Cztery nowe modele Lotus Elise w klasycznej kolekcji to hołd dla dziedzictwa pionierskiej historii wyścigów firmy Lotus. Wszystkie modele z serii Classic Heritage Editions posiadają natychmiast rozpoznawalne schematy kolorów Lotus Motorsport. Poszerzono również listę wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego. No i oczywiście, wisienka na torcie dla kolekcjonerów. Produkcja ograniczona do zaledwie 100 sztuk samochodów. Koniecznie zobacz wideo.
Cztery nowe modele Lotus Elise w klasycznej kolekcji to hołd dla dziedzictwa pionierskiej historii wyścigów firmy Lotus. Wszystkie modele z serii Classic Heritage Editions posiadają natychmiast rozpoznawalne schematy kolorów Lotus Motorsport. Poszerzono również listę wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego. No i oczywiście, wisienka na torcie dla kolekcjonerów. Produkcja ograniczona do zaledwie 100 sztuk samochodów. Koniecznie zobacz wideo.
Lotus wprowadził cztery nowe, limitowane wersje Elise, każda z żywą i charakterystyczną paletą kolorów, która jest hołdem dla pionierskiej i odnoszącej sukcesy historii wyścigów.
Zewnętrzne kombinacje kolorów są czarne i złote; czerwony, biały i złoty; niebieski, czerwony i srebrny; i niebiesko-biały. Słynny czarno-złoty nawiązuje do barw modelu Lotus Type 72D, który Emerson Fittipaldi odniósł pięć zwycięstw w sezonie Formuły 1 w 1972 roku.
Czerwień, biel i złoto nawiązują do Type 49B, w którym ścigał się Graham Hill w 1968 roku, podczas gdy niebieski, czerwony i srebrny inspirowany jest modelem Lotus Type 81 z 1980 roku prowadzonym przez Nigela Mansella, Elio de Angelisa i Mario Andrettiego.
Czwarta nowa Elise, wykończona w kolorze niebieskim i białym, jest hołdem dla modelu Lotus Type 18 z 1960 roku. Dokładnie 60 lat temu był to pierwszy samochód Lotus, który osiągnął pole position i zwycięstwo w Formule 1 dzięki uprzejmości zmarłego Sir Stirlinga Mech, na Grand Prix Monako.
Oficjalnie zwane Elise Classic Heritage Editions, wszystkie cztery oferują ulepszoną specyfikację zewnętrzną i wewnętrzną w stosunku do Elise Sport 220, na której są oparte. Są już w sprzedaży na wybranych rynkach międzynarodowych.
Oprócz unikalnych schematów kolorystycznych - natychmiast rozpoznawalnych przez fanów sportów motorowych na całym świecie - każdy samochód ma na desce rozdzielczej wyjątkową „tabliczkę znamionową”, która nawiązuje do ograniczonej produkcji. Wyprodukowanych zostanie w sumie tylko 100 samochodów, a ostateczna liczba każdego wariantu podyktowana będzie popytem klientów.
Każdy samochód ma standardowo szereg funkcji, które wcześniej znajdowały się na liście opcji. Należą do nich radio cyfrowe DAB z czterema głośnikami, klimatyzacja, tempomat, ultralekkie kute felgi aluminiowe z wyścigowym wykończeniem barw, dwuczęściowe hamulce tarczowe i czarny dywan z dywanikami podłogowymi.
Pakiet kolorów wewnętrznych Elise jest teraz również standardowo zintegrowany. Elementy obejmują górną tapicerkę drzwi i środkową wstawkę siedziska wykończoną w taki sposób, aby pasowały do nadwozia, z detalami na drzwiach, obramowaniem dźwigni zmiany biegów i deską rozdzielczą, które wybierają kluczowe kolory. Jedyny, który jest inny, to niebiesko-biały samochód, który ma czerwone siedzenia z alcantary.
Ceny są bardzo proste - wszystkie cztery samochody kosztują dokładnie tyle samo, w wysokości 46 250 £ (47 848 €). To o 6350 funtów więcej niż standardowa Elise Sport 220, z 11 735 funtami dodanych funkcji stanowi wyjątkowy stosunek jakości do ceny.
Lotus Elise to ikona lekkiej konstrukcji i inżynierii samochodów. Zbudowany wokół wnętrza zorientowanego na kierowcę, zapewnia czyste, wciągające i ekscytujące wrażenia na drodze z wyjątkową jazdą i sterowaniem.