Audi świętuje ostatni rok modelowy TT RS na rynku amerykańskim. Pięć tradycyjnych kolorów Audi upamiętnia legendarny pięciocylindrowy silnik i żegna szczytowe osiągi ikony designu.
Dzisiaj Audi of America ogłasza limitowaną ofertę 50 jednostek specjalnych Audi TT RS Heritage Edition 2022, które łączy moc emocjonalnego, pięciocylindrowego silnika Audi z charakterystycznym lakierem. kolory, które kiedyś zdobiły Audi Ur-quattro. Choć wciąż dostępne poza Stanami Zjednoczonymi, Audi TT RS Heritage Edition 2022 sygnalizuje odpowiednie pożegnanie z niezwykłym, wyczynowym coupe po roku modelowym 2022. Modele TT i TTS będą nadal dostępne na rynkach międzynarodowych oraz na rynku amerykańskim.
W roku modelowym 2022 dostępna będzie ograniczona liczba zaledwie 50 kolekcjonerskich modeli TT RS z nomenklaturą Heritage Edition, która łączy pięć różnych lakierów zewnętrznych z przeszłości, które upamiętniają dziedzictwo Audi Ur-quattro. Legendarny Ur-quattro był napędzany ówczesnym piętrowym, pięciocylindrowym silnikiem Audi, którego nowoczesna wersja wspiera dziś wyczynowe Audi TT RS. Limitowana edycja TT RS Heritage Edition jest dostępna w pięciu różnych kombinacjach kolorystycznych, wymienionych poniżej w pięciocylindrowej kolejności zapłonu, i jest ograniczona do zaledwie 10 sztuk każdej z nich.
1. Alpejska biel ze skórą w kolorze Ocean Blue i ściegiem Diamond Silver
2. Metalizowana skóra w kolorze diamentowego srebra w kolorze Helios Blue i ścieg w kolorze Ocean Blue
4. Metaliczny w kolorze Stone Grey ze skórą Crimson Red i przeszyciem Jet Grey
5. Metalizowany kolor Tizian Red ze skórą Havanna Brown i przeszyciem Jet Grey
3. Malachitowa zieleń metalik ze skórą w kolorze koniakowego brązu i czarnym szwem
Kombinacje skóry i kontrastujących szwów we wnętrzu pochodzą z aktualnej oferty ekskluzywnych tapicerek Audi i obejmują kilka kombinacji kolorystycznych, które po raz pierwszy pojawiły się na rynku amerykańskim. Aby jeszcze bardziej podkreślić ekskluzywność modelu z limitowanej edycji, TT RS Heritage Edition ma dyskretne, ale charakterystyczne wytrawienie napisu „HERITAGE EDITION”, po którym następuje kolejność zapłonu pięciocylindrowego silnika „1-2-4-5-3”. ”, podkreślone napisem „quattro” na tylnej szybie po prawej stronie każdego samochodu.
Pięciocylindrowy silnik ma głębokie korzenie historyczne w DNA Audi i jest podstawowym filarem emocjonalnego związku z marką Audi Sport. Silnik osiągnął niezliczone zwycięstwa w sportach motorowych, od tras w rajdach na całym świecie po asfalt w IMSA GTO i na torze Nuerburgring w legendarnym 24-godzinnym wyścigu, 5 cylindrów zwyciężył. Od 2010 roku dziewięciokrotnie z rzędu zdobył nawet nagrodę „Międzynarodowy Silnik Roku”. Jednak – to wyjątkowy i charakterystyczny dźwięk pięciocylindrowego silnika, który uchwycił emocje entuzjastów. Ze względu na nieparzystą liczbę cylindrów, a dokładniej kolejność zapłonu 1-2-4-5-3, dźwięk pięciocylindrowego silnika Audi jest niepowtarzalny i prezentuje symfoniczny rytm, któremu towarzyszą głębokie tony.
Oprócz swojej widoczności w sportach motorowych, legendarny silnik nawiązuje do coupe Ur-quattro z lat 80. XX wieku i był częścią zaledwie dwóch produktów Audi na rynku amerykańskim w ciągu ostatnich kilku lat – Audi TT RS Coupé i RS 3 Sedan. Silnik pozostaje jednym z mocniejszych silników marki o mocy 394 KM i momencie obrotowym 354 Nm, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w TT RS Coupe w zaledwie 3,6 sekundy.
Do 2012 roku pięciocylindrowy silnik był nieobecny w portfolio Audi przez prawie 30 lat. W 2009 roku pierwsze Audi TT RS zadebiutowało na światowych rynkach i było tylko marzeniem, aby jeździć po drogach Stanów Zjednoczonych, dopóki Audi of America nie zajęło stanowiska, aby sprowadzić samochód do USA. W 2011 roku Audi of America wystawiło podpisana petycja na Facebooku, aby wprowadzić pierwszą generację TT RS na rynek amerykański – petycja zaowocowała zdumiewającą liczbą 12 000 podpisów w ciągu zaledwie jednego miesiąca.
Limitowana edycja modelu, który bez wątpienia stanie się poszukiwanym modelem zarówno dla entuzjastów, jak i kolekcjonerów, świętuje zwycięstwo, osiągi i ekspansywną historię legendarnego pięciocylindrowego silnika marki Audi, który będzie nadal dostępny, gdy tylko zostanie całkowicie nowy. RS 3 trafi do sprzedaży latem przyszłego roku w USA