Tuning | 13.07.23

Audi NSU Prinz (1971) z mocą e- tron

Aby uczcić 150. rocznicę w zakładach Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów zelektryfikowało klasyczny samochód wyprodukowany w 1971 roku wykorzystując komponenty z Audi e-tron i Audi Q7 TFSI e quattro.


Audi NSU Prinz (1971) z mocą e- tron

Aby uczcić 150. rocznicę w zakładzie Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów Czterech Pierścieni zelektryfikowało kultowy klasyczny samochód. 8 lipca adepci mechatroniki samochodowej, blacharstwa, mechaniki budowy pojazdów i kursów lakierniczych z dumą odsłonili „EP4”. „E” oznacza napęd elektryczny, a „P4” NSU Prinz 4, model wyprodukowany w Neckarsulm przez NSU Motorenwerke od 1961 do 1973.

 

Podczas gdy początkujący specjaliści od karoserii i lakieru zajmowali się podwoziem i zewnętrzną powłoką klasycznego samochodu, przyszli mechanicy samochodowi pracowali nad układem napędowym, akumulatorem i zawieszeniem.

 

W tylnej części „księcia”, gdzie kiedyś znajdował się dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 30 KM (22 kW), teraz umieszczono silnik elektryczny o mocy 240 KM (176 kW). Pochodzi z Audi e-tron 2020 i czerpie energię z akumulatora z hybrydy plug-in Audi Q7 TFSI e quattro.

 

Akumulator znajduje się pod przednią maską, w miejscu, w którym kiedyś znajdował się zbiornik paliwa NSU Prinz. Zelektryfikowana maszyna oddycha chłodzącym powietrzem przez szeroki wlot powietrza w dolnej części zderzaka, podczas gdy ciepło może uciekać przez duży otwór w przedniej masce. Tylna klapa poprawia również chłodzenie i może być ustalona w pozycji półotwartej. W ten sposób odsłania elektrownię i przypomina historyczne samochody wyścigowe oparte na sportowym NSU Prinz 1000. Tam, gdzie rząd otwartych lejków gaźnika dawał widzom wskazówki co do sportowych intencji tych samochodów, EP4 teraz wyświetla swój silnik elektryczny.

 

Klatka bezpieczeństwa Signal Yellow tworzy przyciągający wzrok kontrast we wnętrzu. Poza tym wnętrze – typowe dla samochodów wyścigowych – zostało sprowadzone do minimum; wszystkie inne malowane powierzchnie są czarne. Pasażerowie siedzą na kubełkowych siedzeniach „Recaro Podium”.



Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition
Super Cars | 02.06.20

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche prezentuje 911 Targa 4S Heritage Design Edition ? nowoczesne 911 z elementami wzornictwa z lat 50. i wczesnych lat 60., a jednocześnie pierwszy z czterech obiektów kolekcjonerskich w ramach strategii Heritage Design.

Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych
Wiadomości | 10.05.21

Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych

Dobrze zakamuflowane prototypy kompaktowego SUV-a nowej generacji po raz pierwszy wyruszają poza teren Porsche.

Nico Rosberg testuje zaawansowany prototyp Rimac C_Two
Wiadomości | 27.08.20

Nico Rosberg testuje zaawansowany prototyp Rimac C_Two

Rimac Automobili przywitał w rodzinie mistrza świata Formuły 1 z 2016 roku Nico Rosberga, który dołączył do zespołu w Chorwacji, aby dostosować swój osobisty C_Two i przetestować zaawansowany prototyp.