Najbardziej dynamiczny samochód drogowy w 101-letniej historii firmy Bentley.
Firma Bentley Motors przedstawia szczegóły dotyczące nowego Continental GT Speed - najbardziej dynamicznego samochodu drogowego w 101-letniej historii firmy Bentley i wyjątkowej, skoncentrowanej na osiągach interpretacji wzorcowego na świecie luksusowego Grand Tourera.
Zaprojektowany, skonstruowany, opracowany i wykonany ręcznie w luksusowej fabryce samochodów luksusowych firmy Bentley, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, ten nowy model trzeciej generacji opiera się na długiej tradycji wariantów Speed. Pierwotnie wprowadzony wraz z wysoko cenionym Continental GT Speed pierwszej generacji w 2007 roku - sam w sobie zainspirowany 3-litrowymi modelami Speed z lat 20. XX wieku. Najnowszy GT Speed kontynuuje linię krwi, reprezentując najlepsze połączenie luksusu i osiągów w pakiecie Grand Touring.
Szczytowe osiągi Continental GT są wyposażone w zaawansowaną technologię podwozia dostosowaną specjalnie do nowego modelu.
Nowy elektroniczny układ kierowniczy na wszystkie koła poprawia dynamikę prędkości w trybach jazdy BENTLEY i COMFORT. Jest to jednak jeszcze bardziej widoczne w trybie SPORT, ponieważ układ kierowniczy łączy się z Bentley Dynamic Ride i elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, zapewniając poziom zwinności inny niż jakikolwiek inny samochód drogowy firmy Bentley.
Przy niskich i średnich prędkościach tylne koła GT Speed są kierowane w kierunku przeciwnym do przednich, aby pomóc w szybkiej zmianie kierunku, zauważalnie zwiększając poczucie zwinności. Kierownica jest ostrzejsza i ma szybsze przełożenie, a proporcjonalny wzrost wyczucia kierownicy zapewnia kierowcy jeszcze większą pewność siebie. Przy dużych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie, aby poprawić stabilność. System jest znacznie bardziej aktywny w GT Speed niż w Flying Spur, gdzie jego głównym celem jest zmniejszenie promienia skrętu i zwiększona stabilność przy dużych prędkościach.
Wyposażony w aktywny napęd na wszystkie koła, kontrola trakcji i rozdział momentu obrotowego zostały ponownie skalibrowane we wszystkich trybach kierowcy, aby zapewnić zauważalną zmianę charakteru w porównaniu ze standardowym Continental GT.
Utrzymując filozofię firmy Bentley, zgodnie z którą pojazd jest progresywny i bezpieczny, a jednocześnie pozostaje dynamiczny, podejście to nagradza kierowców o wszystkich umiejętnościach. Aby osiągnąć tę filozofię w trybach BENTLEY i COMFORT, ogólna przyczepność jest zrównoważona między przednimi i tylnymi kołami, w SPORT ten tryb został skalibrowany z bardziej ukierunkowanym na tył rozłożeniem momentu obrotowego we wszystkich scenariuszach jazdy.
W ciągu ostatnich 10 lat żaden inny samochód sportowy nie sprzedał się lepiej niż Mustang a siódma generacja będzie sprzedawana na ponad 100 rynkach na całym świecie.