Tuning | 08.12.21

Audi TT RS Heritage Edition

Audi świętuje ostatni rok modelowy TT RS na rynku amerykańskim. Pięć tradycyjnych kolorów Audi upamiętnia legendarny pięciocylindrowy silnik i żegna szczytowe osiągi ikony designu.


Audi TT RS Heritage Edition

Dzisiaj Audi of America ogłasza limitowaną ofertę 50 jednostek specjalnych Audi TT RS Heritage Edition 2022, które łączy moc emocjonalnego, pięciocylindrowego silnika Audi z charakterystycznym lakierem. kolory, które kiedyś zdobiły Audi Ur-quattro. Choć wciąż dostępne poza Stanami Zjednoczonymi, Audi TT RS Heritage Edition 2022 sygnalizuje odpowiednie pożegnanie z niezwykłym, wyczynowym coupe po roku modelowym 2022. Modele TT i TTS będą nadal dostępne na rynkach międzynarodowych oraz na rynku amerykańskim.


W roku modelowym 2022 dostępna będzie ograniczona liczba zaledwie 50 kolekcjonerskich modeli TT RS z nomenklaturą Heritage Edition, która łączy pięć różnych lakierów zewnętrznych z przeszłości, które upamiętniają dziedzictwo Audi Ur-quattro. Legendarny Ur-quattro był napędzany ówczesnym piętrowym, pięciocylindrowym silnikiem Audi, którego nowoczesna wersja wspiera dziś wyczynowe Audi TT RS. Limitowana edycja TT RS Heritage Edition jest dostępna w pięciu różnych kombinacjach kolorystycznych, wymienionych poniżej w pięciocylindrowej kolejności zapłonu, i jest ograniczona do zaledwie 10 sztuk każdej z nich.

 

1. Alpejska biel ze skórą w kolorze Ocean Blue i ściegiem Diamond Silver
2. Metalizowana skóra w kolorze diamentowego srebra w kolorze Helios Blue i ścieg w kolorze Ocean Blue
4. Metaliczny w kolorze Stone Grey ze skórą Crimson Red i przeszyciem Jet Grey
5. Metalizowany kolor Tizian Red ze skórą Havanna Brown i przeszyciem Jet Grey
3. Malachitowa zieleń metalik ze skórą w kolorze koniakowego brązu i czarnym szwem

 

Kombinacje skóry i kontrastujących szwów we wnętrzu pochodzą z aktualnej oferty ekskluzywnych tapicerek Audi i obejmują kilka kombinacji kolorystycznych, które po raz pierwszy pojawiły się na rynku amerykańskim. Aby jeszcze bardziej podkreślić ekskluzywność modelu z limitowanej edycji, TT RS Heritage Edition ma dyskretne, ale charakterystyczne wytrawienie napisu „HERITAGE EDITION”, po którym następuje kolejność zapłonu pięciocylindrowego silnika „1-2-4-5-3”. ”, podkreślone napisem „quattro” na tylnej szybie po prawej stronie każdego samochodu.

 

Pięciocylindrowy silnik ma głębokie korzenie historyczne w DNA Audi i jest podstawowym filarem emocjonalnego związku z marką Audi Sport. Silnik osiągnął niezliczone zwycięstwa w sportach motorowych, od tras w rajdach na całym świecie po asfalt w IMSA GTO i na torze Nuerburgring w legendarnym 24-godzinnym wyścigu, 5 cylindrów zwyciężył. Od 2010 roku dziewięciokrotnie z rzędu zdobył nawet nagrodę „Międzynarodowy Silnik Roku”. Jednak – to wyjątkowy i charakterystyczny dźwięk pięciocylindrowego silnika, który uchwycił emocje entuzjastów. Ze względu na nieparzystą liczbę cylindrów, a dokładniej kolejność zapłonu 1-2-4-5-3, dźwięk pięciocylindrowego silnika Audi jest niepowtarzalny i prezentuje symfoniczny rytm, któremu towarzyszą głębokie tony.

Oprócz swojej widoczności w sportach motorowych, legendarny silnik nawiązuje do coupe Ur-quattro z lat 80. XX wieku i był częścią zaledwie dwóch produktów Audi na rynku amerykańskim w ciągu ostatnich kilku lat – Audi TT RS Coupé i RS 3 Sedan. Silnik pozostaje jednym z mocniejszych silników marki o mocy 394 KM i momencie obrotowym 354 Nm, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w TT RS Coupe w zaledwie 3,6 sekundy.


Do 2012 roku pięciocylindrowy silnik był nieobecny w portfolio Audi przez prawie 30 lat. W 2009 roku pierwsze Audi TT RS zadebiutowało na światowych rynkach i było tylko marzeniem, aby jeździć po drogach Stanów Zjednoczonych, dopóki Audi of America nie zajęło stanowiska, aby sprowadzić samochód do USA. W 2011 roku Audi of America wystawiło podpisana petycja na Facebooku, aby wprowadzić pierwszą generację TT RS na rynek amerykański – petycja zaowocowała zdumiewającą liczbą 12 000 podpisów w ciągu zaledwie jednego miesiąca.

 

Limitowana edycja modelu, który bez wątpienia stanie się poszukiwanym modelem zarówno dla entuzjastów, jak i kolekcjonerów, świętuje zwycięstwo, osiągi i ekspansywną historię legendarnego pięciocylindrowego silnika marki Audi, który będzie nadal dostępny, gdy tylko zostanie całkowicie nowy. RS 3 trafi do sprzedaży latem przyszłego roku w USA



Acura TLX światowa premiera sportowego sedana drugiej generacji
Premiery | 28.05.20

Acura TLX światowa premiera sportowego sedana drugiej generacji

Acura prezentuje całkowicie nowego sportowego sedana drugiej generacji. Nowy TLX to najszybszy, najlepiej prowadzący się i najlepiej wyposażony sportowy sedan w historii Acury. Typ S to szczyt możliwości tego modelu.

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe coupe po liftingu
Tuning | 15.06.21

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe coupe po liftingu

Większy komfort jazdy, szersza gama wyposażenia, teraz jeszcze bardziej indywidualny niż kiedykolwiek.

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ
Elektryczne | 17.06.20

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ

16 czerwca w barcelońskim centrum CASA SEAT hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki SEAT MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter SEAT MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65. W wydarzeniu wzięli udział m.in. burmistrz Barcelony Ada Colau, CEO i wiceprezes SEAT-a ds. finansowych Carsten Isensee oraz Wayne Griffths, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a i CEO CUPRY.