W pełni elektryczne Gran Turismo jest dostępne w dwóch modelach, e-tron GT quattro oraz RS e-tron GT. Sprawdź ceny i specyfikacje.
To Audi inne niż wszystkie, teraz e-tron GT jest w sprzedaży u dealerów w całej Europie. W pełni elektryczne Gran Turismo jest dostępne w dwóch modelach, w obu przypadkach z napędem na wszystkie koła. Podobnie jak Audi e-tron GT quattro, jego cena wywoławcza w Niemczech wynosi 99 800 euro. RS e-tron GT jest dostępny od 138 200 euro.
Wraz z premierą Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT, marka z czterema pierścieniami wytycza szlak do emocjonującej, niezwykle ekscytującej przyszłości mobilności elektrycznej. Czterodrzwiowe coupé na nowo interpretuje tradycyjną koncepcję Gran Turismo - jego wyrazista stylistyka, rewolucyjna technologia. Za znakomity elektryczny napęd na wszystkie koła odpowiadają dwa mocne silniki elektryczne - jeden na przedniej osi, drugi na tylnej osi. W Audi e-tron GT quattro zapewniają one razem 350 kW (476 KM) i 630 Nm momentu obrotowego; w RS e-tron GT liczby te osiągają 440 kW (598 KM) i 830 Nm momentu obrotowego. Dzięki pojemności 84 kWh (netto) akumulator litowo-jonowy pozwala modelom osiągnąć zasięg do 488 kilometrów, a technologia 800 V zapewnia niezwykle szybkie ładowanie akumulatora. W rezultacie Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT wyróżniają się również wyjątkową przydatnością do codziennego użytku i dalekich podróży.
RS e-tron GT to nowy flagowy model elektryczny Audi, który rozpędza się od 0 do 100 km/h (62,14 mph) w 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (155,14 mph). Jego podwozie obejmuje takie elementy, jak adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Powłoka z węglika wolframu na klockach hamulcowych dodatkowo poprawia działanie układu hamulcowego, a sportowy dźwięk e-tron tworzy odpowiednie tło akustyczne dla tego technologicznego arcydzieła. Wszystkie te funkcje są dostępne również w Audi e-tron GT quattro. Dla obu modeli dostępnych jest wiele opcji, w tym koła o średnicy do 21 cali, wszystkie koła skrętne, reflektory Matrix LED ze światłem laserowym Audi oraz pokrowce na siedzenia, które zawierają wysoki procent materiałów pochodzących z recyklingu.
Klienci mogą zamawiać w pełni elektryczne Gran Turismo od połowy lutego i od tego czasu Audi otrzymało liczne zamówienia w przedsprzedaży. Samochody trafiają do sprzedaży już dziś na 27 rynkach UE, a także w Wielkiej Brytanii. W Niemczech cena katalogowa e-tron GT quattro zaczyna się od 99 800 euro, a cena RS e-tron GT od 138 200 euro.
Wraz z wprowadzeniem na rynek e-tron GT, AUDI AG kontynuuje transformację w dostawcę zrównoważonej mobilności premium. W 2020 roku marka z czterema pierścieniami była zdecydowanie największym producentem pojazdów elektrycznych wśród trzech niemieckich marek premium. Niezwykle udane modele Audi e-tron i e-tron Sportback zanotowały w ubiegłym roku wzrost o 79,5 procent rok do roku, z 47.324 egzemplarzami dostarczonymi do klientów. Na świecie Audi e-tron jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym oferowanym przez niemieckiego producenta premium; w Norwegii był to nawet najlepiej sprzedający się model w 2020 roku.
Limitowany hipersamochód składający się wyłącznie z 40 jednostek z silnikiem V12, który jest w stanie dostarczyć ponad 830 KM.
Nowy McLaren W1 to przełomowy następca dwóch najlepszych supersamochodów w historii – McLaren F1 i McLaren P1TM – i podnosi linię samochodów McLaren „1” na nowe wyżyny pod każdym względem osiągów.
CUPRA kontynuuje swoją międzynarodową ekspansję, tworząc drugi po Meksyku garaż CUPRA na świecie. Staje się pierwszą marką motoryzacyjną, która uczestniczy w Extreme E, jako główny partner ABT.