Producent luksusowych supersamochodów wkrótce rozpocznie produkcję wersji swojego roadstera z otwartym dachem.
Zaprojektowany dla klientów, którzy wolą mieć fizyczną szybę, a nie barierę powietrzną zapewnianą przez system Active Air Management System (AAMS), a także spełnić lokalne wymagania prawne w niektórych stanach USA, wariant z przednią szybą, który będzie jednym z najrzadszych z McLarenów - zostaje dziś pokazany po raz pierwszy w całości, wraz ze zdjęciami prototypowego samochodu.
„Superlekka i niezwykle mocna, Elva zapewnia najlepsze połączenie między kierowcą, drogą i żywiołami. Stworzony, by uczcić czystą radość z jazdy, jest to jeden z najbardziej charakterystycznych - i ekskluzywnych - samochodów, jakie stworzyliśmy. Bez dachu i bez okien, bez względu na to, czy zdecydujesz się na model bez szyby z wyrafinowaną technologią AAMS, która zapewnia niewidoczną barierę powietrzną, czy też wersję z szybą przednią z dodatkowym poziomem ochrony, jest to roadster, który nagradza właścicieli najbardziej ekscytującymi otwartymi wrażenia z jazdy w powietrzu, dostarczane tak, jak tylko McLaren. ” Powiedział: Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive
Mając własny program inżynieryjny optymalizujący aerodynamikę i dynamikę, przednia szyba Elva podziela cały etos i osiągi oryginalnego samochodu: żadna z nich nie ma dachu, bocznych szyb ani tylnej szyby, która w połączeniu z najlżejszą suchą masą mniejszą niż 1300 kg i zamontowany pośrodku silnik V8 o mocy 815 KM z podwójnym turbodoładowaniem, 4,0-litrowy silnik V8 zapewnia najwyższą radość z jazdy.
Bez przedniej szyby Elva jest najlżejszym samochodem drogowym McLaren Automotive w historii, a docelowa wersja z przednią szybą jest tylko o 20 kg cięższa, nawet po włączeniu elektronicznie zsynchronizowanych wycieraczek z czujnikiem deszczu, spryskiwaczy i osłon przeciwsłonecznych, a także oczywiście podgrzewanej szyby szyba przednia w obramowaniu z włókna węglowego. Usunięto aktywny system zarządzania powietrzem (AAMS), ponieważ nie odgrywa on żadnej roli w samochodzie z przednią szybą.
Przyspieszenie obu wersji jest porównywalne z przyspieszeniem McLarena Senny, modelu bez przedniej szyby, który osiąga 100 km/h od zatrzymania w 2,8 sekundy i pokonuje od 0 do 200 km / h w 6,8 sekundy. Dynamiczne osiągi i sztywność pojazdu również pozostają niezmienione w porównaniu z samochodem bez przedniej szyby, podobnie jak iskrzące wrażenia z jazdy. Szyba przednia, która jest stałym elementem wyposażenia, zapewnia lepszą ochronę przed żywiołami, ale w żaden sposób nie zmniejsza poziomu podekscytowania.
Zapotrzebowanie na tego rodzaju indywidualizację na miarę przez McLaren Special Operations (MSO) zaowocowało serią dramatycznych i wyjątkowych samochodów, które wyróżniają się nawet wśród jednych z najrzadszych McLarenów - nie więcej niż 149 egzemplarzy Elvy z przednią szybą zostanie wyspecyfikowanych i zbudowanych dla klienta na zamówienie.
Pierwsze egzemplarze z przednią szybą modelu Elva trafią do klientów pod koniec tego roku, po spersonalizowaniu przez McLaren Special Operations.