Odświeżone wersje siedmio- i pięciomiejscowe oferują udoskonaloną technologię, udoskonalone projekty i materiały wnętrza oraz bardziej żwawy układ napędowy.
„Atlas był pierwszym nowoczesnym Volkswagenem zaprojektowanym, skonstruowanym i wyprodukowanym specjalnie dla amerykańskich nabywców, a od swojego debiutu stał się głównym graczem na rynku amerykańskim” — powiedział Pablo Di Si, prezes i dyrektor generalny Volkswagen of America. „Odświeżony Atlas i Atlas Cross Sport kontynuują ten sukces dzięki nowemu, eleganckiemu wnętrzu i wyrafinowanemu silnikowi z turbodoładowaniem, który poprawia zarówno osiągi, jak i wrażenia z jazdy”.
Podczas gdy odświeżone Atlas i Atlas Cross Sport zachowują te same podstawy udanych modeli wychodzących, przestronne wnętrze każdego pojazdu otrzyma znaczną modernizację na rok modelowy 2024. Wszędzie zastosowano wysokiej jakości materiały, w tym miękką w dotyku deskę rozdzielczą i konsolę środkową obszytą sztuczną skórą. Tapicerka i elementy dekoracyjne przedniego rzędu drzwi płynnie przechodzą w deskę rozdzielczą, tworząc ekskluzywny kokpit; obróbka drzwi jest również odzwierciedlona w drugim rzędzie. Dostępne oświetlenie Ambiente z 30 kolorami do wyboru w połączeniu z innowacyjnym podświetlanym dekorem deski rozdzielczej z nazwą modelu, podkreślającym nowy wygląd. Najwyższej klasy modele wyposażone są w pikowane skórzane siedzenia z wzorem w romby.
Zwiększeniu uległy również funkcje zapewniające komfort. Podgrzewana kierownica z manetkami zmiany biegów, wentylowane przednie fotele i fotel pasażera z regulacją wysokości należą teraz do wyposażenia standardowego, podobnie jak automatyczna klimatyzacja Climatronic® i sterowanie głosowe. Konsola środkowa została przeprojektowana ze schowkiem pod spodem. Skórzane siedzenia i podgrzewane tylne siedzenia są teraz dostępne z obniżoną linią wykończenia w porównaniu z poprzednimi modelami.
Na zewnątrz rok modelowy 2024 przynosi nowy projekt przodu i większe zróżnicowanie między Atlasem i Atlas Cross Sport. W obu samochodach szeroka chromowana osłona chłodnicy z czterema listwami jest otoczona reflektorami LED z nowym standardowym systemem adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS). We wszystkich wykończeniach poza podstawowymi, światła do jazdy dziennej (DRL) owijają się wokół reflektorów i przechodzą w podświetlany pasek świetlny, który znajduje się na szczycie podświetlonego logo VW, nadając pojazdowi niepowtarzalny wygląd klasy premium. Nowy pas przedni ze zintegrowanymi wlotami powietrza dopełnia stylistykę przodu. Modele Atlas Cross Sport mają błyszczące czarne detale osłony chłodnicy i błyszczący czarny element stylistyczny „X” rozciągający się na dolnej części deski rozdzielczej, podobnie jak Taos.
Z tyłu w obu modelach dodano większy spojler, wydłużający ogólną linię dachu pojazdów i nadający im smuklejszy profil boczny. Wszystkie listwy z wyjątkiem podstawowych odzwierciedlają sygnaturę przedniego oświetlenia z tyłu z podświetlanym paskiem świetlnym i logo VW umieszczonym między tylnymi światłami LED. Modele Atlas Cross Sport mają bardziej agresywny tylny dyfuzor niż poprzednia generacja, jeszcze bardziej różnicując oba modele.
W 2024 roku rodzina Atlas będzie napędzana wyłącznie czterocylindrowym silnikiem TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 269 KM i momencie obrotowym 273 Nm. Nowy silnik zapewnia podobną moc do ustępującego VR6, wzrost momentu obrotowego, który jest dostępny w szerszym zakresie obrotów, poprawiając właściwości jezdne i przyspieszenie, i oczekuje się, że zapewni lepszą oszczędność paliwa. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na przednie koła są standardem; Napęd na wszystkie koła 4Motion firmy Volkswagen jest dostępny we wszystkich modelach.
Dalsze szczegóły, specyfikacje i ceny zostaną ogłoszone przed premierą na początku trzeciego kwartału.