Cadillac ogłosił dzisiaj, że w 2023 roku z prototypem Cadillaca V-Series czwartej generacji, będzie rywalizować o zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Nowy prototyp Cadillaca LMDh-V.R został zaprojektowany tak, aby był zgodny ze specyfikacjami hybrydowymi IMSA i ACO Le Mans Daytona dla nowego najwyższego poziomu wyścigów wytrzymałościowych, który zastępuje obecną klasę DPi. Podobnie jak w przypadku innych konkurentów z tej serii, będzie on oparty na standardowym podwoziu i będzie zawierał specjalny hybrydowy układ napędowy, ale będzie wyposażony w unikalny silnik spalinowy i charakterystyczne nadwozie.
Podobnie jak Cadillac DPi-V.R, Cadillac LMDh-V.R będzie współpracą między GM Design a konstruktorem Dallarą. Nowy pakiet silników Cadillaca będzie współpracował ze wspólnym systemem hybrydowym LMDh.
Program Cadillaca będzie współpracował z Chip Ganassi Racing i Action Express Racing. Cadillac LMDh zadebiutuje na torze po raz pierwszy w 24-godzinnym wyścigu Rolex w Daytona w styczniu 2023 roku.
Zupełnie nowy Mustang GTD na nowo zdefiniował znaczenie Mustanga dla osiągów. Nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż pod maską, gdzie doładowany 5,2-litrowy silnik V8 wytwarza moc 815 KM.
Zmieniony został układ komunikacyjny na południe od stolicy Polski. Rozdzielono wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który dotychczas kumulował się.