Super Cars | 27.05.21

Do produkcji wchodzi ultra-ekskluzywna wersja McLarena Elva

Producent luksusowych supersamochodów wkrótce rozpocznie produkcję wersji swojego roadstera z otwartym dachem.

Zaprojektowany dla klientów, którzy wolą mieć fizyczną szybę, a nie barierę powietrzną zapewnianą przez system Active Air Management System (AAMS), a także spełnić lokalne wymagania prawne w niektórych stanach USA, wariant z przednią szybą, który będzie jednym z najrzadszych z McLarenów - zostaje dziś pokazany po raz pierwszy w całości, wraz ze zdjęciami prototypowego samochodu.

 

„Superlekka i niezwykle mocna, Elva zapewnia najlepsze połączenie między kierowcą, drogą i żywiołami. Stworzony, by uczcić czystą radość z jazdy, jest to jeden z najbardziej charakterystycznych - i ekskluzywnych - samochodów, jakie stworzyliśmy. Bez dachu i bez okien, bez względu na to, czy zdecydujesz się na model bez szyby z wyrafinowaną technologią AAMS, która zapewnia niewidoczną barierę powietrzną, czy też wersję z szybą przednią z dodatkowym poziomem ochrony, jest to roadster, który nagradza właścicieli najbardziej ekscytującymi otwartymi wrażenia z jazdy w powietrzu, dostarczane tak, jak tylko McLaren. ” Powiedział: Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive

 

Mając własny program inżynieryjny optymalizujący aerodynamikę i dynamikę, przednia szyba Elva podziela cały etos i osiągi oryginalnego samochodu: żadna z nich nie ma dachu, bocznych szyb ani tylnej szyby, która w połączeniu z najlżejszą suchą masą mniejszą niż 1300 kg i zamontowany pośrodku silnik V8 o mocy 815 KM z podwójnym turbodoładowaniem, 4,0-litrowy silnik V8 zapewnia najwyższą radość z jazdy.

Bez przedniej szyby Elva jest najlżejszym samochodem drogowym McLaren Automotive w historii, a docelowa wersja z przednią szybą jest tylko o 20 kg cięższa, nawet po włączeniu elektronicznie zsynchronizowanych wycieraczek z czujnikiem deszczu, spryskiwaczy i osłon przeciwsłonecznych, a także oczywiście podgrzewanej szyby szyba przednia w obramowaniu z włókna węglowego. Usunięto aktywny system zarządzania powietrzem (AAMS), ponieważ nie odgrywa on żadnej roli w samochodzie z przednią szybą.

 

Przyspieszenie obu wersji jest porównywalne z przyspieszeniem McLarena Senny, modelu bez przedniej szyby, który osiąga 100 km/h od zatrzymania w 2,8 sekundy i pokonuje od 0 do 200 km / h w 6,8 sekundy. Dynamiczne osiągi i sztywność pojazdu również pozostają niezmienione w porównaniu z samochodem bez przedniej szyby, podobnie jak iskrzące wrażenia z jazdy. Szyba przednia, która jest stałym elementem wyposażenia, zapewnia lepszą ochronę przed żywiołami, ale w żaden sposób nie zmniejsza poziomu podekscytowania.

 

Zapotrzebowanie na tego rodzaju indywidualizację na miarę przez McLaren Special Operations (MSO) zaowocowało serią dramatycznych i wyjątkowych samochodów, które wyróżniają się nawet wśród jednych z najrzadszych McLarenów - nie więcej niż 149 egzemplarzy Elvy z przednią szybą zostanie wyspecyfikowanych i zbudowanych dla klienta na zamówienie.

Pierwsze egzemplarze z przednią szybą modelu Elva trafią do klientów pod koniec tego roku, po spersonalizowaniu przez McLaren Special Operations.



Joysticki zamiast kierownicy, Hyundai Prophecy
Wiadomości | 10.04.20

Joysticki zamiast kierownicy, Hyundai Prophecy

Hyundai ujawnił więcej szczegółów na temat elektrycznego konceptu Prophecy. Najważniejsze elementy designu karoserii oraz kokpitu elektrycznego modelu koncepcyjnego Hyundai Prophecy.

Nowe elektryczne BMW iX3 premiera już we wtorek
Wiadomości | 09.07.20

Nowe elektryczne BMW iX3 premiera już we wtorek

Już w najbliższy wtorek 14 lipca zapraszamy na premierę nowego elektrycznego modelu BMW.

Premiera Volkswagena ID. LIFE concept na Targach Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium
Concept Cars | 10.09.21

Premiera Volkswagena ID. LIFE concept na Targach Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium

Volkswagen prezentuje kompaktowy crossover koncepcyjny i obiecuje poszerzyć portfolio małych samochodów elektrycznych już od 2025 r.