Premiery | 01.06.22

Całkowicie nowa trzecia generacja BMW X1

W momencie premiery dostępne będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, następnie na początku przyszłego roku dołączy w pełni elektryczne BMW iX1 xDrive30 oraz modele hybrydowe.

W momencie premiery w październiku 2022 r. początkowo dostępne będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Będą one standardowo połączone z siedmiobiegową skrzynią Steptronic z podwójnym sprzęgłem, a ich moc napędowa będzie kierowana na drogę za pośrednictwem przednich kół lub inteligentnego napędu na cztery koła BMW xDrive, w zależności od modelu. Za tym startowym kwartetem natychmiast dołączy w pełni elektryczne BMW iX1 xDrive30, a także przez parę modeli hybrydowych typu plug-in i kolejne dwa warianty zasilane konwencjonalnie z technologią łagodnej hybrydy 48V. Nowe BMW X1 będzie produkowane w zakładach BMW Group w Regensburgu, gdzie modele z silnikami spalinowymi, systemami hybrydowymi typu plug-in i napędem całkowicie elektrycznym będą po raz pierwszy zjeżdżać z jednej linii montażowej.


Wykończenie powierzchni, linie i eleganckie detale zewnętrzne BMW X1 ukazują tożsamość pojazdu typu Sports Activity Vehicle wyraźniej niż kiedykolwiek w trzeciej generacji modeli. Charakterystyczne cechy stylistyczne obejmują mocne proporcje, niemal kwadratowe kontury nadkoli oraz charakterystyczną dla BMW X stylizację przodu i tyłu.


Pionowy przód nowego BMW X1 sprawia, że nowe BMW X1 znacznie lepiej się prezentuje dzięki smukłym reflektorom LED, dużej, niemal kwadratowej atrapy chłodnicy BMW, rozchodzącym się na boki linii w kształcie litery X i przyciągającym wzrok chromowanym pasom w dolnej części. czerpnia powietrza służąca jako jej elementy definiujące. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory LED z matrycowymi światłami drogowymi, pulsującymi kierunkowskazami i zmiennym rozsyłem światła.


Ekspresyjnie wyrzeźbione powierzchnie i długa linia dachu to cechy wyróżniające dynamicznie rozciągniętą sylwetkę nowego modelu. Patrząc z tyłu, wąska szyba tylnej klapy, poziome linie, efektowne światła LED i poszerzone nadkola nadają pojazdowi typowy wygląd SAV-a.


Wszystkie warianty modeli są standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich są montowane w samochodach xLine i M Sport, chociaż modele te są również dostępne z 19-calowymi i – po raz pierwszy w BMW X1 – z 20-calowymi obręczami. Klienci mogą wybierać spośród dwóch jednolitych i dziesięciu metalicznych odcieni lakieru zewnętrznego – w tym po raz pierwszy w opcji lakieru Frozen od BMW Individual.


Podwyższona pozycja siedząca i progresywna atmosfera premium, stylizowana na BMW iX, pomagają stworzyć charakterystyczne wrażenia z jazdy wewnątrz kompaktowego SAV-a. Kluczowymi elementami przeprojektowanej kabiny są smukła deska rozdzielcza, zakrzywiony wyświetlacz BMW, „pływający” podłokietnik ze zintegrowanym panelem sterowania oraz półka na smartfony z pośrednim oświetleniem z przodu konsoli środkowej.


Nowo opracowane fotele są dostępne z opcjonalną tapicerką z perforowanej skóry Sensatec lub ze skóry Vernasca. Na liście opcji znajdują się również fotele sportowe, elektryczna regulacja foteli z funkcją pamięci oraz podparcie lędźwiowe z funkcją masażu. Poprawiono zarówno komfort akustyczny, jak i ochronę pasażerów. Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa biernego obejmuje teraz także nową, interakcyjną poduszkę powietrzną między przednimi siedzeniami.


W tylnej części nowego BMW X1 znajdują się trzy pełnowymiarowe siedzenia, które zapewniają znaczną poprawę komfortu siedzenia. Dzielone oparcia tylnych siedzeń w proporcji 40:20:40 można złożyć lub ustawić pod innym kątem, aby zwiększyć pojemność bagażnika. Regulacja tylnych siedzeń do przodu i do tyłu dostępna jako opcja dla modeli z silnikiem spalinowym zapewnia jeszcze większą wszechstronność. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 540 do maksymalnie 1600 litrów. Hak holowniczy dostępny na zamówienie jako opcja do nowego BMW X1 jest teraz obsługiwany elektrycznie za dotknięciem przycisku.



Całkowicie nowy Rezvani Vengeance czyli najbardziej wytrzymały trzyrzędowy SUV na świecie
Tuning | 11.10.22

Całkowicie nowy Rezvani Vengeance czyli najbardziej wytrzymały trzyrzędowy SUV na świecie

Najmocniejszy model kalifornijskiej firmy, który oferuje również nowy kuloodporny pakiet wojskowy. Cena już od ćwierć miliona dolarów.

Hyundai zaprezentował odświeżony design modelu i10 oraz i10 N Line
Wiadomości | 27.02.23

Hyundai zaprezentował odświeżony design modelu i10 oraz i10 N Line

Firma dodała również zaawansowane funkcje łączności, elementy zapewniające komfort i technologie, które zwykle są widoczne tylko w wyższych segmentach.

Innowacyjny system napędowy pojazdu hybrydowego typu plug-in
Wiadomości | 11.10.23

Innowacyjny system napędowy pojazdu hybrydowego typu plug-in

Zwiększona wydajność w całkowicie nowym hybrydowym Dodge'u Hornet R/T. Jeden z 10 najlepszych silników i systemów napędowych w 2023 roku.