Tuning | 12.05.22

BRABUS 900 CRAWLER

Z okazji 45. rocznicy firmy niemiecki wysokiej klasy producent samochodów BRABUS prezentuje swój pierwszy supersamochód w stylu buggy.

CRAWLER został zaprojektowany jako bezkompromisowy samochód rozrywkowy do użytku daleko od utwardzonych dróg, a zatem nie jest legalny. Nowy supersamochód BRABUS będzie produkowany w limitowanej edycji składającej się z zaledwie 15 pojazdów, które trafią do klientów w ciągu najbliższych trzech lat.

 

Sercem nowego supersamochodu jest silnik twin-turbo BRABUS ROCKET 900 V8 o maksymalnej mocy 662 kW / 900 KM (888 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1250 Nm (922 lb-ft).
W połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła i dziewięciobiegową skrzynią biegów, której biegi można zmieniać automatycznie lub ręcznie za pomocą manetek na kierownicy, potężny pojazd ważący 2065 kilogramów (4553 funtów) katapultuje się z spoczynku do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3,4 sekundy. Ze względu na wytrzymałe opony terenowe prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h (100 mph).


Podwozie BRABUS 900 CRAWLER składa się z rurowej ramy wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości i pomalowanej na charakterystyczny kolor BRABUS Red. Osie portalowe z przodu i z tyłu zapewniają terenowemu supersamochodowi prześwit wynoszący 53 centymetry (20,9 cala). BRABUS opracował również dopasowane specjalne rozpórki z regulacją wysokości z regulowanym tłumieniem, które zapewniają skok sprężyny do 160 mm (6.3 in), dzięki czemu nadają się również do użytku w ekstremalnym terenie.


Nadwozie BRABUS 900 CRAWLER w stylu buggy i dach zaprojektowany głównie w celu zapewnienia cienia są wykonane z odsłoniętego węgla o wysokiej wytrzymałości. Panele podwozia wykonane są z aluminium i wytrzymałego materiału kompozytowego z włókna węglowego i kevlaru.


Aby zapewnić kontrast z dominującym włóknem węglowym, wyściółka czterech foteli wyścigowych została pokryta jasnoczerwoną tkaniną Silvertex, która jest wyjątkowo odporna na wpływy środowiska, takie jak słońce, kurz i woda. Został przejęty z wysokowydajnych łodzi BRABUS Marine. Ponadto ekskluzywny kokpit wyposażony jest w nowoczesny system domofonowy dla kierowcy i pasażerów, a także system nawigacji terenowej oparty na GPS, stosowany również w rajdach pustynnych.
BRABUS 900 CRAWLER został wyceniony na 749 000 euro (cena eksportowa bez ustawowego podatku VAT w Niemczech).


BRABUS został założony w 1977 przez Bodo Buschmanna i świętuje swoją 45. rocznicę w 2022. Z tej okazji inżynierowie, technicy i projektanci niemieckiej firmy z najwyższej półki opracowali swój pierwszy supersamochód z opatentowanym podwoziem i czteromiejscowym nadwoziem w stylu buggy. z wysokowytrzymałego odsłoniętego węgla. Celem rozwoju było zbudowanie najlepszego zawodnika, który zapewni niesamowitą frajdę z jazdy po pustynnych wydmach. Aby osiągnąć ten cel bez kompromisów, zaprojektowali BRABUS 900 CRAWLER, ekskluzywny, wysokowydajny samochód terenowy, który nie jest legalny.

 

Aby nadać temu supersamochodowi wyjątkową sztywność, która bez wysiłku poradzi sobie nawet z najtrudniejszą jazdą w terenie, zaprojektowano specjalną rurową ramę przy użyciu najnowocześniejszej technologii CAD. Podwozie ze zintegrowaną klatką bezpieczeństwa jest wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, a następnie pomalowane na jasny kolor BRABUS Red.

 

Mocowania zawieszenia tego podwozia zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wytrzymałości i mieszczą osie portalowe z przodu i z tyłu, które zostały zaprojektowane specjalnie dla tego supersamochodu. Tego typu konstrukcja podwyższa położenie silnika, skrzyni biegów, mechanizmów różnicowych i półosi, co wymaga zaprojektowania specjalnych końcówek kół ze zintegrowaną portalową skrzynią biegów, aby skompensować tę różnicę wysokości napędzania kół. Wszystkie potrzebne do tego specjalne komponenty są frezowane z litych kawałków aluminium o wysokiej wytrzymałości. Obejmuje to końcówki kół, wszystkie wahacze, integralną ramę pomocniczą niezależnego zawieszenia na przedniej osi i obudowę osi belki z tyłu. Ta złożona konstrukcja umożliwiła projektantom podwozi BRABUS osiągnięcie maksymalnego prześwitu 53 centymetrów (20,9 cala), co jest niezwykle korzystne podczas pracy w trudnych warunkachdeszcz.

 

Ponadto firma opracowała szczególnie wytrzymałe, dostosowane do potrzeb aluminiowe rozpórki BRABUS specjalnie dla tego podwozia. Amortyzatory można regulować w czterech kierunkach: dla wysokiej i niskiej prędkości oraz z dwunastoma kliknięciami dla kompresji i odbicia.

