Aby uczcić 150. rocznicę w zakładach Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów zelektryfikowało klasyczny samochód wyprodukowany w 1971 roku wykorzystując komponenty z Audi e-tron i Audi Q7 TFSI e quattro.
Aby uczcić 150. rocznicę w zakładzie Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów Czterech Pierścieni zelektryfikowało kultowy klasyczny samochód. 8 lipca adepci mechatroniki samochodowej, blacharstwa, mechaniki budowy pojazdów i kursów lakierniczych z dumą odsłonili „EP4”. „E” oznacza napęd elektryczny, a „P4” NSU Prinz 4, model wyprodukowany w Neckarsulm przez NSU Motorenwerke od 1961 do 1973.
Podczas gdy początkujący specjaliści od karoserii i lakieru zajmowali się podwoziem i zewnętrzną powłoką klasycznego samochodu, przyszli mechanicy samochodowi pracowali nad układem napędowym, akumulatorem i zawieszeniem.
W tylnej części „księcia”, gdzie kiedyś znajdował się dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 30 KM (22 kW), teraz umieszczono silnik elektryczny o mocy 240 KM (176 kW). Pochodzi z Audi e-tron 2020 i czerpie energię z akumulatora z hybrydy plug-in Audi Q7 TFSI e quattro.
Akumulator znajduje się pod przednią maską, w miejscu, w którym kiedyś znajdował się zbiornik paliwa NSU Prinz. Zelektryfikowana maszyna oddycha chłodzącym powietrzem przez szeroki wlot powietrza w dolnej części zderzaka, podczas gdy ciepło może uciekać przez duży otwór w przedniej masce. Tylna klapa poprawia również chłodzenie i może być ustalona w pozycji półotwartej. W ten sposób odsłania elektrownię i przypomina historyczne samochody wyścigowe oparte na sportowym NSU Prinz 1000. Tam, gdzie rząd otwartych lejków gaźnika dawał widzom wskazówki co do sportowych intencji tych samochodów, EP4 teraz wyświetla swój silnik elektryczny.
Klatka bezpieczeństwa Signal Yellow tworzy przyciągający wzrok kontrast we wnętrzu. Poza tym wnętrze – typowe dla samochodów wyścigowych – zostało sprowadzone do minimum; wszystkie inne malowane powierzchnie są czarne. Pasażerowie siedzą na kubełkowych siedzeniach „Recaro Podium”.
Autorski model hiszpańskiej marki został ogłoszony pierwszym w historii oficjalnym pojazdem klubu piłkarskiego FC Barcelona. Piłkarze klubu otrzymają możliwość szerokiej personalizacji swoich samochodów. W środę 8 lipca CUPRA uruchomi ogólnodostępną platformę do rezerwacji premierowej wersji samochodu.
Tylko 149 egzemplarzy specjalnej edycji, co czyni go jednym z najrzadszych McLarenów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.
Ford prezentuje nowy wielozadaniowy model Tourneo Connect, który podnosi w rodzinie modeli Tourneo standardy pod względem stylu, przestrzeni i wszechstronności.