Bugatti Chiron Sport kontra Dassault Rafale Marine
Ostateczne, wysokooktanowe spotkanie pomiędzy czołowymi francuskimi maszynami to spektakl, który warto zobaczyć. Wideo.
Kierowca i pilot patrzą przed siebie, bardzo skoncentrowani. Czekają na sygnał startu. Słynny francuski Tricolor opada i chwilę później asfalt zaczyna wibrować. Obaj wyruszyli obok siebie. Kierowca i pilot patrzą w horyzont i idą na pełnym gazie. Przy oponach na gładkiej smole dwa silniki zapalają dopalacze i przysłowiowo rozświetlają czarną powierzchnię. Dwie maszyny rodziny i wspólnego dziedzictwa ryczą i znikają z pola widzenia w ciągu kilku sekund.
To początek niezwykłego pojedynku w Landivisiau w północno-zachodniej Francji: Bugatti Chiron Sport obok Dassault Rafale Marine. 1500 KM w porównaniu z 58.550 niutonami ciągu (5727 KM), supersportowy samochód w porównaniu z odrzutowcem marynarki wojennej. Dwa zaawansowane technologicznie produkty z Francji zajmują czołowe miejsce w swoich dziedzinach i reprezentują postęp techniczny dokonany po dziesięcioleciach prac rozwojowych w inżynierii samochodowej i lotniczej.
Dwóch zawodowców zajmuje kokpity - oficjalny pilot Bugatti Pierre-Henri Raphanel w Chiron Sport i kapitan fregaty Etienne w Rafale Marine. Wraz ze swoimi zespołami przygotowywali się do tego dnia od tygodni. Napięcie prowadzące do startu jest ogromne dla wszystkich zaangażowanych.
Dzięki wyjątkowym osiągom i niesamowitej prędkości maksymalnej Bugatti Chiron Sport jest prawie niezrównany w świecie motoryzacyjnym. Bugatti już wcześniej ścigał się z odrzutowcem. Veyron 16.4 zmierzył się z Eurofighter Typhoon w wyścigu dragsterów w 2007 roku. W obecnym pojedynku Bugatti Chiron Sport i Dassault Rafale Marine sprawdzają się w takich dyscyplinach jak przyspieszenie, moment obrotowy i hamowanie.
To skomplikowany proces, który obejmuje planowanie nawet w najdrobniejszych szczegółach. Nawet krótki lot wymaga obszernych przygotowań i działań następczych. „Precyzja i przygotowanie to wszystko. W Rafale Marine wszystko dzieje się bardzo szybko i każdy twój ruch musi być słuszny. To samo dotyczy Chiron Sport przy dużych prędkościach ”- wyjaśnia pilot Marynarki Wojennej Etienne. „Przy dużych prędkościach wszystko musi iść idealnie zarówno w Chiron Sport, jak iw Rafale Marine. Ponieważ pas startowy nie jest tak długi ani strasznie szeroki dla nas obojga. To porównanie będzie wyzwaniem dla każdego ”- dodaje Pierre-Henri Raphanel, oficjalny pilot Bugatti.
Nowa marka mobilna Grupy Renault przedstawia nowego całkowicie elektrycznego sedana dostępnego wyłącznie w ramach subskrypcji, który ma wejść na rynek w 2022 roku.