Premiery | 01.06.22

Całkowicie nowa trzecia generacja BMW X1

W momencie premiery dostępne będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, następnie na początku przyszłego roku dołączy w pełni elektryczne BMW iX1 xDrive30 oraz modele hybrydowe.

W momencie premiery w październiku 2022 r. początkowo dostępne będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Będą one standardowo połączone z siedmiobiegową skrzynią Steptronic z podwójnym sprzęgłem, a ich moc napędowa będzie kierowana na drogę za pośrednictwem przednich kół lub inteligentnego napędu na cztery koła BMW xDrive, w zależności od modelu. Za tym startowym kwartetem natychmiast dołączy w pełni elektryczne BMW iX1 xDrive30, a także przez parę modeli hybrydowych typu plug-in i kolejne dwa warianty zasilane konwencjonalnie z technologią łagodnej hybrydy 48V. Nowe BMW X1 będzie produkowane w zakładach BMW Group w Regensburgu, gdzie modele z silnikami spalinowymi, systemami hybrydowymi typu plug-in i napędem całkowicie elektrycznym będą po raz pierwszy zjeżdżać z jednej linii montażowej.


Wykończenie powierzchni, linie i eleganckie detale zewnętrzne BMW X1 ukazują tożsamość pojazdu typu Sports Activity Vehicle wyraźniej niż kiedykolwiek w trzeciej generacji modeli. Charakterystyczne cechy stylistyczne obejmują mocne proporcje, niemal kwadratowe kontury nadkoli oraz charakterystyczną dla BMW X stylizację przodu i tyłu.


Pionowy przód nowego BMW X1 sprawia, że nowe BMW X1 znacznie lepiej się prezentuje dzięki smukłym reflektorom LED, dużej, niemal kwadratowej atrapy chłodnicy BMW, rozchodzącym się na boki linii w kształcie litery X i przyciągającym wzrok chromowanym pasom w dolnej części. czerpnia powietrza służąca jako jej elementy definiujące. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory LED z matrycowymi światłami drogowymi, pulsującymi kierunkowskazami i zmiennym rozsyłem światła.


Ekspresyjnie wyrzeźbione powierzchnie i długa linia dachu to cechy wyróżniające dynamicznie rozciągniętą sylwetkę nowego modelu. Patrząc z tyłu, wąska szyba tylnej klapy, poziome linie, efektowne światła LED i poszerzone nadkola nadają pojazdowi typowy wygląd SAV-a.


Wszystkie warianty modeli są standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich są montowane w samochodach xLine i M Sport, chociaż modele te są również dostępne z 19-calowymi i – po raz pierwszy w BMW X1 – z 20-calowymi obręczami. Klienci mogą wybierać spośród dwóch jednolitych i dziesięciu metalicznych odcieni lakieru zewnętrznego – w tym po raz pierwszy w opcji lakieru Frozen od BMW Individual.


Podwyższona pozycja siedząca i progresywna atmosfera premium, stylizowana na BMW iX, pomagają stworzyć charakterystyczne wrażenia z jazdy wewnątrz kompaktowego SAV-a. Kluczowymi elementami przeprojektowanej kabiny są smukła deska rozdzielcza, zakrzywiony wyświetlacz BMW, „pływający” podłokietnik ze zintegrowanym panelem sterowania oraz półka na smartfony z pośrednim oświetleniem z przodu konsoli środkowej.


Nowo opracowane fotele są dostępne z opcjonalną tapicerką z perforowanej skóry Sensatec lub ze skóry Vernasca. Na liście opcji znajdują się również fotele sportowe, elektryczna regulacja foteli z funkcją pamięci oraz podparcie lędźwiowe z funkcją masażu. Poprawiono zarówno komfort akustyczny, jak i ochronę pasażerów. Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa biernego obejmuje teraz także nową, interakcyjną poduszkę powietrzną między przednimi siedzeniami.


W tylnej części nowego BMW X1 znajdują się trzy pełnowymiarowe siedzenia, które zapewniają znaczną poprawę komfortu siedzenia. Dzielone oparcia tylnych siedzeń w proporcji 40:20:40 można złożyć lub ustawić pod innym kątem, aby zwiększyć pojemność bagażnika. Regulacja tylnych siedzeń do przodu i do tyłu dostępna jako opcja dla modeli z silnikiem spalinowym zapewnia jeszcze większą wszechstronność. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 540 do maksymalnie 1600 litrów. Hak holowniczy dostępny na zamówienie jako opcja do nowego BMW X1 jest teraz obsługiwany elektrycznie za dotknięciem przycisku.



Nowy SsangYong Korando eMotion
Elektryczne | 16.06.21

Nowy SsangYong Korando eMotion

SsangYong Motors przyśpiesza rozwój nowych modeli, aby zabezpieczyć przyszłość. Produkcja pierwszego elektryka już się rozpoczęła.

Sean Smith Designs prezentuje 1180-konny Chevrolet Camaro „Fenix” z 1969 roku
Tuning | 09.02.23

Sean Smith Designs prezentuje 1180-konny Chevrolet Camaro „Fenix” z 1969 roku

Grand National Roadster Show 2023 w Kalifornii odsłonił niezwykły pojazd, który łączy w sobie luksus i elegancję ze zdumiewającymi osiągami Chevroleta z silnikiem V8 z doładowaniem.

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.