Ten Challenger jest jednym z zaledwie 23 wyprodukowanych w 1970 roku edycji specjalnej z czterobiegową manualną skrzynią biegów i jednym z zaledwie czterech z dachem ze skóry aligatora.
Ekskluzywność to słowo, które może oznaczać wiele czynników: między innymi ograniczoną produkcję, ograniczoną dostępność i unikalne dziedzictwo. THE BLACK GHOST Dodge 1970 Hemi Challenger R/T SE, którego sława jako legendy ulicznej sceny wyścigowej w Detroit była wspominana, a nawet honorowana, spełnia wszystkie te kryteria. A teraz jest udostępniany publicznie po raz pierwszy od czasu, gdy oficer Godfrey Qualls kupił go w 1969 roku.
Wpisany do rejestru National Historic Vehicle Association nr 28 i uznany przez Departament Spraw Wewnętrznych Stanów Zjednoczonych, ten niezwykle wyjątkowy samochód typu muscle car Dodge pozostaje w nieodrestaurowanym stanie, zachowując oryginalny układ napędowy, lakier i wykończenie nadwozia oraz wnętrze, a także większość oryginalnych dokumentów . Specjalnie zamówiony i zakupiony jako nowy przez oficera Quallsa, który był zasłużonym w walce spadochroniarzem armii i młodym policjantem z Detroit, został zbudowany pod koniec 1969 roku w pobliskim zakładzie montażowym Hamtramck.
Qualls kupił Challengera z zamiarem cieszenia się zarówno wygodą, jak i wydajnością, ale w miesiącach letnich 1970 roku na ulicznej scenie Detroit zaczęły krążyć historie, że w okolicy był paskudny czarny Hemi Challenger, który od czasu do czasu pojawiał się, by wziąć na siebie wszystkich przybyszów, a potem po prostu znikają w nocy. Qualls z pewnością zdawał sobie sprawę, że zatrzymanie za tego rodzaju działalność nie oznaczałoby awansu w karierze, więc był ostrożny i szybki, a samochód pozostał niewiele więcej niż plotką, którą „ktoś” kiedyś widział – stąd tytuł „Czarny Duch”.
Qualls zaparkował ten rzadki samochód na dobre w swoim domowym garażu w 1976 roku, po jego rzadkich, ale okazjonalnych nocnych występach na nędznych ulicach Motor City. Przejechał wtedy 45 000 mil i pozostawał ukryty w rodzinnym garażu do 2016 roku, kiedy to po śmierci Quallsa odziedziczył go syn Godfreya, Gregory, i po raz pierwszy wystawił go publiczności.
Ten samochód jest uważany za jeden z najlepiej wyposażonych Dodge Challengerów, począwszy od rocznego pakietu R / T SE (edycja specjalna). Zbudowano tylko 23 egzemplarze Hemi R/T SE, a ten samochód otrzymał zarówno pakiet wyposażenia premium, jak i najlepszy układ napędowy, którym był podwójny 4-cylindrowy silnik 426 Hemi i pakiet A34 Super Track, co oznacza 4-biegową skrzynię biegów Hemi i Mechanizm różnicowy Sure Grip Dana 60 4.10. Ponieważ nigdy nie był przebudowywany, standardowe elementy konserwacyjne, wymienny układ wydechowy i chłodnica zgodny z oryginalnym wyposażeniem oraz schemat układu hamulcowego są uważane za jedyne godne uwagi zmiany w stosunku do oryginalnej instalacji układu napędowego.
Jak zauważono, nadwozie jest również oryginalne, a samochód jest uważany za jeden z takich z potrójnie czarnym dekorem, fabrycznie pomalowanym białym paskiem na ogonie i fabrycznie montowanym licowym dachem V1G Gator. Jako SE otrzymał wysokiej jakości chromowane elementy zewnętrzne, plakietkę SE i małą formalną tylną szybę. Nadwozie ma oryginalną blachę i trochę patyny, w tym osobiste zmiany wprowadzone przez oficera Quallsa w tamtych czasach, takie jak zamek antywłamaniowy, hak holowniczy motocykla i kalkomanie na cześć budzących postrach wojowników Zulusów w Afryce. Ten samochód nadal jeździ na fabrycznych 15-calowych stalowych kołach, a składane koło zapasowe i podnośnik są w bagażniku.
Wnętrze jest również zdumiewająco bogato wyposażone, w tym konsola podłogowa C16 z uchwytem pistoletowym Hurst, konsola podsufitowa z komponentem SE, wysokiej jakości stereo R35 AM/FM Multiplex z tylnym głośnikiem, tylny odmgławiacz, kierownica z dmuchawą na obręczy, obrotomierz N85 w desce rozdzielczej Rallye , w pełni przyciemniane szyby i wysokiej jakości siedzenia w pepitkę H5X9. Ponownie, to wyposażenie jest oryginalne w konstrukcji tego samochodu, z plastikową osłoną z epoki na siedzeniu pasażera.
Jeden z prawdziwych skarbów motoryzacji w Ameryce.