Super Cars | 28.06.21

Aston Martin Valkyrie AMR Pro, bez ograniczeń aby wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans

Najpierw pojawił się rewolucyjny samochód drogowy Aston Martin Valkyrie. Teraz nadchodzi radykalna ewolucja Valkyrie AMR Pro.


Aston Martin Valkyrie AMR Pro, bez ograniczeń aby wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans

Najpierw pojawił się rewolucyjny samochód drogowy Aston Martin Valkyrie. Teraz nadchodzi radykalna ewolucja w rewelacyjnej nowej formie Valkyrie AMR Pro: maszyny, która za punkt startowy bierze samochód zaprojektowany, aby wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans, a następnie pcha dalej, by odkrywać ekstremalne osiągi, których nie ograniczają przepisy wyścigowe lub rejestracja do użytku drogowego.


 
W 2019 roku Aston Martin, Adrian Newey, Red Bull Advanced Technologies (RBAT) i partner inżynieryjny Multimatic intensywnie pracowali nad projektem samochodu wyścigowego Aston Martin Valkyrie, którego celem było zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w nowej klasie Hypercar. Ta dobrze zaawansowana konstrukcja stała się teraz podstawą zupełnie nowej Valkyrie AMR Pro.


 
Podczas gdy pierwotna propozycja koncepcyjna - po raz pierwszy pokazana na Salonie Samochodowym w Genewie 2018 - była w dużym stopniu ćwiczeniem w wyciskaniu jak największej wydajności z legalnej platformy Valkyrie, nowa Valkyrie AMR Pro korzysta z czystego, zoptymalizowanego wyścigowo podwozia, aerodynamicznego projektu Le Mans oraz rozwój układów napędowych. Co więcej, dzięki konstrukcji i osiągom wolnym od ograniczeń wynikających z reguł wyścigu, możliwości AMR Pro przewyższają teraz możliwości maszyny zaprojektowanej do walki o zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.


 
Kontynuując partnerstwo technologiczne z Red Bull Advanced Technologies (RBAT), Valkyrie AMR Pro to samochód o niespotykanej mocy i niesamowitych możliwościach. Wykorzystuje unikalną wersję podwozia Valkyrie, która ma 380 mm dłuższy rozstaw osi i 96 mm szerszy rozstaw z przodu; 115mm z tyłu. Valkyrie AMR Pro posiada również agresywny pakiet aerodynamiczny, który dodaje dodatkowe 266 mm długości, a dzięki opanowaniu przepływu powietrza pod podwoziem i nad skrzydłami generuje nadzwyczajny poziom docisku. Zapewniając komfortowo dwukrotnie większą siłę docisku niż samochód drogowy Valkyrie, Valkyrie AMR Pro osiągnie przyspieszenie boczne większe niż 3G.


 
W pogoni za jak najlżejszą wagą i najszybszymi czasami okrążeń Valkyrie AMR Pro opiera się wyłącznie na zmodyfikowanej wersji rewelacyjnego 6,5-litrowego wolnossącego silnika V12, wyprodukowanego przez firmę Cosworth. To arcydzieło wewnętrznego spalania, które rozkręca się do 11 000 obr./min., ma na celu osiągnięcie 1000 KM. Oszczędność masy będzie wynikać z usunięcia akumulatora z napędem elektrycznym, a także z szeregu innych środków zmniejszających masę, w tym ultralekkiego nadwozia z włókna węglowego, wahaczy zawieszenia z włókna węglowego oraz przedniej i bocznej szyby z pleksiglasu. Wraz z wydajnością aerodynamiczną, która przewyższa przepisy Le Mans Hypercar, Valkyrie AMR Pro obiecuje osiągi na torze zbliżone do bolidów Formuły 1.


 
Więcej szczegółów na temat specyfikacji i osiągów Valkyrie AMR Pro zostanie opublikowanych jeszcze w tym roku, ale z docelowym czasem okrążenia wokół 8,5-milowego 24-godzinnego toru Le Mans wynoszącym 3 minuty 20 sekund – oszałamiające osiągi, które sprawią, że Valkyrie AMR Pro będzie walczył z przodem Prowadzenie samochodów LMP1 po zwycięstwo w największym na świecie wyścigu wytrzymałościowym.

 
 Wszystkie samochody będą z kierownicą po lewej stronie, a seria produkcyjna składa się z 40 samochodów plus dwa prototypy. Pierwsze dostawy mają rozpocząć się w IV kwartale 2021 roku.



Hyundai Motor zapowiada nową erę pojazdów elektrycznych
Wiadomości | 10.12.20

Hyundai Motor zapowiada nową erę pojazdów elektrycznych

Hyundai wypuści model IONIQ 5 na początku 2021 roku jako pierwszy samochód, który będzie zbudowany na niedawno zaprezentowanej platformie E-GMP.

Zupełnie nowy SUV Hondy ZR-V ma trafić do sprzedaży w Japonii tej jesieni
Wiadomości | 16.07.22

Zupełnie nowy SUV Hondy ZR-V ma trafić do sprzedaży w Japonii tej jesieni

Hybrydowy model będzie pierwszym SUV-em Hondy, który łączy dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem oraz zaawansowaną dwusilnikową hybrydę.

Modele Forda, których nie kupisz w salonie
Tuning | 05.04.23

Modele Forda, których nie kupisz w salonie

Przedstawiamy pięć niestandardowych modeli Forda, które stanowią poligon doświadczalny dla nowych technologii i sprawdzają się w sytuacjach ekstremalnych.