Elektryczne | 31.01.23

Aptera Launch Edition, pojazd elektryczny, który porusza się wykorzystując moc słońca

Dzięki własnej technologii solarnej, jest zintegrowana z pakietem ładowania słonecznego, pozwala jeździć przez tygodnie, a nawet miesiące, bez konieczności podłączania do ładowania.

Aptera Launch Edition została stworzona z myślą o jednym celu — efektywności energetycznej. Jego unikalny kształt, ultralekkie i ultrawytrzymałe materiały pozwalają Aptera ślizgać się w powietrzu, zużywając jedną czwartą energii w porównaniu z innymi pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi poruszającymi się obecnie po drogach. Wyposażony w około 700 watów zastrzeżonej technologii słonecznej, Aptera pokonuje do 40 mil (około 60 km) dziennie bezpośrednio z promieni słonecznych, dzięki czemu można już nigdy nie podłączać do ładowania.


Dzięki technologii solarnej firmy Aptera stały dostęp do stacji ładującej, a nawet wtyczki i gniazdka, nie jest konieczny. Aptera Launch Edition jest zintegrowana z pakietem ładowania słonecznego, który pozwala większości ludzi jeździć przez tygodnie, a nawet miesiące, bez konieczności podłączania do ładowania. W miejscu o bardzo dużym nasłonecznieniu, takim jak południowa Kalifornia, przeciętny amerykański kierowca nigdy nie musiałby się podłączać, biorąc pod uwagę średnią dzienną wynoszącą 29 mil. W miejscach o średnim nasłonecznieniu, takich jak Nowy Jork czy Chicago, wystarczy podłączyć tylko trzy razy w roku.


Ponadto dzięki wydajnej platformie samochodowej firmy Aptera każde standardowe gniazdko elektryczne na świecie staje się miejscem do ładowania pojazdu. Po podłączeniu do gniazdka 120 V Aptera Launch Edition może nadal ładować ponad 13 mil na godzinę lub około 150 mil w ciągu nocy.


Kiedy Launch Edition trafi na drogi?
Aptera finalizuje czwartą i ostatnią fazę rozwoju swojego produktu, Delta. W ramach tej fazy Aptera przeprowadzi testy zderzeniowe i walidację. Po ukończeniu Aptera planuje szybko rozpocząć produkcję na pełną skalę, jednozmianową, na poziomie 10 000 pojazdów rocznie. Stamtąd Aptera zwiększy swoją produkcję do 20 000 pojazdów na dwie zmiany rocznie z zakładu w Carlsbad w Kalifornii.

 

Z ponad 40 000 rezerwacji, produkcja pojazdu Aptera Launch Edition symbolizuje świt nowej ery dla firmy, która przechodzi w kierunku produkcji.


O Apterze

Aptera Motors dostarcza najbardziej zaawansowane technologicznie na świecie pojazdy napędzane energią słoneczną (SEV), możliwe dzięki przełomom w zakresie wydajności akumulatorów, aerodynamiki, materiałoznawstwa i produkcji. Aptera jest pierwszym z serii ekologicznych pojazdów, które będą oferowane do użytku konsumenckiego i komercyjnego. Ma najdłuższy zasięg ze wszystkich pojazdów produkcyjnych, do 1000 mil na jednym ładowaniu i możliwość podróżowania do 40 mil dziennie na darmowej mocy ze zintegrowanych paneli słonecznych. Dzięki zaledwie sześciu kluczowym elementom nadwozia, unikalny kształt Aptera pozwala mu ślizgać się w powietrzu, zużywając znacznie mniej energii niż inne dzisiejsze pojazdy elektryczne i hybrydowe.



Hyundai przedstawił dziś szczegóły nowej generacji miejskiego SUV-a KONA
Wiadomości | 18.01.23

Hyundai przedstawił dziś szczegóły nowej generacji miejskiego SUV-a KONA

Nowy model jest dostępny z napędowymi: elektrycznym, hybrydowym i spalinowym. Dla każdego napędu będzie dostępna sportowa wersja N Line.

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.

Mercedes-Maybach Klasy S Haute Voiture
Super Cars | 13.12.22

Mercedes-Maybach Klasy S Haute Voiture

Jeden z najbardziej ekstrawaganckich modeli, w limitowanej edycji 150 egzemplarzy stworzony specjalnie dla największych koneserów marki.