Concept Cars | 02.09.21

Audi grandsphere concept

Luksusowy sedan z napędem elektrycznym jak prywatny odrzutowiec na drogę. Na targach IAA 2021 Audi prezentuje studyjne studium Audi grandsphere concept.

Prywatny odrzutowiec na drogę – na targach IAA 2021 Audi prezentuje studyjne studium Audi grandsphere. Podobnie jak lot w pierwszej klasie, długi na 5,35 m sedan typu grandsphere łączy luksus prywatnych podróży z najwyższym komfortem z wszechstronną ofertą doświadczeń na pokładzie. Zautomatyzowana jazda na poziomie 4 umożliwia nowy wymiar wolności: w tym trybie wnętrze zamienia się w przestronną sferę doznań bez kierownicy, pedałów i wyświetlaczy. A przednie fotele stają się pierwszorzędnym salonem z maksymalną przestrzenią, swobodniejszym widokiem i dostępem do wszystkich funkcji holistycznego cyfrowego ekosystemu, z którym zintegrowana jest Grandsphere Audi.

 

02.09.2021. TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ! - Premiera LIVE! Audi grandsphere concept

 

Jako drugi z trzech „sferowych” samochodów koncepcyjnych marki z czterema pierścieniami, Audi grandsphere zajmuje szczególne miejsce. Dzieje się tak dlatego, że zastosowane w nim technologie i cechy stylistyczne pojawią się ponownie za kilka lat w przyszłych seriach Audi. Koncepcja Audi grandsphere ilustruje twierdzenie marki, że staje się liderem na szczycie branży motoryzacyjnej w zakresie transformacji technologicznej i całkowicie nowej, holistycznej oferty mobilności.

 

Elektrycznie napędzany roadster Audi skysphere concept zadebiutował w sierpniu 2021 roku – była to spektakularna wizja automatycznie jeżdżącego GT, który przekształca się w autonomiczny samochód sportowy ze zmiennym rozstawem osi. Te dwa samochody koncepcyjne – jak również Audi urbansphere, który pojawi się jako trzecia część trio w 2022 roku – są połączone ogólną koncepcją, która wynika z ich zdolności do automatycznej jazdy na poziomie 4. Audi współpracuje z CARIAD , think tank oprogramowania Grupy Volkswagen, zmierzający do wprowadzenia tej technologii w drugiej połowie dekady.

 

Poziom 4: nie tylko zmienia wnętrze tradycyjnego kokpitu zorientowanego na kierowcę i fotele pasażera w przestronny salon, gdy tylko kierownica i pedały zostaną zredukowane. Jednocześnie otwiera nowe poziomy swobody dla wszystkich pasażerów. Dzieje się tak dlatego, że Grandsphere Audi nie tylko uwalnia kierowcę od zadań związanych z prowadzeniem pojazdu, kiedy tylko jest to możliwe, ale jednocześnie oferuje każdemu na pokładzie szeroki wachlarz możliwości wykorzystania tej wolności do indywidualnie zmiennych doświadczeń: komunikacji lub relaksu, pracy lub wycofania sfera prywatna zgodnie z życzeniem. Koncepcja Audi grandsphere przekształca się z samochodu w „urządzenie doświadczania”.

 

Dzięki własnym usługom Audi i możliwości integracji usług cyfrowych, możliwości są prawie nieograniczone. Można je wykorzystać, aby uzyskać dostęp do różnych opcji usług związanych z obecną podróżą – takich jak zaprojektowanie spektakularnej trasy widokowej, a także opcji restauracyjnych lub hotelowych. Pojazd zajmuje się również codziennymi zadaniami, które wykraczają poza samą jazdę. Na przykład autonomiczny koncepcyjny Audi grandsphere odbiera pasażerom informacje o ich aktualnym celu podróży i samodzielnie obsługuje parkowanie i ładowanie.

 

Dostępne są również niestandardowe opcje informacyjno-rozrywkowe, takie jak bezproblemowa integracja pokładowego przesyłania strumieniowego od dostawców muzyki i wideo, z których korzystano wcześniej. Jako dodatkowy krok, Audi zachowa spersonalizowane i ekskluzywne opcje dostępne w przyszłości – koncerty, wydarzenia kulturalne, a nawet wydarzenia sportowe, na które zapraszani są klienci.

Koncepcja Audi grandsphere ilustruje twierdzenie marki, że definiuje ona progresywny luksus przyszłości: dla Audi, która obejmuje opcję nowych, wysokiej klasy doświadczeń, umożliwionych przez cyfryzację, a także holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju z celem neutralności węglowej w najbliższej przyszłości w całym łańcuchu wartości.



Światowa premiera nowego Opla Astry Hybrid
Premiery | 01.09.21

Światowa premiera nowego Opla Astry Hybrid

Szósta generacja Astry zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w centrali Opla w Niemczech, teraz jako hybryda typu plug-in i jako w pełni elektryczna Astra-e od 2023 r. Wideo.

Hyundai RN22e, wizja sportowego samochodu elektrycznego marki N ujrzała światło dzienne
MotorSport | 07.10.22

Hyundai RN22e, wizja sportowego samochodu elektrycznego marki N ujrzała światło dzienne

RN22e, oparty na modelu IONIQ 6 to więcej niż laboratorium na kołach to esencja doświadczeń sportów motorowych submarki N od Hyundaia.

Dwuipółmilionowy Fiat 500 w wersji Dolcevita Hybrid
Wiadomości | 23.03.21

Dwuipółmilionowy Fiat 500 w wersji Dolcevita Hybrid

Fiat 500 pobił rekord tyskiej fabryki Stellantis w całkowitej liczbie wyprodukowanych samochodów.