Concept Cars | 07.06.22

BMW M Hybrid V8

Nowy design, nowa nazwa. Prototyp, który będzie rywalizował dla BMW M Motorsport w serii IMSA 2023, nosi nazwę BMW M Hybrid V8.

Przed fazą testów prototypu LMDh na sezon 2023 w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship, BMW M Motorsport ogłasza nazwę, projekt i ekscytujące malowanie samochodu. BMW M Hybrid V8 ma wygląd zaprojektowany przez BMW Group Designworks i celebruje historię BMW M Motorsport w Ameryce Północnej, jednocześnie definiując dynamiczną przyszłość hybrydy z napędem elektrycznym. Kluczową informacją dla fanów jest to, że prototyp jest wyraźnie rozpoznawalny jako samochód BMW M.

 

To przesłanie powtarza Franciscus van Meel, dyrektor generalny BMW M GmbH: „Najważniejszym zadaniem i największym wyzwaniem dla zespołu projektowego w zespole projektowym programu LMDh było to, że prototyp musi być wyraźnie rozpoznawalny jako samochód BMW M Motorsport. I mogę to powiedzieć wszystkim fanom, wystarczy jedno spojrzenie, aby potwierdzić, że BMW M Hybrid V8 to BMW. Wyraźnie nosi geny BMW M. Uwielbiam też malowanie w kamuflażu z odniesieniami do wielkiej historii marki w Ameryce Północnej. Gratulujemy działom projektowania i aerodynamiki w BMW M Motorsport i Dallara ich wspaniałej pracy. Nie mogę się doczekać, kiedy wkrótce zobaczę na torze BMW M Hybrid V8”.

 

Znakiem rozpoznawczym projektu BMW M Hybrid V8 jest szeroka nerka. Ponadto ma typowe dla BMW M elementy stylistyczne, takie jak umieszczone na masce logo 50. rocznicy, podwójne światła ikony BMW, dynamiczna strona nadwozia, grafika na szybie Hofmeister Kink, lusterka w kształcie haka M i tylne światła. Malowanie w kamuflażu, w którym BMW M Hybrid V8 zakończy swoje testy, zawiera wiele elementów z pięćdziesięciu lat historii wyścigów samochodowych w Ameryce Północnej. Zdjęcia kultowych samochodów wyścigowych – BMW 3.0 CSL z 1976 r., BMW M1/C z 1981 r., BMW 320i Turbo z 1978 r., BMW GTP z 1986 r., BMW M3 E36 GTS-2, BMW Z4 GTLM i BMW M8 GTE mozaika graficzna, która zasłania kształt BMW M Hybrid V8, aby zachować konkurencyjne IP podczas testów rozwojowych.

 

„Zadaniem mojego zespołu było sprawienie, by BMW M Hybrid V8 wyglądało jak BMW i wykorzystywało każdą okazję, aby zachowywało się jak motocyklista na torze wyścigowym” – powiedział dyrektor ds. globalnego przemysłu motoryzacyjnego BMW Group, Michael Scully. „Projekt jest zakorzeniony w DNA BMW – celowych, wydajnych osiągów, a odważny, zdecydowany charakter nadwozia przywołuje pogranicze BMW z turbodoładowaniem, teraz połączone ze zoptymalizowanym hybrydowym elektrycznym układem napędowym. Malowanie w kamuflażu upamiętnia 50-lecie M, upamiętniając wspaniałe samochody z historii BMW w wyścigach IMSA, a jednocześnie w unikalny sposób maskuje przyszłą geometrię zewnętrzną i technologie BMW M Hybrid V8 podczas krytycznej fazy rozwoju projektu na torze. Jeśli przyjrzysz się uważnie, odkryjesz wielu zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Daytona, a także pierwszy specjalnie skonstruowany samochód IMSA GTP z 1981 roku, BMW M1/C. Uzupełnimy ten kamuflaż w barwach, które ilustrują dynamikę i ekscytację rywalizacji z napędem hybrydowym”.



Pojazd badawczy Mercedes-Benz F 400 Carving
Concept Cars | 20.10.21

Pojazd badawczy Mercedes-Benz F 400 Carving

Jednym z przykładów inowacji w inżynierii motoryzacyjnej jest pojazd badawczy F 400 Carving, który marka zaprezentowała na Tokyo Motor Show 20 lat temu.

Jeszcze więcej mocy. 570 KM w nowym Audi R8 V10 performance RWD
Tuning | 07.10.21

Jeszcze więcej mocy. 570 KM w nowym Audi R8 V10 performance RWD

Ten sportowy samochód z napędem na tylną oś, z umieszczonym centralnie silnikiem i nowymi rozwiązaniami technologicznymi jest ucieleśnieniem przyjemności z jazdy z prędkością do 329 km/h.

Mazda przedstawia koncepcyjny kompaktowy samochód sportowy MAZDA ICONIC SP
Concept Cars | 25.10.23

Mazda przedstawia koncepcyjny kompaktowy samochód sportowy MAZDA ICONIC SP

Nowy typ samochodu sportowego, dostosowany do nowej epoki, zaprezentowany po raz pierwszy na Japan Mobility Show 2023