Najbardziej dynamiczny samochód drogowy w 101-letniej historii firmy Bentley.
Firma Bentley Motors przedstawia szczegóły dotyczące nowego Continental GT Speed - najbardziej dynamicznego samochodu drogowego w 101-letniej historii firmy Bentley i wyjątkowej, skoncentrowanej na osiągach interpretacji wzorcowego na świecie luksusowego Grand Tourera.
Zaprojektowany, skonstruowany, opracowany i wykonany ręcznie w luksusowej fabryce samochodów luksusowych firmy Bentley, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, ten nowy model trzeciej generacji opiera się na długiej tradycji wariantów Speed. Pierwotnie wprowadzony wraz z wysoko cenionym Continental GT Speed pierwszej generacji w 2007 roku - sam w sobie zainspirowany 3-litrowymi modelami Speed z lat 20. XX wieku. Najnowszy GT Speed kontynuuje linię krwi, reprezentując najlepsze połączenie luksusu i osiągów w pakiecie Grand Touring.
Szczytowe osiągi Continental GT są wyposażone w zaawansowaną technologię podwozia dostosowaną specjalnie do nowego modelu.
Nowy elektroniczny układ kierowniczy na wszystkie koła poprawia dynamikę prędkości w trybach jazdy BENTLEY i COMFORT. Jest to jednak jeszcze bardziej widoczne w trybie SPORT, ponieważ układ kierowniczy łączy się z Bentley Dynamic Ride i elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, zapewniając poziom zwinności inny niż jakikolwiek inny samochód drogowy firmy Bentley.
Przy niskich i średnich prędkościach tylne koła GT Speed są kierowane w kierunku przeciwnym do przednich, aby pomóc w szybkiej zmianie kierunku, zauważalnie zwiększając poczucie zwinności. Kierownica jest ostrzejsza i ma szybsze przełożenie, a proporcjonalny wzrost wyczucia kierownicy zapewnia kierowcy jeszcze większą pewność siebie. Przy dużych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie, aby poprawić stabilność. System jest znacznie bardziej aktywny w GT Speed niż w Flying Spur, gdzie jego głównym celem jest zmniejszenie promienia skrętu i zwiększona stabilność przy dużych prędkościach.
Wyposażony w aktywny napęd na wszystkie koła, kontrola trakcji i rozdział momentu obrotowego zostały ponownie skalibrowane we wszystkich trybach kierowcy, aby zapewnić zauważalną zmianę charakteru w porównaniu ze standardowym Continental GT.
Utrzymując filozofię firmy Bentley, zgodnie z którą pojazd jest progresywny i bezpieczny, a jednocześnie pozostaje dynamiczny, podejście to nagradza kierowców o wszystkich umiejętnościach. Aby osiągnąć tę filozofię w trybach BENTLEY i COMFORT, ogólna przyczepność jest zrównoważona między przednimi i tylnymi kołami, w SPORT ten tryb został skalibrowany z bardziej ukierunkowanym na tył rozłożeniem momentu obrotowego we wszystkich scenariuszach jazdy.
Maszyna ta została wykonana ręcznie przez rzemieślników ROHAN przy użyciu specjalnych technik, takich jak malowanie metalu przy użyciu oryginalnej farby oraz technik specjalnych.