallsa w tamtych czasach, takie jak zamek antywłamaniowy, hak holowniczy motocykla i kalkomanie na cześć budzących postrach wojowników Zulusów w Afryce. Ten samochód nadal jeździ na fabrycznych 15-calowych stalowych kołach, a składane koło zapasowe i podnośnik są w bagażniku.

 

Wnętrze jest również zdumiewająco bogato wyposażone, w tym konsola podłogowa C16 z uchwytem pistoletowym Hurst, konsola podsufitowa z komponentem SE, wysokiej jakości stereo R35 AM/FM Multiplex z tylnym głośnikiem, tylny odmgławiacz, kierownica z dmuchawą na obręczy, obrotomierz N85 w desce rozdzielczej Rallye , w pełni przyciemniane szyby i wysokiej jakości siedzenia w pepitkę H5X9. Ponownie, to wyposażenie jest oryginalne w konstrukcji tego samochodu, z plastikową osłoną z epoki na siedzeniu pasażera.

 

Jeden z prawdziwych skarbów motoryzacji w Ameryce.



BRABUS 800 XLP SUPERBLACK oparty na modelu Mercedes-AMG G 63
Tuning | 20.01.22

BRABUS 800 XLP SUPERBLACK oparty na modelu Mercedes-AMG G 63

Wraz ze światową premierą ten wyjątkowy pickup, którego cena zaczyna się od 725 900 euro jest definicją nieograniczonej radości. V8 Biturbo, 800 KM.

Mitsubishi XRT Concept zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023
Concept Cars | 22.03.23

Mitsubishi XRT Concept zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023

Pierwsza zapowiedź szóstej generacji najlepiej sprzedającego się modelu Mitsubishi Motors, średniej wielkości pickupa L200 pod roboczą nazwą Mitsubishi XRT Concept.

Limitowana edycja TECHART GTstreet R dla Porsche 911 Turbo, Wyprzedana!
Tuning | 09.03.23

Limitowana edycja TECHART GTstreet R dla Porsche 911 Turbo, Wyprzedana!

Wszystkie 87 unikalnych egzemplarzy limitowanej serii zostało sprzedanych w zaledwie 20 miesięcy od premiery projektu. Co dalej? Kolejna limitowana seria już w drodze.