Wiadomości | 22.03.23

Dacia przechodzi do ofensywy i zapowiada nowy pojazd oparty na koncepcie Bigster

Konkurencyjna i niezwykle elastyczna produkuje sedany, hatchbacki i SUV-y z silnikami spalinowymi, alternatywne i hybrydowe, z napędem na dwa i cztery koła.

Podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution 14 stycznia 2021 r. Dacia zaprezentowała Bigster Concept – samochód koncepcyjny, który otworzył nowe horyzonty dla gamy marki, szczególnie w segmencie C. Wierny duchowi Dacii, Bigster Concept to solidny i przestronny pojazd o długości 4,6 m, który oferuje wszystko, czego wymaga SUV w swoim segmencie. Ma wystartować w 2025 roku.

 

Tymczasem pierwszy model Dacii z segmentu C, Jogger, został zaprezentowany na targach IAA Mobility w Monachium we wrześniu 2021 r., odkrywając na nowo koncepcję przystępnego cenowo i wielofunkcyjnego pojazdu rodzinnego. Dostępny w wersji pięcio- i siedmioosobowej, Jogger doskonale odzwierciedla pozycję i ducha Dacii. Wielozadaniowy Jogger – charakteryzujący się wyjątkową przestronnością i modułowością oraz odważnym designem – to najbardziej przystępny samochód rodzinny na rynku. Występuje w wersjach z silnikiem benzynowym, LPG, a od stycznia 2023 r. Z silnikiem hybrydowym.


Konkurencyjna i niezwykle elastyczna platforma CMF-B ma kluczowe znaczenie dla strategii przemysłowej Dacii a zakłady przemysłowe w Rumunii i Maroku mają wszechstronne zdolności produkcyje:

różnych stylach nadwozia: sedany, hatchbacki i SUV-y w segmencie B i C.
modele wyposażone w silniki spalinowe, alternatywne i hybrydowe, gwarantujące zgodność ze zmieniającymi się przepisami.
pojazdów z napędem na dwa i cztery koła o długości od 4,1 m do 4,6 m.
Platforma ta zapewnia Dacii dużą elastyczność, pomagając marce przyspieszyć realizację biznesplanu, wesprzeć wdrożenie planu produktowego, a w szczególności rozpocząć ofensywę w segmencie C.

 

Fabryka Mioveni w Rumunii została otwarta w 1968 roku i jest historycznym zakładem produkcyjnym marki Dacia. Obecnie stał się wzorcowym kompleksem przemysłowym z jednostką montażu karoserii, mechaniką i podwoziem, odlewnią i platformą logistyczną. Obecnie w Mioveni produkowane są cztery modele tej marki: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger. Od 2024 roku nowa generacja Dusterów będzie produkowana w Mioveni na platformie CMF-B. A od 2025 roku pojawi się nowy samochód Dacia; SUV segmentu C oparty na Bigster Concept.


Aby rozdzielić obciążenie między fabryki Dacii i pomóc marce przejść do ofensywy w segmencie C, gama Jogger, w tym Jogger HYBRID 140, będzie również produkowana w fabryce w Tanger w Maroku od drugiego kwartału 2024 roku.

 

Po rozpoczęciu działalności w 2012 roku zakład przemysłowy w Tanger rewolucjonizuje marokański przemysł motoryzacyjny, zerową emisją dwutlenku węgla i zerowymi zrzutami ścieków przemysłowych. Fabryka w Tanger produkuje również samochody z platformą CMF-B i produkuje głównie Dacię Sandero, najlepiej sprzedający się samochód klientom prywatnym w Europie od 2017 roku.



Premiera Acura MDX, SUV przeprojektowany z myślą o najwyższej wydajności
Premiery | 09.12.20

Premiera Acura MDX, SUV przeprojektowany z myślą o najwyższej wydajności

Acura zaprezentowała dziś całkowicie nową czwartą generację modelu MDX, najbardziej premium, skoncentrowany na osiągach i zaawansowany technologicznie SUV w historii Acury.

Project 356 World Rally Tour: Antarktyda
Tuning | 27.10.21

Project 356 World Rally Tour: Antarktyda

Renée Brinkerhoff jeździła swoim Porsche 356 na całym świecie, teraz będzie jeździć na nartach swoim przeprojektowanym sportowym samochodem przez surowe warunki Antarktydy.

Całkowicie nowy, flagowy SUV marki, Lexus RX piątej generacji
Premiery | 01.06.22

Całkowicie nowy, flagowy SUV marki, Lexus RX piątej generacji

Lexus był pionierem w segmencie luksusowych crossoverów, wprowadzając na rynek pierwszego RX ponad 20 lat temu. Dzisiaj zaprezentował światową premierę nowego RX.