Super Cars | 28.06.21

Aston Martin Valkyrie AMR Pro, bez ograniczeń aby wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans

Najpierw pojawił się rewolucyjny samochód drogowy Aston Martin Valkyrie. Teraz nadchodzi radykalna ewolucja Valkyrie AMR Pro.


Aston Martin Valkyrie AMR Pro, bez ograniczeń aby wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans

Najpierw pojawił się rewolucyjny samochód drogowy Aston Martin Valkyrie. Teraz nadchodzi radykalna ewolucja w rewelacyjnej nowej formie Valkyrie AMR Pro: maszyny, która za punkt startowy bierze samochód zaprojektowany, aby wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans, a następnie pcha dalej, by odkrywać ekstremalne osiągi, których nie ograniczają przepisy wyścigowe lub rejestracja do użytku drogowego.


 
W 2019 roku Aston Martin, Adrian Newey, Red Bull Advanced Technologies (RBAT) i partner inżynieryjny Multimatic intensywnie pracowali nad projektem samochodu wyścigowego Aston Martin Valkyrie, którego celem było zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w nowej klasie Hypercar. Ta dobrze zaawansowana konstrukcja stała się teraz podstawą zupełnie nowej Valkyrie AMR Pro.


 
Podczas gdy pierwotna propozycja koncepcyjna - po raz pierwszy pokazana na Salonie Samochodowym w Genewie 2018 - była w dużym stopniu ćwiczeniem w wyciskaniu jak największej wydajności z legalnej platformy Valkyrie, nowa Valkyrie AMR Pro korzysta z czystego, zoptymalizowanego wyścigowo podwozia, aerodynamicznego projektu Le Mans oraz rozwój układów napędowych. Co więcej, dzięki konstrukcji i osiągom wolnym od ograniczeń wynikających z reguł wyścigu, możliwości AMR Pro przewyższają teraz możliwości maszyny zaprojektowanej do walki o zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.


 
Kontynuując partnerstwo technologiczne z Red Bull Advanced Technologies (RBAT), Valkyrie AMR Pro to samochód o niespotykanej mocy i niesamowitych możliwościach. Wykorzystuje unikalną wersję podwozia Valkyrie, która ma 380 mm dłuższy rozstaw osi i 96 mm szerszy rozstaw z przodu; 115mm z tyłu. Valkyrie AMR Pro posiada również agresywny pakiet aerodynamiczny, który dodaje dodatkowe 266 mm długości, a dzięki opanowaniu przepływu powietrza pod podwoziem i nad skrzydłami generuje nadzwyczajny poziom docisku. Zapewniając komfortowo dwukrotnie większą siłę docisku niż samochód drogowy Valkyrie, Valkyrie AMR Pro osiągnie przyspieszenie boczne większe niż 3G.


 
W pogoni za jak najlżejszą wagą i najszybszymi czasami okrążeń Valkyrie AMR Pro opiera się wyłącznie na zmodyfikowanej wersji rewelacyjnego 6,5-litrowego wolnossącego silnika V12, wyprodukowanego przez firmę Cosworth. To arcydzieło wewnętrznego spalania, które rozkręca się do 11 000 obr./min., ma na celu osiągnięcie 1000 KM. Oszczędność masy będzie wynikać z usunięcia akumulatora z napędem elektrycznym, a także z szeregu innych środków zmniejszających masę, w tym ultralekkiego nadwozia z włókna węglowego, wahaczy zawieszenia z włókna węglowego oraz przedniej i bocznej szyby z pleksiglasu. Wraz z wydajnością aerodynamiczną, która przewyższa przepisy Le Mans Hypercar, Valkyrie AMR Pro obiecuje osiągi na torze zbliżone do bolidów Formuły 1.


 
Więcej szczegółów na temat specyfikacji i osiągów Valkyrie AMR Pro zostanie opublikowanych jeszcze w tym roku, ale z docelowym czasem okrążenia wokół 8,5-milowego 24-godzinnego toru Le Mans wynoszącym 3 minuty 20 sekund – oszałamiające osiągi, które sprawią, że Valkyrie AMR Pro będzie walczył z przodem Prowadzenie samochodów LMP1 po zwycięstwo w największym na świecie wyścigu wytrzymałościowym.

 
 Wszystkie samochody będą z kierownicą po lewej stronie, a seria produkcyjna składa się z 40 samochodów plus dwa prototypy. Pierwsze dostawy mają rozpocząć się w IV kwartale 2021 roku.



Ford Tourneo Connect zupełnie nowy samochód wielofunkcyjny
Premiery | 13.10.21

Ford Tourneo Connect zupełnie nowy samochód wielofunkcyjny

Ford prezentuje nowy wielozadaniowy model Tourneo Connect, który podnosi w rodzinie modeli Tourneo standardy pod względem stylu, przestrzeni i wszechstronności.

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Volkswagena ID.3
Wiadomości | 22.10.20

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Volkswagena ID.3

Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Przedstawiamy trzech elektryków, którzy wchodzą na rynek chiński
Wiadomości | 21.04.20

Przedstawiamy trzech elektryków, którzy wchodzą na rynek chiński

Toyota oraz Lexus ogłosiły, że pod koniec kwietnia wprowadzą trzy modele BEV (Battery Electric Vehicle) na rynek chiński, formalnie rozpoczynając swój całkowicie elektryczny kurs od największego na świecie rynku motoryzacyjnego. Trzy nowe elektryczne crossovery, bliźniacze modele Toyota C-HR EV i Toyota IZOA EV oraz Lexus UX 300e, mają wejść na rynek chiński 26 kwietnia.