Tuning | 23.05.23

BRABUS 930 oparty na Mercedesie-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

Inżynierowie i projektanci BRABUS opracowali ekskluzywne czterodrzwiowe hybrydowe coupe, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy a prędkość maksymalną ograniczono do 316 km/h.


BRABUS 930 oparty na Mercedesie-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

BRABUS jest liderem w rozwoju mocnych silników do samochodów Mercedes-Benz od ponad czterech dekad. Zwiększenie mocy technologii napędu hybrydowego Mercedesa-AMG GT 63 S E PERFORMANCE, a tym samym wprowadzenie najmocniejszego supersamochodu BRABUS wszechczasów na drogi, było nowym wyzwaniem, które inżynierowie BRABUSa doskonale opanowali.

 

W pierwszym kroku skupili się na czterodrzwiowym coupe czterolitrowym silniku spalinowym V8 z dwiema turbosprężarkami, aby uzyskać wzrost mocy BRABUS. Ulepszenie wydajności BRABUS PowerXtra B40S-930 obejmuje obszerną modyfikację układu turbodoładowania. Dwie nowo zaprojektowane, wysokowydajne turbosprężarki BRABUS, które oprócz większej sprężarki mają również zmodyfikowany zespół rdzenia ze wzmocnionym łożyskiem osiowym, wytwarzają maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1,8 bara.

 

Inżynierowie BRABUS poświęcili również uwagę elektronicznemu sterowaniu silnikiem. Każdy rząd cylindrów jest wyposażony we własny moduł sterujący BRABUS PowerXtra, który ponownie kalibruje elektroniczne sterowanie ciśnieniem doładowania w celu generowania większej mocy bez pogorszenia trwałości. Specjalne mapy dostosowują wtrysk i zapłon do zmienionego układu wymuszonego wlotu. Przeprowadzono szeroko zakrojone testy na stacjonarnych stanowiskach do testowania silników i dynamometrach rolkowych z napędem na wszystkie koła najnowszej generacji, aby skoordynować idealną interakcję komponentów. Równocześnie przeprowadzono kompleksowe testy jazdy na torze wyścigowym i drodze. Ten wysiłek znajduje odzwierciedlenie we wzroście mocy szczytowej silnika V8 o 64 kW / 87 KM (86 KM) i dodatkowym momencie obrotowym o 100 Nm. Co więcej: profesjonalne dostrojenie zaowocowało również optymalnym zazębieniem silnika z silnikiem elektrycznym napędu hybrydowego o mocy 150 kW/204 KM (201 KM), który pozostaje w specyfikacji produkcyjnej.

 

Połączenie silnika elektrycznego i dostrojonego ośmiocylindrowego, czterozaworowego silnika z podwójnym turbodoładowaniem, generującego 726 KM mocy szczytowej i 900 Nm momentu obrotowego, tworzy najmocniejszy supersamochód w historii marki BRABUS. Zgodnie z tradycją firmy, nazwa BRABUS 930 wskazuje na moc systemową 930 KM.

 

Osiągi na drodze mówią same za siebie: pomimo masy własnej wynoszącej około 2,4 tony BRABUS 930 z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 316 km/h.

 

Sportowy wydech BRABUS ze stali nierdzewnej ze zintegrowanymi, aktywnie sterowanymi zaworami motylkowymi wydaje ekscytujący dźwięk za naciśnięciem jednego przycisku. Pozwala na jazdę silnikiem V8 albo w wyraźnie cichym trybie „Coming Home”, albo w położeniu „Sport”, co daje silnikowi spalinowemu szczególnie mocny dźwięk wydechu V8.

 

Przedstawiony na zdjęciu hybrydowy supersamochód BRABUS 930 kosztuje 323 435,45 euro (cena eksportowa w Niemczech bez 19 procent VAT).



Aston Martin rozpoczyna kampanię No Time To Die
Wiadomości | 31.08.21

Aston Martin rozpoczyna kampanię No Time To Die

Na miesiąc do premiery 25. filmu o Bondzie Aston Martin rozpoczął dziś kampanię No Time To Die z ekskluzywnym pokazem spotu telewizyjnego. Wideo.

Opel zaprezentował dziś nowego Grandlanda
Wiadomości | 09.06.21

Opel zaprezentował dziś nowego Grandlanda

Odważna stylistyka, cyfrowy kokpit i zaawansowana technologia, cechy które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów.

Samochód koncepcyjny ID. 2all, elektryczny samochód Volkswagena za mniej niż 25 000 euro
Concept Cars | 15.03.23

Samochód koncepcyjny ID. 2all, elektryczny samochód Volkswagena za mniej niż 25 000 euro

Przestronny jak Golf i niedrogi jak Polo, z zasięgiem do 450 km. ID. 2all przedstawia nowy język stylistyczny Volkswagena.