Elektryczne | 07.05.21

Audi e-tron GT - Gran Turismo inne niż wszystkie

W pełni elektryczne Gran Turismo jest dostępne w dwóch modelach, e-tron GT quattro oraz RS e-tron GT. Sprawdź ceny i specyfikacje.


Audi e-tron GT - Gran Turismo inne niż wszystkie

To Audi inne niż wszystkie, teraz e-tron GT jest w sprzedaży u dealerów w całej Europie. W pełni elektryczne Gran Turismo jest dostępne w dwóch modelach, w obu przypadkach z napędem na wszystkie koła. Podobnie jak Audi e-tron GT quattro, jego cena wywoławcza w Niemczech wynosi 99 800 euro. RS e-tron GT jest dostępny od 138 200 euro.

 

Wraz z premierą Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT, marka z czterema pierścieniami wytycza szlak do emocjonującej, niezwykle ekscytującej przyszłości mobilności elektrycznej. Czterodrzwiowe coupé na nowo interpretuje tradycyjną koncepcję Gran Turismo - jego wyrazista stylistyka, rewolucyjna technologia. Za znakomity elektryczny napęd na wszystkie koła odpowiadają dwa mocne silniki elektryczne - jeden na przedniej osi, drugi na tylnej osi. W Audi e-tron GT quattro zapewniają one razem 350 kW (476 KM) i 630 Nm momentu obrotowego; w RS e-tron GT liczby te osiągają 440 kW (598 KM) i 830 Nm momentu obrotowego. Dzięki pojemności 84 kWh (netto) akumulator litowo-jonowy pozwala modelom osiągnąć zasięg do 488 kilometrów, a technologia 800 V zapewnia niezwykle szybkie ładowanie akumulatora. W rezultacie Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT wyróżniają się również wyjątkową przydatnością do codziennego użytku i dalekich podróży.

 

RS e-tron GT to nowy flagowy model elektryczny Audi, który rozpędza się od 0 do 100 km/h (62,14 mph) w 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (155,14 mph). Jego podwozie obejmuje takie elementy, jak adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Powłoka z węglika wolframu na klockach hamulcowych dodatkowo poprawia działanie układu hamulcowego, a sportowy dźwięk e-tron tworzy odpowiednie tło akustyczne dla tego technologicznego arcydzieła. Wszystkie te funkcje są dostępne również w Audi e-tron GT quattro. Dla obu modeli dostępnych jest wiele opcji, w tym koła o średnicy do 21 cali, wszystkie koła skrętne, reflektory Matrix LED ze światłem laserowym Audi oraz pokrowce na siedzenia, które zawierają wysoki procent materiałów pochodzących z recyklingu.


Klienci mogą zamawiać w pełni elektryczne Gran Turismo od połowy lutego i od tego czasu Audi otrzymało liczne zamówienia w przedsprzedaży. Samochody trafiają do sprzedaży już dziś na 27 rynkach UE, a także w Wielkiej Brytanii. W Niemczech cena katalogowa e-tron GT quattro zaczyna się od 99 800 euro, a cena RS e-tron GT od 138 200 euro.

 

Wraz z wprowadzeniem na rynek e-tron GT, AUDI AG kontynuuje transformację w dostawcę zrównoważonej mobilności premium. W 2020 roku marka z czterema pierścieniami była zdecydowanie największym producentem pojazdów elektrycznych wśród trzech niemieckich marek premium. Niezwykle udane modele Audi e-tron i e-tron Sportback zanotowały w ubiegłym roku wzrost o 79,5 procent rok do roku, z 47.324 egzemplarzami dostarczonymi do klientów. Na świecie Audi e-tron jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym oferowanym przez niemieckiego producenta premium; w Norwegii był to nawet najlepiej sprzedający się model w 2020 roku.



Nowy Mercedes-AMG SL luksusowy roadster powraca do swoich korzeni
Premiery | 28.10.21

Nowy Mercedes-AMG SL luksusowy roadster powraca do swoich korzeni

Z klasycznym miękkim dachem i sportowym charakterem jako samochód 2+2 i po raz pierwszy przenosi moc na drogę dzięki napędowi na wszystkie koła. Wideo premiera.

Całkowicie nowy Bolt EUV
Premiery | 15.02.21

Całkowicie nowy Bolt EUV

Dzisiaj Chevrolet rozszerzył swoją ofertę pojazdów elektrycznych o całkowicie elektryczny model Bolt EUV oraz przeprojektowany model Bolt EV.

Innowacyjne systemy hamulcowe dla elektrycznych pojazdów
Wiadomości | 11.10.23

Innowacyjne systemy hamulcowe dla elektrycznych pojazdów

Samochody elektryczne hamują inaczej niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, wykorzystując silnik elektryczny do odzyskiwania energii hamowania.