Tuning | 13.07.23

Audi NSU Prinz (1971) z mocą e- tron

Aby uczcić 150. rocznicę w zakładach Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów zelektryfikowało klasyczny samochód wyprodukowany w 1971 roku wykorzystując komponenty z Audi e-tron i Audi Q7 TFSI e quattro.


Audi NSU Prinz (1971) z mocą e- tron

Aby uczcić 150. rocznicę w zakładzie Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów Czterech Pierścieni zelektryfikowało kultowy klasyczny samochód. 8 lipca adepci mechatroniki samochodowej, blacharstwa, mechaniki budowy pojazdów i kursów lakierniczych z dumą odsłonili „EP4”. „E” oznacza napęd elektryczny, a „P4” NSU Prinz 4, model wyprodukowany w Neckarsulm przez NSU Motorenwerke od 1961 do 1973.

 

Podczas gdy początkujący specjaliści od karoserii i lakieru zajmowali się podwoziem i zewnętrzną powłoką klasycznego samochodu, przyszli mechanicy samochodowi pracowali nad układem napędowym, akumulatorem i zawieszeniem.

 

W tylnej części „księcia”, gdzie kiedyś znajdował się dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 30 KM (22 kW), teraz umieszczono silnik elektryczny o mocy 240 KM (176 kW). Pochodzi z Audi e-tron 2020 i czerpie energię z akumulatora z hybrydy plug-in Audi Q7 TFSI e quattro.

 

Akumulator znajduje się pod przednią maską, w miejscu, w którym kiedyś znajdował się zbiornik paliwa NSU Prinz. Zelektryfikowana maszyna oddycha chłodzącym powietrzem przez szeroki wlot powietrza w dolnej części zderzaka, podczas gdy ciepło może uciekać przez duży otwór w przedniej masce. Tylna klapa poprawia również chłodzenie i może być ustalona w pozycji półotwartej. W ten sposób odsłania elektrownię i przypomina historyczne samochody wyścigowe oparte na sportowym NSU Prinz 1000. Tam, gdzie rząd otwartych lejków gaźnika dawał widzom wskazówki co do sportowych intencji tych samochodów, EP4 teraz wyświetla swój silnik elektryczny.

 

Klatka bezpieczeństwa Signal Yellow tworzy przyciągający wzrok kontrast we wnętrzu. Poza tym wnętrze – typowe dla samochodów wyścigowych – zostało sprowadzone do minimum; wszystkie inne malowane powierzchnie są czarne. Pasażerowie siedzą na kubełkowych siedzeniach „Recaro Podium”.



Chiński Baojun wprowadził na rynek chiński swoje dwa nowe elektryki
Elektryczne | 26.06.20

Chiński Baojun wprowadził na rynek chiński swoje dwa nowe elektryki

Baojun wprowadził wczoraj pojazdy elektryczne E300 i E300 Plus w sześciu wariantach cenowych, które mają zasięg 305 kilometrów.

Nowy Tiguan Allspace
Premiery | 12.05.21

Nowy Tiguan Allspace

Tiguan otrzymał aktualizację jesienią 2020 roku, a teraz przyszła kolej na wersję z długim rozstawem osi czyli wersję Tiguan Allspace.

Nowe Renault Clio, ulubiony samochód Francji
Premiery | 18.04.23

Nowe Renault Clio, ulubiony samochód Francji

Renault Clio jest nieprzerwanym hitem od swojej premiery w 1990 roku. Do tej pory sprzedano ich 16 milionów na całym świecie i stał się międzynarodowym bestsellerem.