Super Cars | 18.10.22

Cadillac CELESTIQ ręcznie robiony, całkowicie elektryczny, ultraluksusowy sedan

Najbardziej zaawansowany technologicznie Cadillac w historii ustanawia nowy standard motoryzacyjnego luksusu.

Cadillac czerpał z każdej epoki i elementu swojego bogatego dziedzictwa, aby dostarczać najbardziej zaawansowane, najbardziej luksusowe i jeden z najważniejszych pojazdów, jakie kiedykolwiek wyprodukowała marka.

 

Historia CELESTIQ opiera się na dziedzictwie, z jego designem, najnowocześniejszą technologią i spersonalizowanym luksusem zakorzenionym w historii budowania ręcznie robionych, kultowych pojazdów Cadillaca, takich jak 1933 V16 Aerodynamic Coupé i 1957 Eldorado Brougham.

 

Każdy CELESTIQ jest zamawiany osobiście — nie ma dwóch takich samych. Klienci będą współpracować bezpośrednio z wybranymi dealerami i projektantami Cadillaca, aby zrealizować swoją wyjątkową wizję samochodu, z niespotykanymi dotąd poziomami personalizacji dostosowanymi do gustów właściciela.

 

To wyjątkowe i zindywidualizowane doświadczenie jest wzmocnione globalnym liderem Cadillaca w dziedzinie elektryfikacji, dostępnej technologii wspomagającej kierowcę bez użycia rąk i usług połączonych. CELESTIQ wyznacza punkt odniesienia dla ręcznie robionych, multisensorycznych i wciągających luksusowych doświadczeń EV.

 

CELESTIQ wykorzystuje moc rewolucyjnej platformy Ultium, która jest podstawą ekscytującej wydajności i zasięgu CELESTIQ. Ta dedykowana architektura napędu EV łączy pakiet akumulatorów o mocy 111 kWh i dwusilnikowy układ napędowy z napędem na wszystkie koła, aby zapewnić szacowaną przez GM moc 600 koni mechanicznych i moment obrotowy 640 Nm – oraz szacowany przez GM zasięg 483 km przy pełnym naładowaniu.

 

Unikalne wśród pojazdów elektrycznych opartych na Ultium są przełożenia CELESTIQ 11,59:1 z przodu i 11,63:1 z tyłu, które zostały specjalnie skalibrowane w celu optymalizacji zasięgu i osiągów. Poza imponującą mocą i momentem obrotowym, przewiduje się, że pojazd zapewni jedno z najszybszych przyspieszeń 0-60 mil na godzinę w segmencie 3,8 sekundy.

 

Platforma Ultium służy również jako element konstrukcyjny pojazdu, przyczyniając się do jego ogólnej wytrzymałości i poczucia solidności, oprócz jego osiągów. Ogniwa akumulatora CELESTIQ są zamontowane poziomo, co zapewnia długie, niskie i smukłe proporcje pojazdu, podczas gdy niska pozycja montażowa pakietu obniża środek ciężkości pojazdu, poprawiając komfort obsługi i jazdy, a także maksymalizując przestronność wnętrza.



Z Proto nowy sportowy model Nissana
Premiery | 16.09.20

Z Proto nowy sportowy model Nissana

Pokazany na wirtualnym wydarzeniu transmitowanym dookoła świata z Nissan Pavilion w Jokohamie, prototypowy samochód ma nowy wygląd wewnątrz i na zewnątrz, a także podwójny turbodoładowany silnik V-6 z manualną skrzynią biegów.

Hybrydowe Lamborghini Revuelto z zamówieniami na dwa lata produkcji
Wiadomości | 28.07.23

Hybrydowe Lamborghini Revuelto z zamówieniami na dwa lata produkcji

Zaledwie kilka miesięcy po oficjalnej premierze Lamborghini Revuelto, osiągnięto już zamówienia, które obejmują ponad dwa lata produkcji.

Ford Mustang MACH-E o mocy 1400 KM w pełni elektryczny prototyp od Ford Performance i RTR
Tuning | 22.07.20

Ford Mustang MACH-E o mocy 1400 KM w pełni elektryczny prototyp od Ford Performance i RTR

Jedyny w swoim rodzaju prototyp opracowany we współpracy z RTR Vehicles w celu zademonstrowania możliwości napędu elektrycznego. Wideo