Wiadomości | 22.03.23

Dacia przechodzi do ofensywy i zapowiada nowy pojazd oparty na koncepcie Bigster

Konkurencyjna i niezwykle elastyczna produkuje sedany, hatchbacki i SUV-y z silnikami spalinowymi, alternatywne i hybrydowe, z napędem na dwa i cztery koła.

Podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution 14 stycznia 2021 r. Dacia zaprezentowała Bigster Concept – samochód koncepcyjny, który otworzył nowe horyzonty dla gamy marki, szczególnie w segmencie C. Wierny duchowi Dacii, Bigster Concept to solidny i przestronny pojazd o długości 4,6 m, który oferuje wszystko, czego wymaga SUV w swoim segmencie. Ma wystartować w 2025 roku.

 

Tymczasem pierwszy model Dacii z segmentu C, Jogger, został zaprezentowany na targach IAA Mobility w Monachium we wrześniu 2021 r., odkrywając na nowo koncepcję przystępnego cenowo i wielofunkcyjnego pojazdu rodzinnego. Dostępny w wersji pięcio- i siedmioosobowej, Jogger doskonale odzwierciedla pozycję i ducha Dacii. Wielozadaniowy Jogger – charakteryzujący się wyjątkową przestronnością i modułowością oraz odważnym designem – to najbardziej przystępny samochód rodzinny na rynku. Występuje w wersjach z silnikiem benzynowym, LPG, a od stycznia 2023 r. Z silnikiem hybrydowym.


Konkurencyjna i niezwykle elastyczna platforma CMF-B ma kluczowe znaczenie dla strategii przemysłowej Dacii a zakłady przemysłowe w Rumunii i Maroku mają wszechstronne zdolności produkcyje:

różnych stylach nadwozia: sedany, hatchbacki i SUV-y w segmencie B i C.
modele wyposażone w silniki spalinowe, alternatywne i hybrydowe, gwarantujące zgodność ze zmieniającymi się przepisami.
pojazdów z napędem na dwa i cztery koła o długości od 4,1 m do 4,6 m.
Platforma ta zapewnia Dacii dużą elastyczność, pomagając marce przyspieszyć realizację biznesplanu, wesprzeć wdrożenie planu produktowego, a w szczególności rozpocząć ofensywę w segmencie C.

 

Fabryka Mioveni w Rumunii została otwarta w 1968 roku i jest historycznym zakładem produkcyjnym marki Dacia. Obecnie stał się wzorcowym kompleksem przemysłowym z jednostką montażu karoserii, mechaniką i podwoziem, odlewnią i platformą logistyczną. Obecnie w Mioveni produkowane są cztery modele tej marki: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger. Od 2024 roku nowa generacja Dusterów będzie produkowana w Mioveni na platformie CMF-B. A od 2025 roku pojawi się nowy samochód Dacia; SUV segmentu C oparty na Bigster Concept.


Aby rozdzielić obciążenie między fabryki Dacii i pomóc marce przejść do ofensywy w segmencie C, gama Jogger, w tym Jogger HYBRID 140, będzie również produkowana w fabryce w Tanger w Maroku od drugiego kwartału 2024 roku.

 

Po rozpoczęciu działalności w 2012 roku zakład przemysłowy w Tanger rewolucjonizuje marokański przemysł motoryzacyjny, zerową emisją dwutlenku węgla i zerowymi zrzutami ścieków przemysłowych. Fabryka w Tanger produkuje również samochody z platformą CMF-B i produkuje głównie Dacię Sandero, najlepiej sprzedający się samochód klientom prywatnym w Europie od 2017 roku.



Lotus zaprezentował Theory 1
Concept Cars | 19.09.24

Lotus zaprezentował Theory 1

Pierwszy samochód koncepcyjny marki, który ucieleśnia przyszłość inteligentnych pojazdów o wysokich osiągach.

Bugatti Centodieci pierwszy prototyp nowej serii
Super Cars | 10.02.21

Bugatti Centodieci pierwszy prototyp nowej serii

Francuska luksusowa marka toruje drogę do seryjnej produkcji swojego ekskluzywnego i wyjątkowego hipersportowego samochodu.

Futurystyczny samochód pokazowy AIR4 inspirowany kultowym Renault 4
Concept Cars | 27.11.21

Futurystyczny samochód pokazowy AIR4 inspirowany kultowym Renault 4

Aby zakończyć obchody 60. rocznicy Renault 4, producent samochodów postanowił stworzyć futurystyczny samochód pokazowy, będący reinterpretacją tego kultowego modelu.