 

Oczywiście ogromne opony z terenowym wzorem bieżnika odgrywają również rolę w ogromnym prześwicie BRABUS 900 CRAWLER. Opony w rozmiarze 40 x 13,50 R 20 są montowane na kutych kołach BRABUS Monoblock HD „PLATINUM EDITION” w rozmiarze 9,5Jx20 z przodu iz tyłu. W przypadku ogromnych obciążeń generowanych w trudnych warunkach terenowych koła są produkowane z ośmioma otworami, aby pasowały do osi portalowych BRABUS. Piąte, identyczne kompletne koło jest montowane jako zapasowe z tyłu na wypadek potencjalnego uszkodzenia opony.

 

Wyjątkowo szerokie nadkola przednie i tylne, odpowiednie dla opon typu king-size, zostały zintegrowane z karbonową karoserią. Jako logiczna interpretacja wysokiej klasy wózka wydmowego, nadwozie przykręcone do rurowej ramy BRABUS 900 CRAWLER nie ma ani drzwi, ani okien. Zamiast tego panel dachowy z włókna węglowego, który chroni przed słońcem, zakrywa stalową klatkę bezpieczeństwa, która jest zaprojektowana jako klatka bezpieczeństwa. Tylne skrzydło BRABUS dodaje zdecydowanie sportowego akcentu z tyłu dachu. Ale poszycie dachu CRAWLER zapewnia nie tylko cień dla załogi, ale także zintegrowane kanały powietrzne i otwory wentylacyjne dla kierowców na tylnych siedzeniach. Dwa mocne panele LED są wbudowane w poszycie dachu z przodu po lewej i prawej stronie środkowego wlotu powietrza. W ciemności pomagają głównym reflektorom oświetlić teren przed supersamochodem jasno jak w dzień.

 

Oczywiście, jeśli chodzi o zasilanie pierwszego supersamochodu zbudowanego w całości we własnym zakresie, jedyną wartą rozważenia opcją jest najmocniejszy silnik z szerokiej gamy silników firmy z siedzibą w Bottrop, która jest akredytowana jako producent pojazdów przy niemieckim Federalnym Urząd Transportu Samochodowego.

Osiem cylindrów, dwie turbosprężarki i pojemność 4,5 litra – to kluczowe dane silnika o zwiększonej pojemności skokowej BRABUS 900 ROCKET V8 o zwiększonej pojemności skokowej, który napędza CRAWLER. Silnik to arcydzieło inżynierii z wybranymi, zaawansowanymi technologicznie komponentami. Obejmują one kute tłoki o średnicy 84 milimetrów (3,3 cala), precyzyjnie wyważone specjalne tłoczyska i specjalny wał korbowy kęsów o skoku 100 milimetrów (3,9 cala).

 

Elementy systemu wymuszonego doładowania są równie dobrane. Dwie specjalne turbosprężarki BRABUS wytwarzają maksymalne ciśnienie doładowania wynoszące 1,4 bara, podczas gdy dwa zawory BRABUS BoostXtra generują ekscytujący dźwięk przedmuchu, gdy kierowca odpuszcza gaz. Wysokociśnieniowe pompy paliwowe oraz układ dolotowy powietrza nurnikowego ze specjalnymi filtrami powietrza dostarczają do silnika paliwo i powietrze do spalania. Silnik jest umieszczony pod atrakcyjną i sportową osłoną silnika BRABUS wykonaną z czerwonego włókna węglowego.

 

Wysokowydajny układ wydechowy BRABUS po stronie wylotowej urzeka dwiema matowymi czarnymi rurami wydechowymi wychodzącymi z boku poniżej paneli wahaczy z włókna węglowego po obu stronach pojazdu przed tylnymi kołami. Specjalne rury spustowe o średnicy 76 milimetrów (3 cale) i metalowe katalizatory pozwalają ośmiocylindrowi swobodnie oddychać. Dwa tłumiki BRABUS z aktywnie sterowanymi zaworami wydechowymi zapewniają aktywne zarządzanie dźwiękiem. Kierowca może wybierać między gardłowym dźwiękiem V8 a subtelnym szeptem w trybie „Coming Home” za naciśnięciem przycisku na kierownicy.

 

Wybuchowe połączenie 900 koni mechanicznych i napędu na wszystkie koła znajduje odzwierciedlenie w niesamowitym przyspieszeniu. Pomimo masy własnej przekraczającej dwie tony metryczne plus załoga, BRABUS 900 CRAWLER zawiesza się od spoczynku do 100 km/h (62 mil/h) w zaledwie 3,4 sekundy. Ze względu na opony terenowe montowane do jazdy po pustyni prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h (100 mph).



Lexus LC Convertible jak stworzyć perfekcyjny miękki dach?
Wiadomości | 02.05.20

Lexus LC Convertible jak stworzyć perfekcyjny miękki dach?

Pomysłowa konstrukcja wygląda elegancko, a po złożeniu nie ogranicza przestrzeni bagażowej. Można go otworzyć lub zamknąć w 15 sekund. Sprawdzany 18 000 razy, By zyskać pewność jego trwałości został sprawdzany 18 000 razy.

Volkswagen Taigo pierwszy SUV coupe marki debiutuje w Europie
Premiery | 29.07.21

Volkswagen Taigo pierwszy SUV coupe marki debiutuje w Europie

Nowy, modny model z nadwoziem typu crossover. Volkswagen po raz pierwszy wprowadza na europejski rynek SUV-a coupe.

Nissan Design tworzy GT-R X 2050
Concept Cars | 19.12.20

Nissan Design tworzy GT-R X 2050

Twórcy Nissana tworzą model 1: 1 w oparciu o wizję starszych studentów projektowania, dotyczącą super autonomicznej przyszłości.